LOT rozszerza współpracę z EgyptAir. Przewoźnicy rozpoczęli sprzedaż biletów na trasie między Warszawą i Kairem w ramach nowej umowy code-share. Pasażerowie mogą skorzystać z łączonych rejsów samolotami tych dwóch linii: z jednym biletem, z przesiadką w Budapeszcie lub Mediolanie i krótszymi czasami podróży.
Narodowy przewoźnik obsługuje połączenia między Warszawą a Budapesztem i Warszawą a Mediolanem w ramach własnego kodu LO, podczas gdy EgyptAir wykonuje do Budapesztu i Mediolanu rejsy z Kairu jako MS. Objęcie tych tras wspólnymi kodami dwóch linii oznacza np. możliwość nadawanie bagażu rejestrowanego w Warszawie lub Kairze bezpośrednio do miejsca docelowego, możliwość naliczania kilometrów w ramach programu Miles&More i solidarną ochronę prawną pasażera przez przewoźników w razie opóźnienia jednego z rejsów.
Więcej połączeń Warszawa-Budapeszt-Kair
Wzajemne ustalenia dotyczą jednego połączenia dziennie (w obie strony) na trasie Warszawa-Mediolan-Kair oraz czterech rejsów w tygodniu na trasie Warszawa-Budapeszt-Kair. Nowa umowa oznacza zwiększenie liczby dostępnych rejsów i bardziej dogodne godziny przesiadek dla pasażerów podróżujących pomiędzy Warszawą a Kairem.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozszerzenia zakresu relacji biznesowych z linią EgyptAir, naszym partnerem w Star Alliance. Dzięki niej nasi pasażerowie skorzystają z wygodnych możliwości podróżowania z Warszawy do Kairu, dokąd nie oferujemy na razie bezpośrednich połączeń. Jednocześnie mamy nadzieję na dalszy rozwój dwustronnych relacji z naszym egipskim partnerem. Jako LOT konsekwentnie usprawniamy połączenia między Lotniskiem Chopina a innymi portami z istotnym potencjałem pasażerskim – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
Sojusz Star AllianceSherif Ezzat, prezes EgyptAir Airlines zwraca z kolei uwagę na to, że dzięki nowej umowie klienci LOT-u zyskują dostęp do rejsów do egipskich miejscowości turystycznych i siatki połączeń EgyptAir w Afryce. Z drugiej strony, klienci EgyptAir będą mieli większy dostęp do siatki połączeń LOT-u w Europie.
LOT jest członkiem Star Alliance od 2003 r., a EgyptAir dołączył do sojuszu w 2008 r. Sieć Star Alliance obsługuje obecnie ponad 21 500 lotów dziennie do prawie 1300 lotnisk w ponad 190 krajach.
Od początku 2016 r. LOT uruchomił i ogłosił 42 połączenia, w tym dalekodystansowe, np. do Los Angeles, Newark, Tokio, Seulu. Od 7 grudnia natomiast Boeingiem pasażerowie będą mogli polecieć LOT-em do
Londynu. Tę trasę obsłuży
737 MAX 8. W sezonie zimowym linie uruchomiły także nowe kierunki czarterowe. Wśród nich
znajdą się Rio de Janeiro i Panama, czyli miasta, które wcześniej nie były dostępne w ofercie polskiego przewoźnika.