Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Stansted wykorzystało pandemię i mniejszy ruch do remontu pasa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airport-business.com

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Stansted wykorzystało pandemię i mniejszy ruch do remontu pasa
fot. Wikipedia
Zespół inżynierów londyńskiego lotniska Stansted wykorzystuje bezprecedensowe uziemienie samolotów na całym świecie jako wyjątkową okazję do prac konserwacyjnych na pasie startowym. Modernizacja pierwotnie miała się odbyć w innym terminie.

Pas startowy lotniska o długości 3048 metrów przechodzi pełne prace remontowe co 10–15 lat, ale podobnie jak w przypadku innych zatłoczonych portów, regularna konserwacja odbywa się również dwa razy w roku, przeważnie nocną porą.

Stołeczny Stansted jest nadal otwarty dla ograniczonej liczby lotów komercyjnych. Większy ruch zapewniają operacje cargo, dostarczające ważne dostawy do całej Wielkiej Brytanii. Zredukowany rozkład rejsów pasażerskich umożliwił zespołom inżynieryjnym i operacyjnym lotniska zamknięcie pasa startowego w ciągu dnia. Zmiana zapewniła dłuższy czas dla wyspecjalizowanych wykonawców na bezpieczny dostęp do drogi startowej i ułatwiła wykonywanie prac technicznych w ciągu dnia, a nie w nocy.

Prace na pasie startowym odbywają się w dni powszednie już od 14 kwietnia. Planowane ich zakończenie szacowane jest na 24 kwietnia. Projektem zarządza londyński zespół inżynieryjny ds. konserwacji technicznej i jest w niego zaangażowanych 200 wykonawców, wykorzystujących 100 pojazdów i maszyn, których zadaniem jest ułożenie 1000 ton asfaltu.

Jednocześnie 3600 świateł lotniskowych wymienia się na energooszczędne i wysokowydajne lamp LED, podobne do tych już zainstalowanych na pasie startowym i mających kluczowe znaczenie dla bezpiecznej eksploatacji statków powietrznych w warunkach słabej widoczności. Nowe lampy pomogą obniżyć koszty operacyjne i zmniejszyć emisje.

– Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że jest to niezwykle trudny i pełen wyzwań czas dla całego kraju, a tutaj na lotnisku nie jest inaczej – wyznała Kathy Morrisey, dyrektor ds konserwacji aktywów portu. – Sytuacja zapewniła nam wyjątkową możliwość dostępu do pasa startowego w ciągu dnia, kiedy zwykle mieliśmy setki lądujących i startujących samolotów.
Oznacza to, że zamiast maksymalnie trzech i pół godzin podczas weekendu, zespół będzie miał do sześciu godzin każdego dnia tygodnia na wykonanie skomplikowanych prac konserwacyjnych bez presji czasu i wyzwań związanych z nocną pracą – podkreśliła Morrisey.

– Pas startowy jest oczywiście kluczowym atutem lotniska i jest niezwykle ważny, ponieważ musi być utrzymywany na najwyższym poziomie. Chociaż znajdujemy się w sytuacji, w której nikt z nas nie chciałby być, wykorzystujemy to jako okazję do realizacji niezbędnych starań, aby port lotniczy mógł wrócić do normalności tak szybko, jak to będzie możliwe, po zniesieniu obecnych ograniczeń – dodała dyrektor ds. konserwacji aktywów lotniska.

Port lotniczy Londyn-Stansted jest położony 48 km na północny-wschód od stolicy Anglii. Obsługuje głównie tanie linie lotnicze. Jest to obecnie czwarte co do wielkości lotnisko Wielkiej Brytanii. Swoją bazę mają tutaj Ryanair, easyJet, Jet2.com, TUI Airways oraz Titan Airways. W 2018 roku przyjął rekordową liczbę 27,996,116 pasażerów. Najwięcej podróżnych (898,295) odleciało z tego miejsca do irlandzkiego Dublina, szkockiego Edynburga (732,022) oraz północnoirlandzkiego Belfastu (677,155). Poza Wyspami Brytyjskimi największą popularnością cieszył się Rzym, gdzie przed dwoma laty odleciało 622,875 pasażerów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lotnisko Stansted będzie obsługiwać do 43 mln pasażerów rocznie

Infrastruktura i lotniska

Stansted do pilnej rozbudowy. Kolejny rekordowy miesiąc za pasem

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Lotnisko Stansted będzie obsługiwać do 43 mln pasażerów rocznie

Infrastruktura i lotniska

Stansted do pilnej rozbudowy. Kolejny rekordowy miesiąc za pasem

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5