Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

To była cisza przed burzą? Styczniowe wzrosty przewozowe w Azji


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2020-03-01 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

To była cisza przed burzą? Styczniowe wzrosty przewozowe w Azji
fot. Yoshi Sugimoto Oy
Początek roku, tuż przed wybuchem epidemii wirusa Covid-19, rozpoczął się dobrze dla azjatyckich przewoźników, pokazują dane Stowarzyszenia Przewoźników Azji i Pacyfiku (AAPA).
Wstępne dane za styczeń, opublikowane przez AAPA, pokazują że styczeń 2020 był pracowitym miesiącem dla przewozów pasażerskich, z popytem napędzanym podróżami na Chiński Nowy Rok, nawet pomimo tego, że w Chinach rozpoczynała się już epidemia koronawirusa zapalenia płuc z Wuhan, który otrzymał później nazwę Covid-19. Międzynarodowe przewozy cargo w tym miesiącu utrzymywały się na skromnym poziomie, co również jest zjawiskiem sezonowym, wynikającym z zamykania wielu fabryk w Azji na okres świąt.

Dobry początek roku


Ogółem, w styczniu linie lotnicze z regionu przetransportowały na trasach międzynarodowych 33,8 mln pasażerów, czyli o 2,7 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu 2019 r. Popyt mierzony w pasażerokilometrach (RPK) wzrósł o 3,3 proc. podczas gdy oferowanie (ASK) wzrosło o 4,2 proc., co przełożyło się na 0,7 proc. spadek średniego współczynnika wypełnienia (LF) na trasach międzynarodowych do poziomu 81,7 proc.

W tym samym czasie, międzynarodowe przewozy cargo mierzone w tonokilometrach (FTK) spadły o 4 proc. rdr, podczas gdy oferowanie przestrzeni ładunkowej cargo wzrosło o 2,7 proc. W rezultacie, średni współczynnik wypełnienia cargo spadł o 3,7 proc. do poziomu 53 proc. Spadki przewozów cargo częściowo wynikały z “efektu bazy” - w ubiegłym roku obchody Chińskiego Nowego Roku przypadały na początek lutego, przez co w styczniu wciąż funkcjonowało większość zakładów produkcyjnych.

 

– Rok rozpoczął się pozytywnie, z dalszymi wzrostami popytu na podróże lotnicze odnotowanymi w styczniu. Jednak ten świeży optymizm szybko się skończył, gdyż teraz jesteśmy w nowej dla nas sytuacji związanej z epidemią Covid-19, mającą bardzo znaczące skutki ekonomiczne i socjalne, prowadzącą do poważnych spadków w ruchu związanym z Chinami, wywołującą szersze skutki w podróżach i turystyce w Azji-Pacyfiku, jak również dotkliwie naruszającą łańcuchy dostaw – powiedział Andrew Herdman, dyrektor generalny AAPA.

Przeczekać trudny okres

– Linie lotnicze odpowiedziały na załamanie popytu redukując liczbę lotów wykonywanych w ramach siatki połączeń, jednocześnie starając się utrzymać łączność międzynarodową. Wysyp nieskoordynowanych zaleceń dotyczących podróży oraz restrykcji wizowych i granicznych wprowadzonych przez kraje, choć opiera się na dobrych intencjach, jest sprzeczny z rekomendacjami WHO oraz Międzynarodowymi Regulacjami Zdrowia i służy jedynie wzmocnieniu obaw społecznych – dodał Herdman.

– Linie lotnicze w dalszym ciągu będą monitorowały rozwój sytuacji, w tym samym czasie podejmując odpowiednie środki służące zapewnieniu bezpieczeństwa i komfortu pasażerom oraz załogom. Z biznesowego punktu widzenia, można się spodziewać, że ograniczenie popytu przełoży się na straty sięgające miliardów dolarów, wynikające z utraconych przychodów. Straty odczują głównie linie lotnicze z Chin oraz inne linie lotnicze z Regionu Azji-Pacyfiku. Teraz przewoźnicy koncentrują się na dokonywaniu redukcji kosztów i zabezpieczaniu rezerw finansowych, tak aby przeżyć obecną tendencję zniżkową i być gotowym do pozytywnej odpowiedzi, gdy sytuacja będzie wykazywać oznaki poprawy – podsumowuje Herdman.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Szczecin: Wyniki przewozowe za 2019 r. podobne do tych z 2018

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: Wyniki przewozowe za 2019 r. podobne do tych z 2018

Aleksander Domański 24 lutego 2020

Bydgoszcz: Rekordowy styczeń. Po raz pierwszy ponad 30 tys. pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Rekordowy styczeń. Po raz pierwszy ponad 30 tys. pasażerów

Aleksander Domański 19 lutego 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5