Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Terminal 1 lotniska w Stuttgarcie znów odprawia pasażerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Terminal 1 lotniska w Stuttgarcie znów odprawia pasażerów
fot. Stuttgart Airport
Port lotniczy Stuttgart przywrócił do obsługi pasażerów Terminal 1. Wspomoże on w odprawach podróżnych coraz bardziej zapełniony Terminal 3 – poinformowały w oficjalnym komunikacie władze lotniska.

Główny hub Eurowings uruchomił od lipca wiele rejsów, głównie do turystycznych destynacji nad Morzem Śródziemnym. Najpopularniejszym kierunkiem jest Palma de Mallorca. Na Baleary oferowane są już 72 loty każdego tygodnia.

Liczba przewoźników powietrznych wznawiających trasy ze Stuttgartu wzrośnie do końca sierpnia z dwudziestu do trzydziestu. Lotnisko podjęło stosowne środki ostrożności, aby zaoferować pasażerom i personelowi możliwie najlepsze warunki higieny. Oznaczenia na podłodze i znaki informacyjne przypominają wszystkim o zalecanych zasadach odległości.

Zamontowane szyby z pleksiglasu chronią klientów i pracowników w wielu miejscach przed zbyt bliskim kontaktem. Dostępne w automatach przy wejściach do obiektu maseczki zakrywające nos i usta są obowiązkowe dla podróżnych. Muszą ją nosić wszystkie dzieci powyżej szóstego roku życia.

Obiekt stolicy Badenii-Wirtembergii doświadczył ogromnego spadku ruchu lotniczego podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i notował w krytycznym momencie tylko dziesięć procent zwykłego natężenia. Oprócz niewielkiej ilości ocalałych lotów regularnych port obsługiwał przeważnie nocne loty cargo, wojskowe, awaryjne i ratownicze.

Dominującym obrazem były zaparkowane na płycie lotniska i drogach kołowych uziemione samoloty większości linii lotniczych, korzystających z obiektu stolicy Badenii-Wirtembergii. Mniejsze zapotrzebowanie wymusiło również cięcia w transporcie publicznym, zapewniającym dojazd do portu.

Port lotniczy Stuttgart jest głównym hubem linii lotniczych Eurowings. Korzystały z niego również Condor, Lauda, SunExpress Deutschland, TUI fly Deutschland, Turkish Airlines, PLL LOT, SAS, Iberia, British Airways, Alitalia, Air Serbia, Air France, Aeroflot, Aegean Airlines, airBaltic, Delta Air Lines, KLM i oczywiście Lufthansa. Jedyny betonowy pas startowy o długości 3345 metrów obsługuje rocznie ponad 11 mln pasażerów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Adamczyk: Nowa droga startowa w Krakowie

Infrastruktura i lotniska

Adamczyk: Nowa droga startowa w Krakowie

Mateusz Kieruzal 18 maja 2023

Modlin: Umowa na modernizację drogi kołowania. "Kolej do końca 2028 roku"

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa na modernizację drogi kołowania. "Kolej do końca 2028 roku"

Redakcja/przegląd prasy/informacja prasowa 18 maja 2023

Pięciokrotny wzrost ruchu prywatnych samolotów w Polsce

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Stuttgart: 75 proc. mniej podróżnych w 2020 roku. Solidne cargo

Infrastruktura i lotniska

Stuttgart: 75 proc. mniej podróżnych w 2020 roku. Solidne cargo

Rafał Dybiński 19 stycznia 2021

Stuttgart: Wciąż jesteśmy w trudnej sytuacji. Prognozy są słabe

Infrastruktura i lotniska

Stuttgart z ogromnym spadkiem natężenia ruchu

Infrastruktura i lotniska

Stuttgart z ogromnym spadkiem natężenia ruchu

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Adamczyk: Nowa droga startowa w Krakowie

Infrastruktura i lotniska

Adamczyk: Nowa droga startowa w Krakowie

Mateusz Kieruzal 18 maja 2023

Modlin: Umowa na modernizację drogi kołowania. "Kolej do końca 2028 roku"

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa na modernizację drogi kołowania. "Kolej do końca 2028 roku"

Redakcja/przegląd prasy/informacja prasowa 18 maja 2023

Pięciokrotny wzrost ruchu prywatnych samolotów w Polsce

Biznes i przemysł

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Stuttgart: 75 proc. mniej podróżnych w 2020 roku. Solidne cargo

Infrastruktura i lotniska

Stuttgart: 75 proc. mniej podróżnych w 2020 roku. Solidne cargo

Rafał Dybiński 19 stycznia 2021

Stuttgart: Wciąż jesteśmy w trudnej sytuacji. Prognozy są słabe

Infrastruktura i lotniska

Stuttgart z ogromnym spadkiem natężenia ruchu

Infrastruktura i lotniska

Stuttgart z ogromnym spadkiem natężenia ruchu

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5