Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Sterowiec OceanSky Cruises poleci na biegun północny


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-06-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sterowiec OceanSky Cruises poleci na biegun północny
Wizualizacja: OceanSky Cruises
Sterowiec OceanSky Cruises poleci na biegun północny
Sterowiec OceanSky Cruises poleci na biegun północny
Sterowiec OceanSky Cruises poleci na biegun północny
Sterowiec OceanSky Cruises poleci na biegun północny
Sterowiec OceanSky Cruises poleci na biegun północny
Sterowiec OceanSky Cruises poleci na biegun północny
Szwedzka firma OceanSky Cruises planuje organizować wyprawy na biegun północny. Cotygodniowe loty z Longyearbyen, północnonorweskiego archipelagu Svalbard, będą odbywać się od maja do października, a rejsy mają rozpocząć się w 2024 lub 2025 roku. Pasażerowie będą mieli okazję polecieć na Biegun Północny na pokładzie specjalnie przygotowanego na te wyprawy sterowca. Cena podróży to 210 tys. dolarów.
Sterowiec o długości 100 metrów to hybrydowy samolot. Połączenie wyporności helu i aerodynamicznej konstrukcji kadłuba pozwala się unosić maszynie. Napędzany czterema śmigłami sterowiec może latać nieprzerwanie przez wiele dni. Maszyna, którą do lotów na biegun wykorzysta OceanSky Cruises, przypomina bardziej luksusowy hotel, w którym znajdują się salony, panoramiczne okna i tylko osiem luksusowych kabin sypialnych. Taka aranżacja wnętrza sterowca ma stworzyć intymną, spersonalizowaną i jedyną w swoim rodzaju przygodę. Kabina nie jest pod ciśnieniem, na pokładzie panuje cisza.

Wyprawa na biegun północny wyruszy z norweskiego archipelagu Svalbard, a podróż w obie strony potrwa około 38 godzin. Sterowiec do wykonania procedury startu i lądowania nie wymaga lotniskowego pasa startowego, więc pasażerowie mogą być łatwo wysadzani w najbardziej odległych miejscach na świecie. Pierwszego dnia pasażerowie o godz. 18 wyruszą z Longyearbyen, a po 15 godzinach wylądują na biegunie północnym. Cały drugi dzień będzie poświęcony na eksplorowanie wysuniętego najbardziej na północ miejsca ziemi. Podczas inauguracyjnego sezonu część ekspedycji poprowadzi ekspert ds. Arktyki i aktywista klimatyczny Robert Swan.

Niecodzienne doświadczenie

– Wyprawa na Biegun Północny jest dla podróżnika, który chce doświadczyć Arktyki w wyjątkowy sposób, a jednocześnie przyczynić się do rozwoju zrównoważonego podróżowania – powiedział w „Globetrender” Carl Oscar-Lawaczeck, dyrektor generalny i założyciel OceanSky Cruises. – Roald Amundsen przeleciał ze Svalbardu nad biegun północny w 1926 roku sterowcem „Norge”. Teraz robimy tę samą wyprawę, ale My wylądujemy na biegunie północnym! – przekonuje Oscar-Lawaczeck.

– Pasażerowie będą mogli cieszyć się arktyczną przyrodą w spokoju i komforcie na pokładzie superwydajnego i nowoczesnego pojazdu latającego. Będziemy pionierami nowego sposobu podróżowania, zrównoważonego latania na niebie – dodał Carl Oscar-Lawaczeck.

„Latający hotel” zaoferuje luksusowe salony i mnóstwo panoramicznych okien. Podróżując nisko i powoli, zapewni doskonałą okazję do podziwiania dzikiej przyrody i niesamowitych krajobrazów północnej części ziemskiego globu. Osoby podróżujące wczesnym latem doświadczą tak zwanego słońca o północy. Przez 24 godziny na dobę trwa wtedy na biegunie północnym dzień. Natomiast podróżując w drugiej części sezonu pasażerowie mogą mieć szczęście zobaczyć aurory, czyli zorze polarne.

