Virgin Australia zmienia swoje zamówienia na samoloty Boeinga. Dostawa pierwszego 737 MAX 8 została przełożona na 2025 rok. Pierwotnie miał się on pojawiać we flocie australijskich linii od początku tego roku.
Virgin ogłosił również, że zmienia zamówienie piętnastu MAX 8 na MAX 10. W ten sposób zwiększono liczbę zakontraktowanych największych w rodzinie MAX-ów maszyn. W sierpniu przewoźnik informował o zamianie dziesięciu „Ósemek” na większy model. Dostawy „Dziesiątek” powinny się rozpocząć w lipcu 2021 roku. W chwili obecnej Virgin ma zamówionych 33 sztuki MAX-ów 8.
– Bezpieczeństwo jest priorytetem naszych linii. Jak już wcześniej powiedzieliśmy, nie wprowadzimy żadnych nowych samolotów do floty, chyba że będziemy całkowicie pewni ich bezpieczeństwa. Jesteśmy przekonani o zaangażowaniu Boeinga w przywrócenie 737 MAX do służby i jako wieloletni partner producenta będziemy współpracować z nim w ramach tego procesu – powiedział, komentując decyzje linii Paul Scurrah dyrektor naczelny Virgin Australia.
Wstępne dochodzenia w sprawie katastrof 737 MAX 8 należących do indonezyjskimi linii Lion Air i etiopskich Ethiopian Airlines wskazały jako przyczynę na nieprawidłowe funkcjonowanie systemu MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) zapobiegającego przeciągnięciu.
Boeing twierdzi, że naprawił już oprogramowanie. Obecnie trwa sprawdzanie efektów tych prac. Specjalna komisja powołana przez Federalną Administrację Lotnictwa (ang. FAA: Federal Aviation Administration) ma zakończyć testy w połowie maja. Największy producent lotniczy świata liczy, że MAX-y wrócą do latania na początku lipca.
Jak donosi Reuters, afera z nowymi 737 odpowiada za dwuprocentowy spadek przychodów w pierwszym kwartale tego roku całej firmy działającej jeszcze na rynku zbrojeniowym i kosmicznym. Boeing wyliczył, że już w tym momencie stracił ponad 1 mld dolarów. Trzeba pamiętać, że producenta czekają jeszcze sprawy sądowe, poniesienie kosztów zmniejszenia produkcji i braku zamówień w marcu oraz trudne do ocenienia straty wizerunkowe.
Pierwotnie Boeing zamierzał dostarczyć w tym roku klientom od 895 do 905 samolotów pasażerskich i towarowych. Obroty miały wynieść od 109,5 do 111,5 mld dolarów. W zeszłym tygodniu zapowiedziano jednak, że cele te są nieaktualne, a nowe zostaną ogłoszone po uzyskaniu większej jasności, jeśli chodzi o model 737-MAX.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.