Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air, mimo dużej straty, otworzy dziewięć nowych tras z Londynu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-08-2022
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Wizz Air, mimo dużej straty, otworzy dziewięć nowych tras z Londynu
fot. Piotr Bożyk
Węgierski niskokosztowiec, Wizz Air, ogłosił plany uruchomienia od października dziewięciu nowych tras z dwóch londyńskich lotnisk: Luton i Gatwick. Wśród nowych tras jest Marrakesz czy Hurghada i Szarm el-Szejk w Egipcie. Mimo przewozu przez budżetowego przewoźnika większej ilości pasażerów, Wizz Air w ostatnim kwartale poniósł stratę w wysokości 452 mln euro.

Wizz Air UK doda do swojej londyńskiej sieci tras dziewięć nowych kierunków, oferując pasażerom więcej możliwości podróżowania do kilku innych miejsc w Europie, a także poza nią. Loty do nowych destynacji oferowane będą z portów lotniczych Gatwick oraz Luton.

Pięć nowości z Gatwick i cztery z Luton

Niskokosztowy przewoźnik uruchomi całoroczne połączenie z Londynu-Luton do estońskiego Tallina. Rejsy rozpoczną się 1 listopada. Połączenie będzie realizowane trzy razy w tygodniu. Od 30 października airbusy A320 należące do Wizz Aira polecą codziennie do Pragi. Linie będą obsługiwać sezonowe połączenie do Hurghady i Szarm el-Szejk w Egipcie dwa razy w tygodniu, odpowiednio od 31 października i 1 listopada.

Baza węgierskiego operatora w Londynie-Gatwick powiększy się o pięć destynacji. Od 30 października przewoźnik uruchomi cztery razy w tygodniu loty do marokańskiego nadmorskiego miasta – Agadiru oraz codzienne rejsy do Marrakeszu. 13 grudnia zainaugurowane zostaną, realizowane trzy razy w tygodniu, połączenia lotnicze do włoskiej Werony. Sezonowe trasy z Gatwick będą obejmować dwa razy w tygodniu loty do Szarm el-Szejk. Rejsy na Synaj wystartują 1 listopada. Od 17 grudnia pasażerowie, raz w tygodniu, będą mogli polecieć do francuskiego narciarskiego kurortu – Grenoble.

– Jesteśmy bardzo podekscytowani mogąc ogłosić dodanie dziewięciu nowych tras z naszych baz w Luton i Gatwick. Pomimo wyzwań, przed którymi stanęła branża lotnicza w Wielkiej Brytanii w tym sezonie letnim, pozostajemy zaangażowani w rynek i cieszymy się, że możemy zaoferować pasażerom szansę na odkrycie jeszcze bardziej fascynujących miejsc, takich jak Tallin i Hurghada, oraz ponownie zaoferować możliwość odwiedzenia wakacyjnych hotspotów, takich jak Szarm el-Szejk – skomentowała ogłoszenie nowych tras Marion Geoffroy, dyrektor zarządzający Wizz Air UK.

Wizz Air po raz pierwszy uruchomił loty do Wielkiej Brytanii w 2004 roku. Swoją pierwszą bazę na Wyspach linie otworzyły w 2017 r. Obecnie przewoźnik obsługuje ponad 60 tras z całej Wielkiej Brytanii. Na początku tego roku linie lotnicze ogłosiły plany ekspansji w Londynie-Luton po przejęciu dwóch dziennych par slotów od hiszpańskiego przewoźnika, Vuelinga.

Strata w ostatnim kwartale

Tanie linie z Węgier poinformowały o swojej sytuacji gospodarczej, publikując wyniki finansowe za kwartał kończący się 30 czerwca bieżącego roku. W porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku liczba pasażerów przewiezionych przez Wizz Aira gwałtownie urosła. W czasie pandemii koronawirusa Wizz Air był bardziej zaangażowany niż większość linii lotniczych, jeśli chodzi o utrzymanie, a nawet rozwój swojej działalności. Spowodowało to, że tanie linie lotnicze przewiozły prawie trzy miliony pasażerów w kwartale kwiecień-czerwiec zeszłego roku, w czasie, gdy podróże po Europie wciąż były obwarowane mnóstwem ograniczeń.

Jednak po tym, jak Europa (i cały świat) znacznie się otworzyła, liczba pasażerów, którzy skorzystali z usług Wizz Aira w tym samym okresie w tym roku gwałtownie wzrosła. Przewoźnik odnotował wzrost tego wskaźnika o 312,4 proc. Linie przewiozły prawie 12,2 mln przewiezionych pasażerów. Przy całkowitej dostępności miejsc na poziomie prawie 14,4 miliona daje to średni współczynnik wypełniania miejsc na poziomie 84,7 proc.

Wskaźnik zajętości miejsc w tym samym okresie ubiegłego roku był stosunkowo niski i wynosił zaledwie 63,6 proc. Z jednej strony wzrost popytu wśród pasażerów zwiększył przychody przewoźnika. Wzrosły one z 199 mln do 808,8 mln euro. Jednak przewóz o wiele większej liczby klientów również mocno uderzyły w sytuację finansową linii lotniczych, powodując ogólną kwartalną stratę w wysokości 452,5 mln euro.

Trudny kontekst makroekonomiczny

– Podczas gdy odbudowujemy linię lotniczą na większą skalę, jesteśmy bardzo świadomi trudnego kontekstu makroekonomicznego i operacyjnego. Ceny paliw za ostatni kwartał były dwukrotnie wyższe niż przed pandemią. Utrzymujące się ograniczenia związane z COVID-19 obowiązywały, szczególnie w kwietniu i maju, podczas gdy wojna na Ukrainie i zakłócenia łańcucha dostaw wpływające na kontrolę ruchu lotniczego, bezpieczeństwo i zasoby operacji naziemnych wpłynęły na wykorzystanie naszych zasobów – skomentował dyrektor generalny Wizz Air, József Váradi, który zauważył, że wiele różnych czynników wciąż
sprawia trudności w prowadzeniu dochodowej działalności lotniczej.

Niemniej jednak Varadi pozostaje optymistą wskazując, że zanim pojawią się wyniki za następnym kwartał, Wizz Air będzie radził sobie znacznie lepiej. – W pierwszym kwartale 2023 zainwestowaliśmy w przywrócenie naszego sprawdzonego modelu operacyjnego sprzed pandemii, zdefiniowanego przez nasze zasady ultraniskich kosztów. Widzimy wyniki tej inwestycji już w drugim kwartale i spodziewamy się, że przyniesie to istotny zysk operacyjny, zakwalifikowany jako przychód. Dynamika cen nadal się poprawia – dodał dyrektor generalny przewoźnika.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air wybrały ambasadorów zrównoważonego rozwoju

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wybrały ambasadorów zrównoważonego rozwoju

inf. pras. 01 września 2023

Wizz Air: Problemy z silnikami zmuszają do anulacji rejsów

Biznes i przemysł

61-milionowy zysk netto Wizz Aira na początku roku

Biznes i przemysł

61-milionowy zysk netto Wizz Aira na początku roku

Mateusz Kieruzal 04 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air wybrały ambasadorów zrównoważonego rozwoju

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wybrały ambasadorów zrównoważonego rozwoju

inf. pras. 01 września 2023

Wizz Air: Problemy z silnikami zmuszają do anulacji rejsów

Biznes i przemysł

61-milionowy zysk netto Wizz Aira na początku roku

Biznes i przemysł

61-milionowy zysk netto Wizz Aira na początku roku

Mateusz Kieruzal 04 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5