Partner serwisu
Biznes i przemysł

Spohr: Ważne jest dla nas zachowanie swobody decyzji i działania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Flight Global

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Spohr: Ważne jest dla nas zachowanie swobody decyzji i działania
fot. Piotr Bożyk
Lufthansa prowadzi intensywne rozmowy z rządami w Niemczech, Austrii i Belgii na temat udzielenia pomocy państwa w trakcie globalnego kryzysu, ale firma niechętnie przyjmuje jakiekolwiek wsparcie wiążące się z określonymi warunkami.

Prezes Grupy Carsten Spohr potwierdził na corocznym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy negocjacje z Berlinem. Podobne rozmowy toczą się w Austrii oraz w Belgii, gdzie na wsparcie liczy Brussels Airlines. SWISS oraz Edelweiss otrzymały już zapewnienie finansowej pomocy od rządu Szwajcarii, który chociaż postawił twarde warunki, to jednak zaznaczył, że firmy zachowają pełną niezależność.

– W tej chwili nie tylko omawiamy poziomy niezbędnych kwot. Negocjujemy także warunki i terminy, w których możemy uzyskać pomoc. Nie potrzebujemy jednak rządowego zarządzania – podkreślił Spohr, którego wątpliwości pojawiły się dzień po aprobacie Komisji Europejskiej wsparcia na poziomie 7 mld euro dla Air France-KLM. Holding musi jednak ograniczyć loty krajowe na popularnych trasach z Paryża oraz dokonać dramatycznych cięć emisji dwutlenku węgla.

– Lufthansa została pomyślnie sprywatyzowana w 1997 roku. W ciągu ostatnich trzech lat konsekwentnie generowaliśmy wynik operacyjny w wysokości ponad dwóch miliardów euro. Udowodniliśmy, że możemy to zrobić, dlatego ważne jest dla nas zachowanie przedsiębiorczej swobody decyzji i działania – argumentował Spohr.

Akcjonariusze wykazują również oznaki niechęci do przyjmowania wsparcia rządowego, które jest powiązane warunkami. Fundusz Union Investment, jeden z udziałowców powietrznego przewoźnika, jest przekonany, że tak oferowana pomoc państwa może prowadzić do ingerencji w linię lotniczą. – Jeśli polityka zakłóca działalność gospodarczą, dostrzegamy ryzyko, że infrastruktura będzie zbyt duża i nie będzie dostosowana do nowej rzeczywistości. Państwo nie musi być lepszym przedsiębiorcą – zaznaczył Michael Gierse, menedżer Union Investment, wzywając kierownictwo Lufthansy do skoncentrowania się na ruchu premium po ustąpieniu pandemii, przy mniejszej liczbie rejsów niż w przeszłości. – Dobrze skapitalizowana i szczuplejsza Lufthansa może być w stanie uzyskać lepszy start po kryzysie – podkreślił Gierse, dostrzegając szansę w bieżącej sytuacji na zmniejszenie floty oraz ograniczenie emisji.

Wspierane przez państwo działania restrukturyzacyjne zwiększą zadłużenie firmy w krótkim okresie. Gierse uważa w związku z tym, że tym bardziej ważne jest, aby kierownictwo koncentrowało się na rentowności i rozsądnych cięciach. – To zakłada wyraźny nacisk na produkt premium, a nie na tanie linie zależne – stwierdził menedżer Union Investment. – Lufthansa nie może zginąć z powodu swojej złożoności. Kryzys daje szansę na uproszczenie struktury grupy. Przypadki takie jak z Alitalia nie mogą być dozwolone po kryzysie – dodał stanowczo Gierse.

Spohr przedstawił w kwietniu plany zwolnienia 10 tys. z około 130 tys. pracowników grupy i wycofania 100 ze swoich 760 samolotów. Grupa Lufthansa spodziewa się, że popyt na podróże nie powróci do poziomu sprzed pandemii koronawirusa przynajmniej przez kilka lat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Rafał Dybiński 23 października 2023

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Rafał Dybiński 23 października 2023

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5