Bilet na podróż sterowcem na Biegun północny ma kosztować aż 210 tys. dolarów amerykańskich. Cena obejmuje transfery do i ze sterowca na Svalbardzie oraz dwie noce na pokładzie. 16 pasażerów otrzyma w ramach wyżywienia dania inspirowane Arktyką, serwowane przez wielokrotnie nagradzanego szefa kuchni. Oferta obejmuje także dwujęzyczny przewodnik przyrodniczy oraz eksplorację atrakcji bieguna. Na pokładzie będzie siedmiu członków załogi, składających się z pilotów, stewardes, kucharza i kierownika ekspedycji.

Przyszłość zrównoważonego lotnictwa?

Sterowiec OceanSky Cruises wykorzystuje hel do utrzymywania się na powierzchni, wspomagany przez aerodynamiczne unoszenie utworzone przez kształt jego kadłuba. Cztery śmigła zapewniają ruch sterowca do przodu. Bycie lżejszym od powietrza oznacza, że sterowiec ma doskonałą ładowność – pozwalając na więcej miejsca i udogodnień na pokładzie, a tym samym na nowy poziom luksusu lotniczego. Sterowiec nie potrzebuje również portów lotniczych do startów i lądowań, co oznacza, że pasażerowie mogą wysiadać i wchodzić na pokład w odległych, niecodziennych miejscach podczas ekspedycji.

Wykorzystując silne wiatry na półkuli północnej w celu zwiększenia wydajności i prędkości, sterowiec zużywa znacznie mniej paliwa niż normalne samoloty. Z kolei emituje do atmosfery znacznie mniej dwutlenku węgla, z którym branża lotnicza walczy, aby go obniżyć. Takie podróżowanie/latanie nie pozostawia śladów w postaci zanieczyszczeń atmosfery.

Podróżowanie sterowcem może nie jest jeszcze głównym nurtem lotnictwa, ale z pewnością stwarza ekscytujące możliwości dla przyszłości zrównoważonego lotnictwa. Opisując OceneSky Cruises jako „linie lotnicze sterowców”, dyrektor generalny Oscar-Lawaczeck chce, aby urzeczywistnić, poprzez latanie sterowcami, lotnictwo zrównoważone ekologicznie, które będzie niskoemisyjną alternatywą dla podróżowania po świecie. Umożliwiając nieprzerwane latanie przez wiele dni bez konieczności posiadania infrastruktury pomocniczej, sterowce stanowią atrakcyjną propozycję dla zaawansowanych przygód i dostępu do odległych zakątków świata przy minimalnym wpływie na środowisko.

– Sterowce to najbardziej wydajne i czyste statki powietrzne. Dają nam swobodę dostępu do odległych miejsc, czyli dziczy, nietkniętych miejsc, bez śladu węglowego. Sterowiec Airlander 10 może pozostać w powietrzu przez pięć dni i przelecieć 4000 mil morskich. Ma to bardzo ważną zaletę, bowiem jest w zgodzie z filozofią, aby sektor luksusowych podróży nie emitował dużej ilości śladu węglowego. Podczas gdy statki wycieczkowe muszą rozbić kry, aby dotrzeć do Bieguna Północnego, czyli regionu, który jest już centralnym punktem dyskusji na temat zmian klimatycznych, to sterowiec będzie przelatywał cicho powierzchnią, pozostawiając przy tym krajobraz nietknięty – zachęca Oscar-Lawaczeck.

Lawaczeck zapewnia, że OceanSky zrekompensuje emisje dwutlenku węgla, które wyprodukuje. Użyte zostaną zielone paliwa, takie jak biopaliwo czy paliwo EcoPar Ultra Clean. To ostatnie jest wytwarzane syntetycznie z gazu ziemnego, co zapewnia o 90 proc. mniej emisji substancji rakotwórczych niż zwykły olej napędowy i do połowy mniej emisji tlenku azotu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lublin: Loty nad cztery morza w ofercie letniej 2022

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty nad cztery morza w ofercie letniej 2022

Redakcja/inf. pras. 14 czerwca 2022

CPK. Poznaliśmy dokładną lokalizację portu. Oto wariant inwestorski

Infrastruktura i lotniska

CPK. Poznaliśmy dokładną lokalizację portu. Oto wariant inwestorski

Łukasz Malinowski 14 czerwca 2022

Ponad 1,8 mln pasażerów w maju w odrzutowcach SAS

Biznes i przemysł

Ponad 1,8 mln pasażerów w maju w odrzutowcach SAS

Rafał Dybiński 14 czerwca 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5