Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Pierwszy frachtowiec BelugaXL opuścił linię fabryczną (ZDJĘCIA)


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-01-09 14:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwszy frachtowiec BelugaXL opuścił linię fabryczną (ZDJĘCIA)
fot. Airbus
Pierwszy frachtowiec BelugaXL opuścił linię fabryczną (ZDJĘCIA)
Pierwszy frachtowiec BelugaXL opuścił linię fabryczną (ZDJĘCIA)
Pierwszy frachtowiec BelugaXL opuścił linię fabryczną (ZDJĘCIA)
Pierwszy frachtowiec BelugaXL opuścił linię fabryczną (ZDJĘCIA)
Pierwszy frachtowiec BelugaXL opuścił linię fabryczną (ZDJĘCIA)
Nowy samolot transportowy Airbusa, BelugaXL, opuścił w tym miesiącu hangar montażowy w Tuluzie (Francja). To największy jak dotąd samolot tego typu, zaprojektowany i zbudowany w oparciu o model odrzutowca Airbus A330.
Po oddaniu frachtowca, flota samolotów nowej generacji typu BelugaXL zostanie wykorzystana do transportu ukończonych części maszyn producenta Airbus między europejskimi zakładami produkcyjnymi firmy a końcowymi liniami montażowymi we Francji, Niemczech i Hiszpanii.

Niepodobny do A330

BelugaXL jest jednym z największych powstałych samolotów transportowych. Z wybrzuszonym górnym kadłubem i ogromną przestrzenią ładunkową BelugaXL nie przypomina powiększonej, aerodynamicznej wersji Airbusa A330-200, od którego pochodzi. – A330 to fundament dla BelugaXL – powiedział Bertrand George, szef programu BelugaXL. – Jednak do tego projektu wprowadzono wiele zmian, a później je przetestowano. Przekształcenie istniejącego produktu w super transportowiec nie jest prostym zadaniem – dodał.

Przewiduje się, że BelugaXL zacznie latać do połowy 2018 roku. – Cały zespół nie może się już doczekać pierwszego lotu i, oczywiście, „śmiejącej” miny samolotu – stwierdził szef programu BelugaXL, odnosząc się do uśmiechu, który zostanie namalowany na "twarzy" frachtowca. To wybrany z sześciu, zwycięski projekt malowania, zaprezentowanego pracownikom Airbusa podczas głosowania na początku 2017 roku.

Teraz wielomiesięczne testy

Zanim jednak dojdzie do pierwszego startu samolotu, zostanie on poddany wielomiesięcznej serii testów po zainstalowaniu dwóch silników odrzutowych, dzięki czemu każdy z systemów BelugaXL będzie działał zgodnie z przeznaczeniem. Testy systemów odbywają się równolegle w symulatorach lotów i laboratoriach w Tuluzie i Hamburgu. Airbus wykorzystuje również podnośniki hydrauliczne do symulacji obciążeń lotniczych na pełnych kopiach konkretnych połączeń pomiędzy górną komorą i dolnym kadłubem A330. – Dane z tych testów zostaną wykorzystane do przygotowania samolotu do lotu, a następnie do uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa i zdatności do lotu samolotu – dodał Bertrand George.

Podczas gdy pierwszy kompletny BelugaXL wchodzi w fazę testów, drugi Airbus A330, który ma zostać przekształcony w BelugaXL, dotarł zgodnie z planem do Tuluzy, aby rozpocząć proces integracji. Dzięki doświadczeniu nabytemu przy realizacji pierwszej maszyny, czas montażu dla drugiego samolotu ma być o dwa miesiące krótszy.

Program BelugaXL został uruchomiony w listopadzie 2014 roku, by zaspokoić rosnące potrzeby transportowe Airbusa. O 6 m dłuższy, 1 m szerszy i o udźwigu ładunku o 6 ton większym niż wersja BelugaST, którą zastępuje, BelugaXL będzie w stanie przewozić jednocześnie oba skrzydła odrzutowca A350 XWB zamiast pojedynczego skrzydła, które jest obecnie na BelugaST. Docelowo w usługi Airbusa ma wejść pięć maszyn typu BelugaXL.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Rząd powoła Polską Grupę Lotniczą. Na czele prezes LOT-u, Rafał Milczarski

Biznes i przemysł

Rząd powoła Polską Grupę Lotniczą. Na czele prezes LOT-u, Rafał Milczarski

Emilia Derewienko 03 stycznia 2018

Gdy nie liczy się komfort. O pomysłach na miejsca stojące w samolocie

Pasażer i linie lotnicze

Gdy nie liczy się komfort. O pomysłach na miejsca stojące w samolocie

Julian Knutelski 01 stycznia 2018

Gigantyczna fuzja na niebie? Boeing i Embraer rozważają połączenie sił

Biznes i przemysł

Gigantyczna fuzja na niebie? Boeing i Embraer rozważają połączenie sił

Emilia Derewienko 22 grudnia 2017

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS