Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

W trasę Londyn – Bangkok wąskokadłubowcem? Jazeera Airways ma takie plany


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-09-23 16:23
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ bloomberg.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W trasę Londyn – Bangkok wąskokadłubowcem? Jazeera Airways ma takie plany
fot. Airbus
Kuwejska tania linia lotnicza Jazeera Airways planuje otworzyć międzykontynentalną trasę z Londynu do stolicy Tajlandii i latać na niej... wąskokadłubowymi samolotami Airbus A321neo LR (long range).
Jazeera Airways na 15-godzinną podróż między Londynem a Bangkokiem, z międzylądowaniem w Kuwejcie zaprosi pasażerów na pokład wąskokadłubowych Airbusów A321neo dalekiego zasięgu. Linie rozważają również wersję XLR, umożliwiającą także loty do Hongkongu.

Stanowiłoby to wyzwanie dla usług świadczonych przez giganta z Zatoki Perskiej, Emirates Airlines, które używają czterokrotnie większych samolotów. Jednocześnie byłaby to okazja do przekonania się, jak pasażerowie znoszą podróż wąskokadłubową maszyną na dalekim dystansie.

– Lecąc na Wschód, zyskujesz znacznie szerszy rynek. Możesz dotrzeć do Tajlandii i Manili oraz do wielu innych miejsc o dużym poziomie zaludnienia, które możemy najlepiej obsłużyć jako tani przewoźnik – mówi założyciel linii, Marwan Boodai.

Loty wąskokadłubowe przez Atlantyk stają się coraz popularniejsze, ale nie dotarły jeszcze na rynek azjatycko-europejski. Boodai wskazuje, że linie muszą ukierunkować się na samoloty jednonawowe, ze względu na kontrolę wydajności. Wskazywałby na to ostatni ruch AirAsia Group Bhd, który zmienił część dużego szerokokadłubowych A330neo na wersję XLR. – Chcemy zachować elastyczność poprzez zaangażowanie samolotu wąskokadłubowego, a nie teoretycznej przewagi szerokokadłubowca – tłumaczy Marwan Boodai.

Jak stwierdził dyrektor generalny Jazeery, Rohit Ramachandran, położenie Kuwejtu na północy Zatoki pozwala na loty wąskokadłubowe do Europy. Do końca przyszłego roku Jazeera powiększy swoją flotę A320neo z jednego samolotu do ośmiu i zamierza podwoić tę liczbę do 2023 roku. Wymusza to kupno około 25 kolejnych samolotów, które mogłyby obejmować Airbusy A321neo LR lub XLR – dodał Ramachandran.

Mimo ambitnych planów to jednak krótkie trasy pozostaną głównym celem Jazeery. Przewoźnik zamierza wkrótce dołączyć do swojej siatki 20 nowych destynacji – głównie w Indiach, na Bliskim Wschodzie i w Azji Środkowej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PLL LOT: Wystartowało połączenie z Budapesztu do Seulu

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT: Wystartowało połączenie z Budapesztu do Seulu

Emilia Derewienko 22 września 2019

LOT i American Airlines. Kto wygra bitwę o Kraków?

Pasażer i linie lotnicze

LOT i American Airlines. Kto wygra bitwę o Kraków?

Łukasz Malinowski 20 września 2019

American Airlines reklamują nowe połączenie do Krakowa… wódką. Linie przepraszają

Pasażer i linie lotnicze

American Airlines reklamują nowe połączenie do Krakowa… wódką. Linie przepraszają

Emilia Derewienko 19 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5