Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Swedavia: Emisja „zielonych obligacji” za ponad 100 mln dolarów


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-12-18 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ renewablesnow.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Swedavia: Emisja „zielonych obligacji” za ponad 100 mln dolarów
fot. Swedavia
Swedavia jest operatorem dziesięciu szwedzkich lotnisk z największym ruchem pasażerskim w tym kraju. Firma, dążąc do zmniejszenia wpływu swojej działalności na środowisko, zdecydowała się na inwestycje. Pieniądze na ten cel ma dać emisja „zielonych obligacji” za miliard koron szwedzkich (105,9 mln dolarów).
Swedavia wyraźnie odczuwa zmiany klimatu wokół lotnictwa. Szeroko przez nas opisywane zjawisko flygskam, czyli wstydu przed lataniem, spowodowało, że w ciągu dziesięciu pierwszych miesięcy tego roku statystki lotnisk zarządzanych przez spółkę wyraźnie spadły. Jest to widać zwłaszcza w rezultatach osiąganych w lotach krajowych, gdzie liczba pasażerów na poszczególnych lotniskach spadła od blisko dziesięciu do kilkunastu procent.

Jeszcze gorzej jest w przypadku 34 lotnisk należących w większości do samorządów. Te w tym roku straciły już średnio co piątego podróżnego. Z powodu spadku liczby pasażerów linie lotnicze Norwegian poinformowały ostatnio, że od lutego 2020 roku nie będą już obsługiwały połączenia z Malmö do Sztokholmu. Oznacza to, że lotnisko Sturup obsługujące rocznie około miliona pasażerów, straci w przyszłym roku 300 tysięcy podróżnych.

Pomysłem szwedzkiego operatora lotnisk jest emisja obligacji. Swedavia pozyskane fundusze zamierza przeznaczyć na inwestycje wspierające jej długoterminową strategię zgodną z założeniami Celów Zrównoważonego Rozwoju przedstawionymi przez Narody Zjednoczone oraz postanowieniami porozumienia paryskiego. Ściślej rzecz ujmując, firma chce zainwestować w elektryfikację niektórych pojazdów naziemnych i sprzętu pracujących na lotniskach oraz zakupić biopaliwa. Ma to zapewnić, by w 2025 roku pięć procent paliw tankowanych do samolotów w szwedzkich portach było pozyskiwane ze źródeł innych niż kopaliny.

Oferta Swedavii pozyskania jej papierów dłużnych cieszy się dużym zainteresowaniem inwestorów. Obligacje mają termin zapadalności 5,25 lat i stałą stopę procentową na poziomie 0,89 proc.

– Ambicją Swedavii jest bycie światowym liderem w rozwoju portów lotniczych o możliwie najmniejszym wpływie na klimat – powiedział prezes i dyrektor generalny spółki Jonas Abrahamsson.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Swedavia: W sierpniu spadek o 4 proc., licząc rok do roku

Pasażer i linie lotnicze

Swedavia: W sierpniu spadek o 4 proc., licząc rok do roku

Aleksander Domański 11 września 2019

Coraz mniej pasażerów na szwedzkich lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Coraz mniej pasażerów na szwedzkich lotniskach

Aleksander Domański 17 kwietnia 2019

Styczniowe wyniki Swedavii. Widać efekt podatku

Pasażer i linie lotnicze

Styczniowe wyniki Swedavii. Widać efekt podatku

Aleksander Domański 20 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5