W 2019 roku z goleniowskiego lotniska skorzystało ponad 590 tysięcy pasażerów. Oznacza to, że Port Lotniczy Szczecin-Goleniów obsłużył praktycznie tyle samo podróżnych co przed rokiem (598 tys. w 2018 r.), pomimo braku popularnego połączenia z Warszawą.
– W tym roku planujemy obsłużyć 640 tysięcy pasażerów – twierdzi Krzysztof Domagalski, rzecznik portu lotniczego w Goleniowie.
Ryanair pomógłDużą popularnością cieszyły się przede wszystkim nowe połączenia do Kopenhagi i Krakowa, które zastąpiło ważne połączenie z Warszawą. Jak pisaliśmy, w ciągu 10 mięscy przewoźnik niskokosztowy z Irlandii obsłużył na tej trasie 50 tys. osób.
W tym roku Ryanair będzie w miesiącach letnich latał z goleniowskiego portu codziennie do Londynu oraz po dwa razy w tygodniu do Dublina, Liverpoolu i Krakowa.
Co w tym roku?Z nowości, które pojawią się w siatce połączeń, to połączenie do Kopenhagi uruchomione przez linię lotniczą Norwegian. Zacznie ono funkcjonować 1 kwietnia. Mają też pojawić się czarterowe loty do Bułgarii.
– Chcemy dalej rozwijać obsługę przewozów cargo. W ciągu dwóch miesięcy funkcjonowania nowego terminalu obsłużyliśmy około 1,5 tysiąca ton wielkogabarytowych przesyłek. W poprzednich latach było to niecałe 80 ton rocznie – podkreśla Krzysztof Domagalski.
Władze lotniska cały czas liczą i starają się o połączenie z Ukrainą. Jak podkreślają zarządzający portem, według przedstawicieli lokalnych przedsiębiorców, zachodniopomorskie jest jedynym regionem w kraju, który nie ma w ofercie komunikacyjnej bezpośredniego lotu na Ukrainę.
Przedstawiliśmy już ten temat szerzej w jednym z naszych poprzednich artykułów.
Plany na dalszą przyszłośćPrognozy przewidują, że do roku 2037 lotnisko Szczecin-Goleniów osiągnie poziom ruchu około 2 mln pasażerów rocznie.
Jak informowaliśmy w lipcu, udziałowcy szczecińskiego lotniska porozumieli się w sprawie sfinansowania przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze wartego blisko 110 mln zł programu inwestycyjnego portu lotniczego. Pierwsza część programu inwestycyjnego ma być realizowany w latach 2020-2022. Zaplanowano m.in. rozbudowę terminala pasażerskiego oraz remont i poszerzenie istniejących parkingów. Do tego zakupione ma zostać naziemne oznakowanie nawigacyjne CAT II. Pod uwagę brana jest także wymiana urządzeń do kontroli bezpieczeństwa. Wszystko to ma sprawić, że lotnisko Szczecin-Goleniów będzie w stanie obsługiwać 1,5 mln pasażerów rocznie.