Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Szczecin-Goleniów ze 110 mln zł na inwestycje

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Port Lotniczy Szczecin-Goleniów ze 110 mln zł na inwestycje
Fot. Szczecin-Goleniów
Udziałowcy szczecińskiego lotniska porozumieli się w sprawie sfinansowania przez Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze wartego blisko 110 mln zł programu inwestycyjnego portu lotniczego.

W sprawie inwestowania w Port Lotniczy Szczecin-Goleniów musieli porozumieć się udziałowcy: Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL), miasto Szczecin, województwo zachodniopomorskie i gmina Goleniów. PPL będzie chciał zainwestować w lotnisko 110 mln zł.

PPL przypomina, że w maju i czerwcu, odbyto turę spotkań z udziałem przedstawicieli „najwyższego szczebla właścicielskiego”. Wtedy też udało się ustalić warunki gwarantujące rozwój Portu Lotniczego w Szczecinie. Przyjęcie koncepcji rozwoju portu i stosowne uzgodnienia w formie porozumienia z pozostałymi udziałowcami spółki reprezentującymi samorząd, stworzyły warunki dla podjęcia działań do podwyższenia jej kapitału zakładowego o wspomniane 110 mln zł.

Obecna struktura właścicielska Goleniowa przedstawia się następująco: najwięcej udziałów, bo 44,03 proc., ma PPL, 35,42 proc. akcji posiada Szczecin, pozostałe 20,45 proc. dzierży województwo. Już wcześniej informowaliśmy o nieporozumieniach właścicieli w zakresie inwestycji w szczeciński port. Na szczęście udziałowcy doszli do wniosku, że lotnisko potrzebuje funduszy na inwestycje.

Goleniów wymaga rozbudowy istniejącego terminala, który nie radzi sobie obecnie z potokami pasażerskimi oraz wymiany systemu świetlnych pomocy nawigacyjnych, co jest też dodatkowo istotne wobec planów zainstalowania na lotnisku systemu ILS drugiej kategorii. Wartość tych wymienionych prac szacuje się na 86 mln zł.

– Lotnisko w Goleniowie jest niezbędne dla dobrego skomunikowania Pomorza Zachodniego ze stolicą i partnerami kluczowymi dla naszych kontaktów gospodarczych, np. ze Skandynawią. To port, który jest ważny ze względów na poligon drawski. To port, z którego korzystają oficjele rządowi, gdy odwiedzają region – wyliczał dla Gazety Wyborczej marszałek Olgierd Geblewicz. – Nie są to inwestycje wyrastające z gigantomanii lub wybujałych aspiracji politycznych, lecz przedsięwzięcia wynikające z potrzeb lotniska – podkreśla polityk PO.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ZRPL: Rekordowy 2023 rok i ponad 33 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

ZRPL: Rekordowy 2023 rok i ponad 33 mln pasażerów

inf. pras. ZRPL/Kraków Airport 26 stycznia 2024

Dwa duoporty zamiast CPK? Koperski o nowej koncepcji

Prawo i polityka

Unimot Aviation wkracza do sektora lotnictwa pasażerskiego

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Szczecin: 2023 rok lepszy od poprzedniego. Rekordowe czartery

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: 2023 rok lepszy od poprzedniego. Rekordowe czartery

Redakcja/inf. pras. 25 stycznia 2024

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Redakcja/inf. pras. 03 października 2023

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

ZRPL: Rekordowy 2023 rok i ponad 33 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

ZRPL: Rekordowy 2023 rok i ponad 33 mln pasażerów

inf. pras. ZRPL/Kraków Airport 26 stycznia 2024

Dwa duoporty zamiast CPK? Koperski o nowej koncepcji

Prawo i polityka

Unimot Aviation wkracza do sektora lotnictwa pasażerskiego

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Szczecin: 2023 rok lepszy od poprzedniego. Rekordowe czartery

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: 2023 rok lepszy od poprzedniego. Rekordowe czartery

Redakcja/inf. pras. 25 stycznia 2024

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Redakcja/inf. pras. 03 października 2023

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5