Partner serwisu
Biznes i przemysł

Szwajcarskie ratownictwo górskie zamawia 12 śmigłowców H145

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Szwajcarskie ratownictwo górskie zamawia 12 śmigłowców H145
fot. Airbus
Szwajcarska Służba Ratownictwa Powietrznego Rega zamówiła 12 dodatkowych pięciołopatowych śmigłowców Airbusa – H145, które będą rozlokowane w górskich bazach linii. Nowe maszyny zastąpią obecną flotę śmigłowców AW109SP Da Vinci. Nowe zamówienie jest kontynuacją wstępnego kontraktu na dziewięć H145, ogłoszonego w marcu tego roku.

W latach 2024-2026 Szwajcarska Służba Ratownictwa Powietrznego Rega planuje zmodernizować całą swoją flotę śmigłowców, a w przyszłości eksploatować flotę składującą się z H145 produkcji Airbus Helicopters. Rega planuje operować 21 pięciopłatowymi śmigłowcami ratowniczymi najnowszej generacji. Rega obsługuje w Szwajcarii 14 stacji HEMS (ang. Helicopter Emergency Medical Service – Śmigłowcowa Służba Ratownictwa Medycznego), co oznacza, że załogi Regi mogą dotrzeć śmigłowcem w dowolne miejsce w Szwajcarii w ciągu 15 minut. W ubiegłym roku załogi śmigłowców wykonały 14 330 misji ratowniczych, w tym przetransportowały 471 pacjentów z ciężkimi objawami COVID-19.

Dysponując 14 bazami helikopterów rozmieszczonymi w całej Szwajcarii, Rega zapewnia przez całą dobę dla ludności szwajcarskiej podstawową pomoc medyczną realizowaną drogą powietrzną. Aby to osiągnąć, decydującym czynnikiem dla Regi jest niezawodność posiadanych samolotów. Z tego powodu od 2024 r., sprawdzone w praktyce śmigłowce Da Vinci, zakupione w 2009 roku, zostaną zastąpione najnowocześniejszymi, wysokowydajnymi śmigłowcami typu H145, które cechują się posiadaniem pięciołopatowego wirnika głównego.

Nowe śmigłowce ratownicze zmniejszą ilość i koszty prac konserwacyjnych oraz utrzymają doskonały wskaźnik dyspozycyjności floty. Decyzja szwajcarskiej służby ratowniczej o wyborze nowoczesnego śmigłowca, produkowanego przez Airbusa, oznacza, że Rega zdecydowała się posiadanej floty maszyn opartej o jednego typ statku powietrznego. – Wybierając pięciołopatowy śmigłowiec H145 zapewniamy, że Rega będzie mogła nadal zapewniać swoim pacjentom niezawodną i profesjonalną pomoc medyczną, realizowaną drogą powietrzną przez kolejne 15 lat – wyznał Ernst Kohler, prezes zarządu Rega, podczas podpisania nowej umowy zakupowej.

Technologia pozwoli na loty przy bardzo złej pogodzie

Nowy H145 to technicznie wyrafinowany, niezwykle mocny śmigłowiec, który idealnie nadaje się do misji w regionach wysokogórskich, między innymi dzięki pięciołopatowemu wirnikowi. Ponadto, śmigłowiec posiada przestronną kabinę z wystarczającą ilością miejsca na sprzęt medyczny oraz prowadzenie w trakcie lotu interwencji medycznych, co jest szczególnie ważne w przypadku lotów transferowych z pacjentami wymagającymi intensywnej terapii. Producent, Airbus Helicopters, zaprojektował również, specjalnie dla Regi, system nawigacji i awioniki, który pozwoli na wykonywanie lotów według wskazań przyrządów w wąskich dolinach lub trudnym terenie, nawet przy najgorszej widoczności. Rozwiązanie jest korzystne zarówno dla pacjentów, jak i załóg.

