Partner serwisu
Prawo i polityka

Uruchomienie drugiego lotniska dla Amsterdamu pod znakiem zapytania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Uruchomienie drugiego lotniska dla Amsterdamu pod znakiem zapytania
fot. vliegeninnederland.nl
Plany dotyczące uruchomienia drugiego lotniska w Amsterdamie budzą napięcia ze względu na rosnące obawy o środowisko. Spór rozgrywa się obecnie pomiędzy rządowymi ministrami, opowiadającymi się za uruchomieniem lotniska, a tymi, którzy twierdzą, że korzyść ekonomiczna nie jest warta kosztów środowiskowych.

Lotnisko-widmo zawstydza Holendrów

Prawie dwa lata po otwarciu, lotnisko Lelystad pozostaje puste. Miało to być drugie lotnisko w holenderskiej stolicy, które pomoże krajowi zaspokoić popyt klientów i wygenerować dalszy rozwój gospodarczy Holandii. Jednak plany uruchomienia projektu odwleczone zostały w czasie, ponieważ ministrowie zastanawiają się nad skutkami dla środowiska.

Nie jest to łatwa dyskusja, przynajmniej z kilku względów. Po pierwsze, przemysł lotniczy jest na cenzurowanym ze względu na negatywne oddziaływanie na środowisko. Po drugie, obecny rząd Holandii składa się z czterech partii o bardzo różnych opiniach, jeśli chodzi o kryzys klimatyczny. Debata dotyczy politycznej i osobistej ideologii związanej ze zdrowiem planety, a ministrowie muszą teraz odpowiedzieć na pytanie, czy korzyści ekonomiczne z lotniska przewyższą koszty środowiskowe.

Jakie są obawy?

W dzisiejszych czasach porty lotnicze są uwikłane w kryzys klimatyczny i to na różny sposób. Jednak rozwój drugiego lotniska pozwoliłby jednak na większą aktywność lotniczą w regionie. To niesie ze sobą konkretne korzyści ekonomiczne.

Lelystad pozwoliłby nie tylko większej liczbie linii lotniczych na prowadzenie działalności w Holandii, ale także pozwoliłby obecnym już na tym rynku przewoźnikom na poszerzenie oferty. Popularność Holandii jako miejsca docelowego spowodowała, że lotnisko Schiphol ma niewiele wolnych slotów. Ten stały popyt uzasadnia potrzebę rozwoju i otwarcia kolejnego portu.

Spekuluje się, że z dostępności nowego lotniska skorzysta więcej niskokosztowych linii lotniczych, dzięki czemu tranzyt przez Europę będzie dostępniejszy i tańszy. W rzeczywistości otwarcie nowego lotniska może być jednak szkodliwe dla realizacji celów klimatycznych, jakimi jest zmniejszenia emisji dwutlenku węgla przez przemysł lotniczy. Kolejnego problemu nastręcza kwestia miejsca. Holandia od wieków jest bardzo silnie zurbanizowana. To powoduje, że Lelystad zostało "wciśnięte" w przestrzeń, której nie sposób nazwać "Greenfieldem".

Co może przynieść lotnisko Lelystad?

Niezależnie od wszystkich kontrowersji związanych z ochroną środowiska otwarcie lotniska w Lelystad ma oczywiście zalety. To nie tylko więcej linii lotniczych i inwestycji ekonomicznych, ale więcej lokalnych miejsc pracy. Co więcej, lotnisko Lelystad jest już gotowe. Infrastruktura została ukończona. Dodatkowo Lelystad może złagodzić obłożenie portu lotniczego Schiphol. Brakuje tylko, a może aż, decyzji politycznej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Eindhoven zakaże wlotu prywatnych samolotów. Ekologia priorytetem

Infrastruktura i lotniska

Eindhoven zakaże wlotu prywatnych samolotów. Ekologia priorytetem

Mateusz Kieruzal 12 listopada 2023

Brussels Airlines odebrały pierwszego airbusa A320neo (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Emirates z inicjatywą recyklingu w obiegu zamkniętym

Biznes i przemysł

Lotnictwo będzie czystsze. Wchodzi ReFuelEU

Prawo i polityka

Lotnictwo będzie czystsze. Wchodzi ReFuelEU

inf. pras. 26 kwietnia 2023

Francja: 10 nowych kolei aglomeracyjnych do 2040 roku

Pasażer i linie lotnicze

Wojna a energetyka: Nie ma odwrotu od „zielonego” kursu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Eindhoven zakaże wlotu prywatnych samolotów. Ekologia priorytetem

Infrastruktura i lotniska

Eindhoven zakaże wlotu prywatnych samolotów. Ekologia priorytetem

Mateusz Kieruzal 12 listopada 2023

Brussels Airlines odebrały pierwszego airbusa A320neo (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Emirates z inicjatywą recyklingu w obiegu zamkniętym

Biznes i przemysł

Lotnictwo będzie czystsze. Wchodzi ReFuelEU

Prawo i polityka

Lotnictwo będzie czystsze. Wchodzi ReFuelEU

inf. pras. 26 kwietnia 2023

Francja: 10 nowych kolei aglomeracyjnych do 2040 roku

Pasażer i linie lotnicze

Wojna a energetyka: Nie ma odwrotu od „zielonego” kursu

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5