Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Spotkanie ZRPL z ministerstwem. Porty chcą pieniędzy na rozbudowę


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-02-08 10:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ zrpl.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Spotkanie ZRPL z ministerstwem. Porty chcą pieniędzy na rozbudowę
fot. Katowice Airport
W ostatni wtorek zarząd Związku Regionalnych Portów Lotniczych spotkał się z przedstawicielami kierownictwa Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju. Celem było zaprezentowanie potrzeb inwestycyjnych lotnisk. ZRPL liczy na pieniądze z nowego budżet unijnego.
Podczas spotkania związek zaprezentował wnioski z opracowania „Rozwój Regionalnych Portów Lotniczych – identyfikacja potrzeb inwestycyjnych”, które na zlecenie organizacji przygotowała firma doradcza BBF. W ramach spotkania przeprowadzono także dyskusję o możliwych formach wsparcia projektów inwestycyjnych, planowanych przez porty regionalne ze środków UE, zarówno w bieżącej, jak i przyszłej perspektywie finansowej.

– Jeśli Komisja Europejska nie wyrazi zgody na możliwość dofinansowania ze środków unijnych projektów inwestycyjnych związanych z rozbudową infrastruktury kubaturowej i liniowej na polskich lotniskach, może pojawić się groźba ograniczenia ich rozwoju. Część z nich może nie sprostać wymogom rosnącego ruchu. Warto pamiętać regionach obsługiwanych jest aktualnie ok. 60% pasażerów, reszta na Lotnisku Chopina w Warszawie – mówił w udzielonym nam wywiadzie Artur Tomasik, prezes ZRPL.

Do 2037 roku polskie lotniska regionalne planują zrealizować 210 zadań inwestycyjnych na szacunkową kwotę ogółem 4,1 mld zł. Około 50% z nich dotyczy zwiększanie przepustowości zarówno terminali jak i pola manewrowego, a prawie 25% bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych. Obecnie istnieje możliwość pozyskania pieniędzy unijnych jedynie na inwestycje dotyczące bezpieczeństwa.

Obecnie trwają prace nad opracowaniem budżetu na lata 2021-2027 roku. Będzie on skromniejszy ze względu na wyjście Wielkiej Brytanii ze struktur europejskich. Do tego państwa starej Unii mogą nie być zainteresowane tak bardzo jak kraje z naszego regionu przesunięciem funduszy na rozbudowę lotnisk. U nich infrastruktura nie mierzy się z tak olbrzymimi wzrostami liczby pasażerów i ruchu lotniczego jak u nas. Unia do tej pory stała na stanowisku, że porty lotnicze jako podmioty prywatne same powinny pozyskiwać fundusze, a nie czerpać z pieniędzy unijnych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Porty regionalne ciągle w górę. 17-procentowy wzrost liczby pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Porty regionalne ciągle w górę. 17-procentowy wzrost liczby pasażerów

Emilia Derewienko 30 lipca 2018

Porty regionalne nie zwalniają. Dwucyfrowy wzrost ruchu pasażerskiego

Infrastruktura i lotniska

Porty regionalne nie zwalniają. Dwucyfrowy wzrost ruchu pasażerskiego

Emilia Derewienko 18 maja 2018

Ponad 60-proc. udział portów regionalnych w polskim rynku

Infrastruktura i lotniska

Ponad 60-proc. udział portów regionalnych w polskim rynku

Justyna Urbaniak 20 stycznia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5