W 20. roku działalności Corendon Airlines wyznacza kierunek dalszego rozwoju. Pasażerowie, a także biura podróży i organizatorzy wycieczek – zwłaszcza z Polski, Niemiec i Austrii – mogą spodziewać się znacznego wzrostu liczby miejsc w 2026 r. Ogłoszono również nowe kierunki i trasy z Polski.
Najbardziej widoczne zmiany będą miały miejsce w sezonie letnim, trwającym od kwietnia do października, kiedy to oferta z Niemiec wzrośnie o około 20 proc., a z Austrii nawet o 30 proc. w porównaniu z rokiem 2025. Liczba miejsc ze Szwajcarii pozostanie na podobnym poziomie, chociaż prace na pasie startowym w Bazylei wiosną 2026 roku będą miały wpływ na planowanie sieci połączeń. Poza rynkiem niemieckojęzycznym Corendon Airlines spodziewa się umiarkowanego wzrostu w Wielkiej Brytanii, natomiast w Polsce przepustowość prawie się podwoi.
Loty na trasach Warszawa–Antalya–Warszawa i Katowice–Antalya–Warszawa będą kontynuowane trzy razy w tygodniu przez cały sezon letni 2026. Dodatkowo, loty do Heraklionu na Krecie w Grecji oraz do Hurghady w Egipcie rozpoczną się pod koniec marca lub na początku kwietnia 2026 r. i będą realizowane do końca października 2026 r. Łącznie częstotliwość lotów na tych nowych trasach wyniesie sześć razy w tygodniu. Linie lotnicze Corendon Airlines znacznie zwiększą swoją obecność w Polsce. Latem 2026 r. linie zaoferują wzrost o prawie 100 proc.
Nowa trasa z Polski
Od kwietnia 2026 roku nowe loty z Katowic do Heraklionu będą realizowane dwa razy w tygodniu, we wtorki i soboty.
– Bardzo się cieszę, że uruchamiamy bezpośrednie loty z Katowic do Heraklionu. Grecja jest dla nas kluczowym strategicznym kierunkiem, a nowa trasa pozwoli jeszcze więcej polskim podróżnym cieszyć się jej atrakcjami, jednocześnie wzmacniając obecność Corendon na rynku – powiedziała Halina Strzyżewska Country Sales Manager (Poland) w Corendon Airlines.
Nowa łączna przepustowość Corendon Airlines przełoży się również na rozwój sieci. Podczas gdy Turcja – tradycyjnie kluczowy rynek linii lotniczych – odnotuje jednocyfrowy wzrost, Hiszpania zyska około 90 proc., a Egipt ponad 150 proc. Grecja odnotuje wzrost o 12 proc., koncentrując się głównie na lotach do Heraklionu i na Kretę.
Dziesięć samolotów bazujących w czterech niemieckich portach lotniczych
Latem 2026 r. Corendon Airlines będzie dysponować łącznie 10 samolotami w czterech niemieckich portach lotniczych – około dwa razy więcej niż w 2025 r.: cztery w Düsseldorfie i po dwa w Hanowerze, Kolonii/Bonn i Norymberdze. Pozwoli to na jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie floty.
Rozwój kluczowych tras, zwiększona częstotliwość lotów i wydłużony sezon
Rozwój w sezonie letnim 2026 r. będzie napędzany przede wszystkim przez kluczowe trasy Corendon Airlines: Antalya, Heraklion i Hurghada. Na przykład częstotliwość lotów do Hurghady z Norymbergi, Düsseldorfu i Kolonii/Bonn wzrośnie z obecnych trzech do średnio pięciu tygodniowo. Ponadto kilka tras, które były dostępne tylko przez kilka tygodni w 2025 r., po raz pierwszy będzie obsługiwanych przez cały sezon letni. Należą do nich połączenia do Hurghady z Berlina, Hamburga, Lipska, Monachium, Stuttgartu, Linzu i Wiednia. Pełny sezon będzie również obowiązywał w przypadku lotów z Hanoweru na Gran Canarię i Fuerteventurę, z Norymbergi na Fuerteventurę i Majorkę oraz z Düsseldorfu na Majorkę. Zupełnie nowym dodatkiem będą loty z Münster/Osnabrück do Heraklionu.
Nowość: Sharm El-Sheikh w sezonie zimowym 2025/2026
W nadchodzącym sezonie zimowym sieć połączeń Corendon Airlines zostanie rozszerzona o nowe miejsce docelowe – popularny egipski kurort Sharm El-Sheikh, położony na południowym krańcu Półwyspu Synaj. Od listopada 2025 r. loty będą odbywać się w każdy wtorek i piątek z Düsseldorfu, Hanoweru i Norymbergi.
Więcej informacji na temat oferty lotów Corendon Airlines dostępnych jest na stronie:
corendonairlines.com