Linie Air Canada pracowały nad usunięciem zaległości po problemach związanych z kwestiami komputerowo-telekomunikacyjnymi, które miały wpływ zarówno na loty krajowe, jak i międzynarodowe. Jak dotąd nie wiadomo, co było przyczyną awarii, ani ilu pasażerów na tym ucierpiało.
„Problemy z komputerami i telekomunikacją wpływające na nasze operacje zostały rozwiązane. Przepraszamy za wszelkie niedogodności spowodowane tą sytuacją” – skomentował prezes Air Canada, Ben Smith, w oświadczeniu wydanym w poniedziałek po południu. „Doceniamy cierpliwość naszych klientów i przygotowaliśmy dodatkowy personel, żeby dotrzeć do naszych pasażerów najszybciej jak to możliwe”.
Air Canada twierdzi, że klienci powinni spodziewać się „opóźnień i odwołań niektórych lotów z powodu awarii”. Przewoźnik nie podał żadnych szczegółów, dotyczących liczby pasażerów ani nie wyjaśnił, co spowodowało awarię.
Linie lotnicze po raz pierwszy przyznały się do problemów technicznych w poniedziałkowym (12 marca) tweecie przed południem czasu Toronto. „Obecnie doświadczamy przerw w naszych punktach kontaktowych dla klientów i na naszej stronie internetowej” – napisał przewoźnik. „Przepraszamy za wszelkie niedogodności i staramy się przywrócić nasze usługi tak szybko, jak to możliwe. Dziękujemy za cierpliwość”. Podobna wiadomość została opublikowana na oficjalnej stronie linii lotniczych na Facebooku godzinę później.
W oświadczeniach na Twitterze, kilka hubów Air Canada, w tym lotnisko Toronto Pearson i Vancouver International, nazywają ten problem „ogólnoświatową” awarią. Toronto zauważyło, że problem wpłynął na system wyświetlania informacji o lotnisku i zalecił, aby klienci skontaktowali się bezpośrednio z Air Canada, aby uzyskać aktualizację statusu lotu. W poniedziałek w ostatnim poście na Twitterze przewoźnik poinformował, że operacje „wracają do normy”.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.