Wizz Air nie sprzedaje już biletów na dwie trasy, które obecnie obsługuje poza portem lotniczym Jože Pučnik w Lublanie loty do Londynu Luton i Brukseli Charleroi. Ostatni lot Wizz Air poza Słowenię odbędzie się w sobotę 26 października. Po tym terminie linia nie będzie realizować regularnych lotów ze Słowenii, mimo że pierwotnie planował zwiększyć częstotliwość na trasie do Londynu. Wszystko to wynika z nowej strategii Wizz Air polegającej na skupieniu się na miejscach docelowych w Europie Zachodniej.
Linia ze wschodu
Wizz Air jest szybko rozwijającą się linią lotniczą. Kiedyś był przewoźnikiem łączącym przede wszystkim lotniska wschodnioeuropejskie z kierunkami w Europie Zachodniej, które przyjmują migrantów z Europy Wschodniej.
Zdecydowana większość lotów Wizz Air z Londynu Luton odbywa się do Bułgarii, Rumunii, Węgier i Polski. Dopiero niedawno przewoźnik zaczął dodawać kolejne trasy do miejsc docelowych w Europie Zachodniej. Linie lotnicze uruchomiły loty do Porto i Lizbony w Portugalii, czy Bari i Werony we Włoszech, które dołączyły do siatki dopiero w zeszłym roku.
Obecnie linie lotnicze coraz bardziej koncentrują się na Europie Zachodniej. Przewoźnik uruchamia coraz większą liczbę tras między kierunkami Europy Wschodniej a krajami Europy Zachodniej, takimi jak Francja, Hiszpania i Wielka Brytania. Coraz częściej jednak uruchamia także trasy łączące lotnisko w Europie Zachodniej z innym lotniskiem w Europie Zachodniej.
Tego lata Wizz Air uruchomił cztery nowe trasy z Edynburga. Obstawia także loty do Dubaju. Jest to wyraźna zmiana strategii, z dala od niszowych rynków Europy Wschodniej w kierunku bardziej wydajnych tras Europy Zachodniej. Wizz Air to stary klient w Lublanie
Wizz Air od dłuższego czasu obsługuje loty do Lublany w Słowenii. LInia po raz pierwszy poleciała z Londynu do Lublany i z Brukseli do Lublany w maju 2006 r. Żadna z tych tras w sezonie zimowym nie będzie działać. Decyzja jest nie tylko zaskakująca ze względu na fakt, iż Wizz Air od lat lata do Słowenii. Jest to tym bardziej zaskakujące, że linia ogłosiła wzrost zarówno przepustowości, jak i częstotliwości na trasie Londyn Luton - Lublana zaledwie dwa miesiące temu. Połączenia z Londynu Luton do Lublany miały być obsługiwane przez Airbus A321 cztery razy w tygodniu, w porównaniu z A320 trzy razy w tygodniu.
Obecnie są one likwidowane, jakby Wizz Air oszacował, że duże natężenie ruchu pasażerskiego, który ewidentnie rejestrował na trasie, nie wystarcza, aby uzasadnić te połączenia. Zamiast tego uruchamia więcej lotów w Europie Zachodniej o przepustowości wcześniej przydzielonej Słowenii. Od niedzieli 27 października 2019 r., pierwszego dnia zimowego rozkładu w tym roku, Wizz Air nie będzie miał ani jednego lotu do stolicy Słowenii czy Chorwacji.
Obie stolice są już na tyle doświadczone w podróżach lotniczych, że nie wchodzą w niszę wschodnioeuropejską Wizz Air. Ale nie są też wystarczająco wydajne, aby Wizz mógł się w nich rozwinąć w ramach nowej strategii. Ciekawie będzie zobaczyć, jak i czy zmieni się to w przyszłości.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.