Flota Sprint Aira właśnie wzbogaciła się o kolejne maszyny. Ten świeżo wchodzący na rynek przewozów pasażerskich przewoźnik zakupił dwie kolejne maszyny do przewozu ludzi oraz jedną do przewozu cargo. Jak wyjaśnia rzeczniczka prasowa, ruch ten został podyktowany dynamicznym rozwojem firmy. Na razie nowe samoloty nie będą latały na konkretnych trasach.
Sprint Air jest polską firmą lotniczą znaną do niedawna z działalności stricte cargo. Od niedawna przewoźnik zdecydował się wejść na rynek przewozów pasażerskich. Jedną z pierwszych tras, jaką uruchomił, była Zielona Góra –Warszawa. W kolejnych miesiącach lista regionalnych lotnisk, na których zaczynał operować Sprint Air wzrastała i tak dzisiaj samolotami tej firmy można polecieć już z Portu Lotniczego Olsztyn – Mazury, Radom ale też Kraków, Wrocław, Gdańsk.
Rozwój firmy dyktuje z kolei inwestycje w tabor i tak na przełomie lipca i sierpnia tego roku flota linii lotniczej Sprint Air wzbogaciła się o trzy kolejne turbośmigłowe statki powietrzne. Do trzynastu posiadanych przez przewoźnika maszyn dołączyły dwa samoloty w wersji pasażerskiej: Saab 340A oraz ATR72-202. Swego czasu dziesięć sztuk tego ostatniego modelu posiadał w swojej flocie Eurolot.
Do tej pory przewoźnik Sprint Air posiadał tylko pięć maszyn, które pozwalały na przewóz ludzi. Dwa samoloty w wersji pasażerskiej oraz trzy w wersji quick change, czyli z możliwością swobodnej zmiany między wersją pasażerską a cargo. Wszystkie one zabierały na pokład do 33 podróżnych. Natomiast zakupiony właśnie ATR72-200 „Echo” będzie pierwszym we flocie SprintAira samolotem pasażerskim z 66 -fotelami na pokładzie.
Inwestycja przewoźnika w tabor pasażerski przynosi naturalnie pytanie o plany zwiększenia liczby połączeń. – Nie chcemy wiążąco wypowiadać się na temat planów, bo to nie jest tak, że pozyskaliśmy samolot na jakąś konkretną trasę – mówi Adriana Fibingier-Pawelska, rzecznicza prasowa Sprint Air. – Realizujemy bardzo dużo kontraktów zagranicznych, dużą liczbę czarterów pasażerskich, więc te samoloty zostały pozyskane w związku z dynamicznym rozwojem firmy na potrzeby realizacji bardzo wielu różnych zleceń na całym rynku europejskim – dodaje.
Trzeci zakupiony samolot to ATR72-212 w wersji towarowej, który został pozyskany na potrzeby obsługi zagranicznych kontraktów długoterminowych linii oraz realizacji czarterów cargo na rynku europejskim. Wraz z nowymi nabytkami liczba eksploatowanych przez spółkę Sprint Air samolotów wzrosła do szesnastu, z czego dwanaście stanowią Saaby, a cztery to samoloty typu ATR72.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.