Turkish Airlines rozpoczęły serwowanie specjalnego pieczywa z pszenicy samopsza i płaskurki, uznawanych za najstarsze rodzaje zboża w Anatolii – kolebce najstarszych cywilizacji. Tradycyjny wypiek zadebiutował podczas lotu między Stambułem a Nowym Jorkiem, stając się nieodzowną częścią serwisu w klasie biznes. Turecki operator chce w ten sposób szerzyć wśród międzynarodowych pasażerów turecką kuchnię i kulturę.
Produkt biznesowy Turkish Airlines uznawany jest za jeden z najlepszych na świecie, a wszystko za sprawą wysokiej klasy serwisu, czy dbałości o drobne szczegóły. Turecki operator chce jeszcze bardziej ulepszyć produkt premium poprzez wplatanie dodatków, za pomocą których szerzone jest turecki dziedzictwo.
Od kilku dni pasażerom klasy biznes serwowany jest chleb, który wypiekany jest z pszenicy samopsza i płaskurki, które uznawane są za najstarsze rodzaje zboża w Anatolii – kolebce najstarszych cywilizacji. Chociaż „najstarszy chleb” to nowość w menu pokładowym Turkish Airlines, ma on ugruntowaną pozycję w historii bliskowschodniego państwa. Nowa pozycja w menu zadebiutowała na pokładzie boeinga 777-300ER, który wykonywał 22 września rejs do nowojorskiego portu lotniczego im. Johna F. Kennedy’ego. Tradycyjny wypiek będzie od teraz dostępny w klasie biznes na wszystkich rejsach międzykontynentalnych tureckich linii lotniczych.
Ponieważ Turkish Airlines są liniami lotniczymi o najbardziej rozwiniętej siatce połączeń międzynarodowych na świecie, dodatek w postaci tradycyjnego chleba rozszerzy kulturę anatolijską wśród pasażerów w różnych zakątków świata. Chleb podawany jest z masłem i oliwą z oliwek tuż przed głównym posiłkiem.
– Jako flagowy przewoźnik oferujący swoim gościom najlepsze smaki świata i otrzymujący za to liczne wyróżnienia od światowej sławy organizacji, z przyjemnością przedstawiamy podróżującym w klasie biznes najstarszy na świecie chleb, wypieczony ze starożytnej pszenicy odkrytej na wykopaliskach w regionie Anatolii – powiedział przewodniczący zarządu Turkish Airlines, prof. Ahmet Bolat.
Wplatanie elementów dziedzictwa narodowego w produkt biznesowy jest coraz popularniejsze. – W przypadku tego chleba, tradycyjnego dla kuchni tureckiej i znaczącego dla światowej historii kulinarnej, naszym celem jest połączenie przeszłości i teraźniejszości w doświadczeniach naszych gości na pokładzie samolotu – zaznaczył Bolat.
Coraz więcej przewoźników lotniczych na świecie stara się, aby produkt klasy biznes odwzorowywał w jakimś stopniu kulturę państwa pochodzenia linii lotniczych.
Z szerzenia holenderskości znany jest KLM, podczas gdy
kultura polska dobrze prezentowana jest pasażerom klasy biznes przez Polskie Linie Lotnicze LOT.