Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Skymark Airlines potwierdziły zamówienie boeingów 737 MAX

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
21-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Skymark Airlines potwierdziły zamówienie boeingów 737 MAX
fot. Boeing Media
Linie Skymark Airlines potwierdziły zakup czterech boeingów B737 MAX z opcjami na kolejne dwie. Japoński przewoźnik planuje zamówić dwie wersje MAX-ów: 737 MAX 8 i 737 MAX 10. Dwie dodatkowe opcje będą również zabezpieczone bezpośrednio u producenta.

Dostawy maszyn zamówionych od producenta mają się rozpocząć w 2026 r. Przewoźnik zamówił dwa B737 MAX 8 oraz dwa B737 MAX 10 i planuje także wyleasingować sześć B737 MAX 8 od jednego z wiodących lessorów. Dostawy tych maszyn wstępnie zaplanowano na pierwszy kwartał 2025 r. Jak podkreślił przewoźnik zamówione u Boeinga MAX-y zastąpią najstarsze samoloty, natomiast jednostki leasingowane posłużą do rozwoju floty. Łącznie do floty Skymark ma trafić 12 MAX-ów.

Skymark Airlines, z siedzibą na tokijskim lotnisku Haneda, jest trzecim największym przewoźnikiem w Japonii pod względem przychodów i obecnie posiada flotę złożoną z 29 samolotów B737-800NG.

- Gdy Skymark Airlines stara się w sposób zrównoważony powiększyć swoją flotę, rodzina B737 MAX oferuje wiodącą na rynku wydajność i ekologiczność. Dzięki wspólności i zwiększonym możliwościom, B737-8 i B737-10 umożliwią Skymark Airlines optymalizację swojej floty we wszystkich operacjach - powiedział Ihssane Mounir, starszy wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży i marketingu.

Niskokosztowiec z Japonii osobno poinformował, że otrzymał zgodę od Tokijskiej Giełdy Papierów Wartościowych na wznowienie obrotu na Rynku Wzrostu TSE 14 grudnia 2022 r. Akcje Skymark zostały zawieszone w marcu 2015 r. ze względu na złą sytuację finansową i trwającą wówczas restrukturyzację. Linia zakończyła restrukturyzację na początku 2016 r. poprzez zamianę długu na kapitał z ANA Holdings, która obecnie posiada 16,5 proc. udziałów w Skymark.

Boeing 737 MAX

Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5459 maszyn z rodziny B737 MAX (w tym 2185 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego.

Prawie 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad milion lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 2,5 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,5 proc.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ethiopian Airlines odebrały pierwszego airbusa A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian Airlines odebrały pierwszego airbusa A350-1000

Piotr Bożyk 06 listopada 2024

Linie airBaltic odebrały 49. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Linie airBaltic odebrały 49. airbusa A220-300

Piotr Bożyk 06 listopada 2024

Pierwszy F-16 70/72 z kadłubem tylnym wyprodukowanym w PZL Mielec

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Koniec strajku w Boeingu

Biznes i przemysł

Koniec strajku w Boeingu

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2024

Grupa LATAM zamawia 10 kolejnych Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Grupa LATAM zamawia 10 kolejnych Dreamlinerów

Piotr Bożyk 30 października 2024

Skymark Airlines chcą zamówić boeingi 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Ethiopian Airlines odebrały pierwszego airbusa A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian Airlines odebrały pierwszego airbusa A350-1000

Piotr Bożyk 06 listopada 2024

Linie airBaltic odebrały 49. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Linie airBaltic odebrały 49. airbusa A220-300

Piotr Bożyk 06 listopada 2024

Pierwszy F-16 70/72 z kadłubem tylnym wyprodukowanym w PZL Mielec

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Koniec strajku w Boeingu

Biznes i przemysł

Koniec strajku w Boeingu

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2024

Grupa LATAM zamawia 10 kolejnych Dreamlinerów

Pasażer i linie lotnicze

Grupa LATAM zamawia 10 kolejnych Dreamlinerów

Piotr Bożyk 30 października 2024

Skymark Airlines chcą zamówić boeingi 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5