Partner serwisu
Biznes i przemysł

Upadek Thomas Cook rozpoczął efekt domina

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ CE Communication/ prtl.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Upadek Thomas Cook rozpoczął efekt domina
fot. Facebook
Upadek przedsiębiorstwa Thomas Cook ma realny wpływ na rynek lotniczy. Przewoźnicy rozpoczęli wojnę o najatrakcyjniejsze spośród osieroconych połączeń, które mogą przynieść gigantyczne zyski. Z kolei hiszpańska branża hotelarska, broniąc się przed serią bankructw, podjęła inicjatywę powołania własnej linii lotniczej, która ma dostarczać pasażerów na Wyspy Kanaryjskie. Zmiany dotykają także rynek polski. TUIfly rezygnuje z połączenia Lublin–Antwerpia i przenosi maszyny do obsługi wakacyjnych kierunków. 

W zniknięciu z rynku oferty grupy Thomas Cook linie lotnicze widzą okazję do przejęcia najbardziej dochodowych kierunków. Widoczna jest wojna o sloty, czyli o czasy operacji na lotniskach, po upadającym przewoźniku Thomas Cook Airlines. Jednak pozyskanie nowych tras oznacza jednoczesną decyzję o rezygnacji z części dotychczasowych. – Tylko w ostatnim czasie linie Jet2, wraz z marką Jet2holidays, zrezygnowały z otwierania nowych tras typu city break i wszystkie zasoby przeznaczają na zajęcie miejsca po upadłym gigancie. Efektem jest otwarcie bazy na Teneryfie i ograniczanie połączeń pomiędzy miastami w Europie na rzecz kierunków wakacyjnych – podkreśla Maciej Kłos, Dyrektor Naczelny firmy doradczej International Business Advisors. 

Walka o wakacje 

Pozostałe firmy również nie chcą przespać swojej szansy. Linie easyJet zdecydowały o wzmocnieniu swojej marki easyJet Holidays i przenoszą zasoby (flota + sloty) ze swoich baz w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec do obsługi głównych kurortów w basenie Morza Śródziemnego. Hiszpańska branża hotelarska podjęła inicjatywę powołania własnego przewoźnika, który dostarczałby pasażerów na Wyspy Kanaryjskie. Grupa TUI także konsoliduje swój produkt. Koncentruje się na wykorzystaniu floty swojego przewoźnika TUIfly (Niemcy, Belgia, Holandia, Wielka Brytania) do obsługi tras wakacyjnych, likwidując przy tym połączenia emigracyjno-pracownicze pomiędzy portami w Belgii a Maroko, Algierią czy Francją. Ta redukcja dotyczy także trasy Antwerpia–Lublin; Antwerpia–Florencja i Antwerpia–Toulon. 

Konkurencja w Polsce się zaostrza 

W Polsce upadek Thomasa Cooka spowodował likwidację biura podróży Neckermann. Odwołanych zostało wiele planowanych połączeń z portów regionalnych do popularnych miejsc, takich jak Burgas, Antalya czy Grecja. Miejsce Neckermanna szybko zajmują inni duzi gracze na rynku. TUI oraz ITAKA zwiększają liczbę kierunków z polskich portów regionalnych. Do gry włączył się również turecki gigant w branży turoperatorskiej – Corendon. Wraz z własnym przewoźnikiem, Corendon Airlines, zapowiada ekspansję w Polsce. – Likwidacja trasy Antwerpia–Port Lotniczy Lublin to przykład dużych zmian zachodzących na europejskim rynku lotniczym. Pomimo wysokiego, 74 proc. obłożenia, połączenie przegrywa rywalizację z potencjalnie wysokomarżowymi kierunkami wakacyjnymi. TUI Group w Lublinie, gdzie zamknie 06.01.2019 r. połączenie do Antwerpii, w sezonie letnim zaoferuje ponad 10.000 miejsc na trasach wakacyjnych do Antalyi i Burgas. To tylko pokazuje, że dla przewoźników szczególnie ważny jest teraz jeden kierunek: wakacje – zaznacza Maciej Kłos.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hyperloop One upada. I dobrze

Infrastruktura i lotniska

Hyperloop One upada. I dobrze

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2023

Koniec godziny policyjnej w Qatar Airways!

Pasażer i linie lotnicze

Koniec godziny policyjnej w Qatar Airways!

Mateusz Kieruzal 25 grudnia 2023

Itaka wsparła szkołę charytatywną na Zanzibarze

Biznes i przemysł

Itaka wsparła szkołę charytatywną na Zanzibarze

informacja prasowa 25 grudnia 2023

Zobacz również:

Problemy kolei wyczerpią przepustowość portu w Amsterdamie?

Infrastruktura i lotniska

Problemy kolei wyczerpią przepustowość portu w Amsterdamie?

Mateusz Kieruzal 28 listopada 2023

Mniej lotów do Paryża z Polski. Stracą Kraków, Radom, Modlin i Poznań

Pasażer i linie lotnicze

Ceny biletów do Anglii wzrosną o 80 funtów?

Pasażer i linie lotnicze

Ceny biletów do Anglii wzrosną o 80 funtów?

Mateusz Kieruzal 10 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Hyperloop One upada. I dobrze

Infrastruktura i lotniska

Hyperloop One upada. I dobrze

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2023

Koniec godziny policyjnej w Qatar Airways!

Pasażer i linie lotnicze

Koniec godziny policyjnej w Qatar Airways!

Mateusz Kieruzal 25 grudnia 2023

Itaka wsparła szkołę charytatywną na Zanzibarze

Biznes i przemysł

Itaka wsparła szkołę charytatywną na Zanzibarze

informacja prasowa 25 grudnia 2023

Zobacz również:

Problemy kolei wyczerpią przepustowość portu w Amsterdamie?

Infrastruktura i lotniska

Problemy kolei wyczerpią przepustowość portu w Amsterdamie?

Mateusz Kieruzal 28 listopada 2023

Mniej lotów do Paryża z Polski. Stracą Kraków, Radom, Modlin i Poznań

Pasażer i linie lotnicze

Ceny biletów do Anglii wzrosną o 80 funtów?

Pasażer i linie lotnicze

Ceny biletów do Anglii wzrosną o 80 funtów?

Mateusz Kieruzal 10 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5