Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Szósty boeing B737-800 już lata dla LOT-u

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Szósty boeing B737-800 już lata dla LOT-u
Fot. Piotr Bożyk
W czwartek (19 września) na warszawskim Lotnisku Chopina wylądował kolejny boeing B737-800 dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Samolot o rejestracji SP-LWG, to szósty boeing 737-800 Next Generation we flocie polskiej linii, który tymczasowo wspomoże flotę podczas uziemienia B737 MAX.

Maszyna o oznaczeniu LN3836/MSN36826 i rejestracji SP-LWG leasingowana jest od irlandzkiej firmy Pembroke i została przebazowana w tygodniu z Tallina do Warszawy. W Tallinie maszyna przechodziła przegląd techniczny oraz otrzymała nową konfigurację pokładu. B737 wyprodukowany został w listopadzie 2011 r., w którym to trafił do linii Jet Airways. Maszyna o rejestracji VT-JBV latała u indyjskiego przewoźnika do jego upadłości w tym roku. Na pokład nowy nabytek LOT-u zabiera 186 pasażerów. Najnowszy dodatek do floty wykonał już kilka rejsów PLL LOT m.in. do Wiednia, Larnaki, Madrytu i trzykrotnie do Paryża. 

Jest to pierwszy z dwóch B737-800 jakie trafią do lotu. Pisaliśmy o tym na początku września. Dwa Boeingi B737-800 pochodzą z upadającej linii Jet Airways. Lessorzy zabrali indyjskiemu przewoźnikowi już część samolotów i dzięki temu pojawiły się nowe możliwości leasingu. Maszyny o rejestracji VT-JBU i VT-JBV trafiły do Jet Airways we wrześniu i listopadzie 2011 r. We flocie PLL LOT otrzymają kolejno rejestracje SP-LWF i SP-LWG. Kolejny B737 o rejestracji SP-LWF dołączy do floty LOT-u w pierwszej połowie października.

- Polskie Linie Lotnicze LOT stale rozwijają siatkę połączeń oraz powiększają swoją flotę. Kilka dni temu włączyliśmy do operacji samolot Boeing 737-800 o rejestracji SP-LWG. Kolejna maszyna B737-800 (SP-LWF) dołączy do floty w pierwszej połowie października. W związku z globalnym uziemieniem samolotów Boeing 737 MAX 8, musieliśmy w marcu wyłączyć 5 egz. tego samolotu z naszej floty. Niemożliwe było także odebranie kolejnych zamówionych maszyn, których we flocie LOT-u w styczniu 2020 roku powinno być już 15 egz. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo, ale także realizacja siatki połączeń zgodnie z rozkładem. Dlatego też LOT pozyskał zastępcze samoloty m.in. od GetJeta. Spełniają one nasze restrykcyjne wymagania dot. bezpieczeństwa. Zakładamy, że nowe B737-800, ale także kolejne samoloty, które mamy w planach pozyskać do floty pozwolą nam zrezygnować z umów ACMI w najbliższym okresie- powiedział nam Jakub Panek z Biura Prasowego PLL LOT.

Obecnie we flocie narodowego przewoźnika, nie wliczając linii Nordica, znajduje się 76 samolotów: trzy boeingi B737-400, jeden B737-700, sześć B737-800, pięć B737 MAX 8, osiem B787-8, sześć B787-9, 12 bombardierów Q400, sześć embraerów E170, 10 E175, cztery E190 oraz 15 E195.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Delta Air Lines zamówiły 20 airbusów A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Delta Air Lines zamówiły 20 airbusów A350-1000

Piotr Bożyk 13 stycznia 2024

Airbus A380 linii Emirates wraca do Wiednia

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A380 linii Emirates wraca do Wiednia

inf. pras. Emirates 13 stycznia 2024

CAE Montreal. Polecieliśmy w symulatorze airbusa A220

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT opóźnia inaugurację Taszkentu

Pasażer i linie lotnicze

LOT opóźnia inaugurację Taszkentu

Mateusz Kieruzal 11 stycznia 2024

LOT wraca do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

LOT wraca do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 10 stycznia 2024

Najpunktualniejsze linie w 2023. LOT czwarty w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Najpunktualniejsze linie w 2023. LOT czwarty w Europie

Mateusz Kieruzal 03 stycznia 2024

Pozostałe z wątku:

Delta Air Lines zamówiły 20 airbusów A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Delta Air Lines zamówiły 20 airbusów A350-1000

Piotr Bożyk 13 stycznia 2024

Airbus A380 linii Emirates wraca do Wiednia

Pasażer i linie lotnicze

Airbus A380 linii Emirates wraca do Wiednia

inf. pras. Emirates 13 stycznia 2024

CAE Montreal. Polecieliśmy w symulatorze airbusa A220

Biznes i przemysł

Zobacz również:

LOT opóźnia inaugurację Taszkentu

Pasażer i linie lotnicze

LOT opóźnia inaugurację Taszkentu

Mateusz Kieruzal 11 stycznia 2024

LOT wraca do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

LOT wraca do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 10 stycznia 2024

Najpunktualniejsze linie w 2023. LOT czwarty w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Najpunktualniejsze linie w 2023. LOT czwarty w Europie

Mateusz Kieruzal 03 stycznia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5