Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

ULC: Zmiana procedury rozpatrywania skarg pasażerów


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-04-15 09:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ ULC

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ULC: Zmiana procedury rozpatrywania skarg pasażerów
fot. Wrocław Airport
1 kwietnia tego roku weszła w życie ustawa o zmianie ustawy Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw. W miejsce dotychczasowej procedury rozpatrywania skarg w trybie postępowania administracyjnego, w oparciu o przepisy kodeksu postępowania administracyjnego, ustawa ta wprowadziła możliwość rozwiązywania z pasażerami sporów wynikających z rozporządzeń: 261/2004/WE i 2111/2005/WE w formie polubownej. 
Dotychczasowa procedura rozpatrywania skarg pasażerów w trybie postępowań administracyjnych, prowadzonych przez Komisję Ochrony Praw Pasażerów, ma zastosowanie do wszystkich wniosków złożonych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego do końca marca tego roku. 

Zgodnie z art. 14 ww. ustawy, do spraw wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe. Data wszczęcia wynika z art. 61 § 3 k.p.a. który stanowi, że datą wszczęcia postępowania na żądanie strony jest dzień doręczenia żądania organowi administracji publicznej. 

Wszystkie wnioski, złożone po tej dacie według starej procedury, będą zwracane, gdyż Urząd nie ma już podstawy prawnej do ich rozstrzygnięcia. Oznacza to, że tak jak wcześniej ULC miało w walce o prawa pasażera w ręku oręż w postaci możliwości wydania decyzji administracyjnej, tak teraz go nie ma. Pytanie więc, czy zmiana wprowadzona przez prawodawcę działa na korzyść czy niekorzyść obywateli?

Jednocześnie z początkiem kwietnia Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego powołał Rzecznika Praw Pasażerów, który rozwiązuje spory pasażerów w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej Rzecznika.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Branża lotnicza traci 17,6 mld euro na opóźnieniach i anulowaniach lotów

Biznes i przemysł

Branża lotnicza traci 17,6 mld euro na opóźnieniach i anulowaniach lotów

Łukasz Malinowski 13 marca 2019

Trzy, a nie dwa lata na żądanie odszkodowań od lotnisk

Prawo i polityka

Trzy, a nie dwa lata na żądanie odszkodowań od lotnisk

Aleksander Domański 01 marca 2019

 

Wiedeń: Rewelacyjne wyniki za marzec

Infrastruktura i lotniska

Wiedeń: Rewelacyjne wyniki za marzec

15 kwietnia 2019

Prognozy PwC: 45 mln pasażerów na CPK to nie problem

Pasażer i linie lotnicze

Prognozy PwC: 45 mln pasażerów na CPK to nie problem

15 kwietnia 2019

Singapurskie Changi z wodospadem

Infrastruktura i lotniska

Singapurskie Changi z wodospadem

15 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5