Abu Dhabi Development Holding Company PJSC ogłosił podpisanie wstępnej umowy z Wizz Air Holdings Plc na inaugurację nowej, taniej linii lotniczej z siedzibą w Abu Zabi. To pomysł europejskiego przewoźnika na rozszerzenie swojej działalności o Bliski Wschód.
Według biura prasowego rządu Abu Zabi loty zostaną uruchomione w drugiej połowie 2020 r. Będą to połączenia realizowane głównie do Europy i innych regionów, realizowane za pośrednictwem floty Airbus A321neo.
Budżetówka na Bliskim Wschodzie
Wizz Air poinformował w czwartek, że planuje uruchomienie Wizz Air Abu Zabi w przyszłym roku w ramach swojej pierwszej ekspansji poza Europę, ponieważ tanie linie lotnicze chcą się rozwijać, oferując swoje budżetowe ceny na trasach na Bliskim Wschodzie.
Dyrektor generalny Wizz Air Jozsef Varadi powiedział, że nowa linia lotnicza będzie głównym źródłem wzrostu w przyszłości, przynosząc turystów z rynków w Europie i Rosji do Abu Zabi, a w dłuższej perspektywie latając między Bliskim Wschodem, subkontynentem indyjskim i Afryką. – Intencją i celem naszego rozwoju w Abu Zabi jest stymulowanie rynku. Abu Zabi posiada obecnie znikomą ofertę w zakresie tanich lotów – powiedział Varadi w wywiadzie.
Notowany na giełdzie londyńskiej Wizz Air poinformował, że kapitał początkowy nowego przewoźnika wyniesie około 50 milionów dolarów. Linia będzie korzystać z samolotów Airbus A320neo, A321neo i A321XLR, które Wizz Air już zamówił.
Konkurencja raczej słaba
Wizz Air, który obsługuje loty z europejskich miast do Dubaju od 2013 r., utworzy nową linię lotniczą poprzez spółkę joint venture, w której będzie miał 49 procent udziałów. Państwowej spółce holdingowej Abu Dhabi Development PJSC przypadnie 51 procent udziałów, czyli większość.
Ze względu na rozpoczęcie lotów w drugiej połowie 2020 r. nowa linia lotnicza będzie konkurować z tanią spółką joint venture Etihad Airways z Air Arabia, która ma rozpocząć działalność z tego samego miejsca od drugiego kwartału 2020 r.
Ale Varadi jest jednak przekonany, że spółka Etihad Airways i Air Arabia to słaba konkurencja dla Wizz Air, który ma przewagę w postaci niższych cen biletów. Analitycy Barclays podali, że koszt biletów Wizz Air może być o 30 procent niższy niż w przypadku drugiego przewoźnika. Nowa linia lotnicza mogłaby też rosnąć w szybkim tempie, rozwijając swoją flotę do 50 samolotów w ciągu 8 do 10 lat.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.