Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Stuttgart: Wciąż jesteśmy w trudnej sytuacji. Prognozy są słabe


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-07-15 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Stuttgart: Wciąż jesteśmy w trudnej sytuacji. Prognozy są słabe
fot. Stuttgart Airport
1 849 774 pasażerów wystartowało i wylądowało na lotnisku w Stuttgarcie od stycznia do czerwca - poinformował w oficjalnym komunikacie port Badenii-Wirtembergii. To spadek o 68,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Na lotnisku w Stuttgarcie zanotowano 24763 startów i lądowań, co oznacza, że powietrzny ruch zmniejszył się w pierwszej połowie bieżącego roku o 59,2 proc. Powodem gwałtownych spadków był nie tylko kryzys wywołany wirusem COVID-19, ale również fakt, że na siedemnaście dni w kwietniu całkowicie zamknięto pas startowy ze względu na prace w celu częściowej jego odnowy.

Wakacyjne miesiące sprzyjają jednak procesowi odnowy, bowiem w tym czasie przewoźnicy powietrzni oferują znacznie więcej lotów w całej Europie. Obecnie ze Stuttgartu można dolecieć do 105 miejsc docelowych w 29 krajach. Pod koniec sierpnia liczba powietrznych rejsów na obszarze Badenii-Wirtembergii wzrośnie do 4500.

– Po częściowym odnowieniu pasa startowego znów mamy do dyspozycji jego pełną długość, ale ruch lotniczy wzrasta powoli. Wciąż jesteśmy w trudnej sytuacji – ujawnił Walter Schoefer, rzecznik obiektu stolicy Badenii-Wirtembergii. – Musieliśmy utrzymywać całą infrastrukturę przy małym ruchu i minimalnych przychodach. Takie koszty wynoszą około 6,8 miliona euro miesięcznie – wyjaśnił Schoefer.

Port lotniczy Stuttgart jest głównym hubem linii lotniczych Eurowings. Korzystały z niego również Condor, Lauda, SunExpress Deutschland, TUI fly Deutschland, Turkish Airlines, PLL LOT, SAS, Iberia, British Airways, Alitalia, Air Serbia, Air France, Aeroflot, Aegean Airlines, airBaltic, Delta Air Lines, KLM i oczywiście Lufthansa. Jedyny betonowy pas startowy o długości 3345 metrów potrafił obsłużył w minionym roku ponad 12 mln pasażerów. Prognozy na bieżący przewidują czterokrotnie mniej podróżnych.

– Odbiliśmy się od dnia i wrócił popyt na loty. Nasz rynek w Badenii-Wirtembergii jest nadal silny. Wielu przewoźników dopiero wznawia operacje i ten proces będzie trwać. Prognozy są jednak nadal słabe. Pomimo tego jesteśmy stabilni finansowo – dodała dr Arina Freitag, dyrektor zarządzająca lotniska stolicy Badenii-Wirtembergii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
15 tys. pracowników opuści wcześniej Delta Air Lines

Biznes i przemysł

15 tys. pracowników opuści wcześniej Delta Air Lines

Rafał Dybiński 15 lipca 2020

Terminal 1 lotniska w Stuttgarcie znów odprawia pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Terminal 1 lotniska w Stuttgarcie znów odprawia pasażerów

Rafał Dybiński 03 lipca 2020

Stuttgart z ogromnym spadkiem natężenia ruchu

Infrastruktura i lotniska

Stuttgart z ogromnym spadkiem natężenia ruchu

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5