Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Spór między Bombardierem a Boeingiem trwa. Zaangażowana m.in. Wielka Brytania


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2017-09-29 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Spór między Bombardierem a Boeingiem trwa. Zaangażowana m.in. Wielka Brytania
fot. Bombardier
Brytyjska premier Theresa May powiedziała wczoraj, 28 września, że przez swoje działania w sporze dotyczącym nałożenia przez USA karnego cła na samoloty kanadyjskiego Bombardiera Boeing podważa współpracę z Wielką Brytanią.
May podkreśliła również, że będzie pracować z Ottawą, by pokazać USA, jak ważny jest dla Irlandii Północnej Bombardier. Nałożenie na samoloty tego koncernu cła importowego może zagrozić 4,2 tys. miejsc pracy w fabryce Bombardiera w Belfaście, oraz 10 tys. w szerszym łańcuchu dostaw.

Barry Gardiner, minister ds. handlu międzynarodowego w gabinecie cieni stwierdził, że May powinna skierować sprawę z Boeingiem do Światowej Organizacji Handlu (WTO). Polityk zaznaczył też, że straszenie represjami wobec Boeinga jest jedynie pustą groźbą, zważywszy na to, iż tysiące miejsc pracy w Wielkiej Brytanii jest zależnych od przemysłu lotniczego.

Działania Boeinga skrytykował też brytyjski minister obrony Michael Fallon. Tymczasem amerykański resort handlu stanął po stronie Boeinga, uznając jego zarzuty, że brytyjsko-kanadyjskie dotacje dla Bombardiera stanowią niedozwoloną pomoc publiczną.

Przedstawiciele Boeinga podają, że Bombardier jest bardzo bliski wypchnięcia ich z rynku samolotów na 100-150 miejsc, a wszystko przez nieuczciwą konkurencję subwencjonowaną przez rząd. Jako przykład podaje sytuację z Deltą, kiedy to Bombardier zaproponował absurdalnie niską cenę 19,6 mln dolarów za każdy samolot 100-150 miejscowy, którego faktyczna produkcja kosztuje 33,2 mln dolarów. Boeing twierdzi, ze takie zagrania nie byłyby możliwe, gdyby nie setki milionów dolarów pomocy na rozruch od rządów Kanady, Quebecu i Wielkiej Brytanii.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Xeos: Chcemy być liczącym się graczem światowym

Biznes i przemysł

Xeos: Chcemy być liczącym się graczem światowym

Kasper Fiszer 27 września 2017

Etihad Regional w rękach Adrii

Biznes i przemysł

Etihad Regional w rękach Adrii

Artur Bogdanowicz 09 września 2017

PGZ podpisała umowę otwierającą drogę do sprzedaży śmigłowców

Biznes i przemysł

PGZ podpisała umowę otwierającą drogę do sprzedaży śmigłowców

inf. prasowa 07 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5