Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Większa współpraca KLM i Thalys na trasie Schiphol – Bruksela


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-04-01 11:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
KLM / Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Większa współpraca KLM i Thalys na trasie Schiphol – Bruksela
fot. Thalys
KLM Royal Dutch Airlines i Thalys zawarły umowę dotyczącą dalszego rozwoju wspólnego produktu AirRail. Celem jest zwiększenie liczby pasażerów KLM przesiadających się na lotnisku Amsterdam-Schiphol do pociągu jadącego do Brukseli, a nie na lot do belgijskiej stolicy.
Od pewnego czasu holenderskie linie lotnicze KLM oferują swoim pasażerom transferowym możliwość skorzystania z podróży pociągiem dużych prędkości Thalys zamiast lotu na odcinku Bruksela – Amsterdam (lub odwrotnie). Przed pandemią COVID-19 od 20 do 25 proc. tych pasażerów, czyli ok. 36 tys. klientów wybrało takie rozwiązanie. Teraz KLM będzie rezerwował jeszcze większą liczbę miejsc w pociągach, co sprawi, że jeden lot każdego dnia nie będzie już potrzebny. Zmiany w ofercie pojawią się po 17 lipca.

Co zamierzają zrobić KLM i Thalys?

Zanim firmy zdecydowały się na poszerzenie współpracy określiły jednak jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby oferta cieszyła się rosnącym zainteresowaniem ze strony pasażerów. Pierwsze dwie kwestie są dość oczywiste, tzn. pociągi międzynarodowe muszą zatrzymywać się na stacji lotniskowej Amsterdam-Schiphol, a przyloty i odloty lotnicze, jak i odjazdy i przyjazdy kolejowe muszą być skoordynowane.

Co więcej, systemy informatyczne linii lotniczych i kolei muszą być w stanie komunikować się ze sobą (np. w celu odprawy, wejścia na pokład, zmiany rezerwacji pasażerów w przypadku zakłóceń itp.) i konieczna jest integracja obsługi bagażu kolejowego z lotniczym tak, aby dało się go przewieźć wraz z pasażerem. Uznano również, że pasażerowie przyjeżdżający na lotnisko Schiphol koleją muszą mieć wydzieloną drogę tranzytową do bramki na lotnisku.

Thalys spełnia już dwa pierwsze kryteria na trasie Amsterdam-Schiphol – Bruksela. W odniesieniu do komunikacja między systemami informatycznymi KLM i Thalys znalazły obejście: siedzenia zakupione przez KLM w pociągach Thalys są wprowadzane ręcznie do systemu informatycznego KLM, dzięki czemu klienci podróżujący koleją korzystają z tego samego poziomu usług i tej samej sprawnej komunikacji jak ci, którzy decydują się na odbycie pełnej podróży lotniczej.

Oznacza to, że klienci mogą odprawić się i otrzymać karty pokładowe na stacji kolejowej Bruksela-Midi/Zuid na całą podróż, zarówno kolejową, jak i lotniczą. KLM aktualizuje i zmienia rezerwacje klientów w przypadku zakłóceń zarówno w usługach kolejowych, jak i lotniczych. Linie oferują również klientom informacje o przesiadkach i o tym, jak przygotować się do podróży.

Check-in na stacji kolejowej

Pasażerowie będą mieć możliwość oddania bagażu rejestrowanego na stacji kolejowej w celu dostarczenia go do miejsca docelowego. Wybierający podróż łączoną pasażerowie będą również mieli do dyspozycji oddzielną trasę tranzytową na lotnisku Schiphol. Ma to zapewnić płynny transfer.

– KLM zobowiązuje się do zmniejszenia wpływu swojej działalności na środowisk. Oprócz unowocześniania floty, zastępowania większej ilości paliw zrównoważonym paliwem lotniczym (SAF) i poprawy naszej wydajności operacyjnej, dążymy do zmniejszenia emisji, oferując pociąg jako alternatywę dla lotów krótkodystansowych. Rozwój produktu AirRail we współpracy z Thalys to krok we właściwym kierunku, a połączenie naszych dwóch sieci w Schiphol w celu zapewnienia szybkich, wydajnych i wygodnych transferów jest pozytywnym posunięciem. Podobnie jak w przypadku naszych partnerstw w branży lotniczej, nasza współpraca z Thalys odzwierciedla nasze zaangażowanie w intermodalność – powiedział Boet Kreiken, wiceprezes wykonawczy KLM ds. doświadczeń klienta.

– Intermodalność między lotnictwem a koleją odgrywa ważną rolę w realizacji naszych ambicji rozwojowych. Rozszerzenie współpracy z KLM doskonale wpisuje się w tę ambicję. Wspólnie tworzymy produkt, który łączy loty kolejowe i międzykontynentalne, aby spełnić oczekiwania naszych klientów dotyczące przyjaznej dla środowiska alternatywy – skomentował współpracę dyrektor generalny Thalys, Bertrand Gosselin.

Rozkład jazdy pociągów, w których KLM wykupił miejsca

  • Bruksela – Amsterdam-Schiphol: TH9357 codziennie oprócz sobót, TH9351 w soboty
    Pon/Wt/Śr/Czw/Pt/Nd. 16:52 18:25; sob. 15:52 17:25
  • Amsterdam-Schiphol – Bruksela: TH9376 codziennie oprócz sobót, TH9382 w soboty
    Pon/Wt/Śr/Czw/Pt/Nd. 17:34 19:08; sob. 18:34 20:08

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5