Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Somon Air zabiegają o dwa B737 MAX-8. Obsłużą kluczowe trasy


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-12-04 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Somon Air zabiegają o dwa B737 MAX-8. Obsłużą kluczowe trasy
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Somon Air zabiegają o pozyskanie jeszcze przed końcem bieżącego roku dwóch Boeingów 737 MAX-8. Przewoźnik z Tadżykistanu pragnie z pomocą odrzutowców obsługiwać kluczowe trasy do Chin, Korei Południowej oraz Europy Zachodniej.
– Wkraczamy wreszcie w ostatnią fazę dokumentacji na zamówienia na dwa Boeingi 737-MAX-8. Mam nadzieję, że podpiszemy umowę przed Nowym Rokiem. Interesują nas dwa B737-MAX-8 z opcją na dwa B737-MAX-10 – ujawnił Thomas Hallam, prezes Somon Air, podczas konferencji online "Routes Reconnected"

Maszyny producenta z Chicago zakończyły niedawno pozytywnie ponowny proces certyfikacji Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) po 20 miesiącach uziemienia spowodowanego dwiema katastrofami samolotów należących do Ethiopian Airlines i Lion Air. Minionej środy pokazowy rejs z pasażerami zorganizowały już American Airlines. 737 MAX przewoźnika z Teksasu wystartował z Dallas do Tulsy w Oklahomie.

Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) jest gotowa znieść w styczniu zakaz lotów odrzutowcem. Organ regulacyjny Starego Kontynentu normalnie zatwierdziłby dyrektywę FAA automatycznie, ale w tym przypadku zdecydował się na indywidualne podejście.

Somon Air planują dodać do swojej floty pierwszy z dwóch odrzutowców wersji MAX-8 latem 2021 roku. Hallam ujawnił, że dzięki temu będzie można polecieć bez międzylądowania z Duszanbe do Seulu, Pekinu i Szanghaju. Posiadane aktualnie przez przewoźnika z Tadżykistanu samoloty nie pozwalają na takie rozwiązanie.

Prezes linii lotniczych z Azji Środkowej wierzy również na bardziej efektywną obsługę w niedalekiej przyszłości istniejącej trasy do Frankfurtu nad Menem, liczącej 4822 km. Ponadto sondowany jest potencjał planowanych połączeń do Amsterdamu i Paryża. Flota Somon Air, według danych CAPA Fleet, składa się obecnie z dwóch maszyn B737-300, dwóch B737-800 i dwóch B737-900ER.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
CPK, Via Carpatia i kolej dużych prędkości wśród priorytetów grupy V4

Prawo i polityka

CPK, Via Carpatia i kolej dużych prędkości wśród priorytetów grupy V4

Rafał Dybiński 04 grudnia 2020

Port Gdynia-Kosakowo przejęła spółka z Białej Podlaskiej

Infrastruktura i lotniska

Port Gdynia-Kosakowo przejęła spółka z Białej Podlaskiej

Rafał Dybiński 04 grudnia 2020

Somon Air chce zmienić zamówienie z MAX-a na 737-800

Biznes i przemysł

Somon Air chce zmienić zamówienie z MAX-a na 737-800

Aleksander Domański 11 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5