Pięciołopatowe H145 będą wyposażone w najnowocześniejszy system nawigacji, specjalnie dostosowany do potrzeb operatora, który zwiększy możliwości misji i bezpieczeństwo wykonywania operacji lotniczej. System wykorzysta nowe możliwości system zarządzania lotem „GTN750 Xi”, który dostarczony zostanie przez firmę Garmin. Technologia będzie integrować i kontrolować system wieloczujnikowy, który zapewnia bardzo dokładne i niezawodne możliwości nawigacyjne. Nawet w przypadku utraty sygnału GPS śmigłowiec będzie bezpiecznie nawigował dzięki systemowi nawigacji inercyjnej Thales. To rozwiązanie jeszcze bardziej zwiększy wydajność nawigacyjną w warunkach niskich IFR [w locie IFR polega się tylko na informacjach odczytywanych z przyrządów samolotu, bez używania zewnętrznych referencji wizualnych, od red.] i pozwoli śmigłowcowi na certyfikację procedury nawigacyjnej RNP-AR 0.1, która jest najdokładniejszą procedurą nawigacyjną w środowisku śmigłowcowym. Konfiguracja obejmuje również nowy wciągnik, firmy Vincorion, który jest certyfikowany na pięciołopatowym H145, zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Inwestycja warta 200 mln franków szwajcarskich

Podpisanie umowy zakupu śmigłowców produkcji Airbusa oznacza zakończenie rygorystycznego procesu oceny. Rega w modernizację i rozbudowę swojej floty śmigłowców zainwestuje łącznie ponad 200 mln franków szwajcarskich. Kwota ta jest przewidziana w długoterminowym planowaniu finansowym Regi, a dobra sytuacja finansowa służby ratowniczej oznacza, że projekt ten może zostać sfinansowany bez kapitału zewnętrznego. Wycofywane ze służby śmigłowce AW109SP Da Vinci, wraz z czterołopatowym airbusem H145, zostaną sprzedane.

– Aby skutecznie prowadzić ratujące życie lotnicze misje ratownicze w Szwajcarii, rozumiemy, że najważniejsza jest zdolność do optymalnego działania na wysokości – wyznał Bruno Even, dyrektor generalny Airbus Helicopters. – Pięciołopatowy H145 wylądował na Aconcagua w Chile, górze o wysokości prawie 7000 metrów – żaden inny dwusilnikowy śmigłowiec nie osiągnął takiego wyczynu. Dlatego jesteśmy szczególnie dumni, że Rega zaufała pięciołopatowemu H145 i postanowiła uczynić go jedynym typem śmigłowca w swojej flocie do wykonywania tak krytycznych misji – dodał Even.

H145 to najlepiej sprzedający się śmigłowiec

Nowa wersja najlepiej sprzedającego się lekkiego, dwusilnikowego śmigłowca produkcji airbusa zawiera nowy i innowacyjny pięciołopatowy wirnik, zwiększając przy tym ładowność śmigłowca o 150 kg. Prostota nowej konstrukcji bezłożyskowego wirnika głównego ułatwia również czynności konserwacyjne, jeszcze bardziej poprawiając wzorcową użyteczność i niezawodność H145, jednocześnie poprawiając komfort lotu zarówno dla pasażerów, jak i załogi.

W sumie w służbie jest ponad 1600 śmigłowców z rodziny H145, które wylatały łącznie ponad siedem milionów godzin. Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145 jest wyposażony w cyfrowe sterowanie silnikiem (FADEC) oraz pakiet cyfrowej awioniki Helionix. Zawiera wysokowydajny 4-osiowy system autopilota, zwiększający bezpieczeństwo i zmniejszający obciążenie pilota. Szczególnie niski ślad akustyczny sprawia, że H145 jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie, a ilość emitowanego dwutlenku węgla jest najniższa wśród konkurentów H145.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Airbus: Beluga będzie oferować komercyjne loty cargo

Biznes i przemysł

PKP PLK jednak bez helikoptera do monitorowana inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Airbus: Beluga będzie oferować komercyjne loty cargo

Biznes i przemysł

PKP PLK jednak bez helikoptera do monitorowana inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5