Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Belavia planuje ekspansję dalekiego zasięgu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Belavia planuje ekspansję dalekiego zasięgu
Fot. Belavia facebook
Pozyskanie trzech airbusów A330 przez Belavię utworzyło nowe możliwości rozwojowe. Samoloty obsługują obecnie Stambuł i Bengazi, a wkrótce uruchomione zostaną rejsy z Mińska do Chin i Wietnamu. Sieć połączeń ma się jeszcze wzbogacić o Sri Lankę i Tajlandię. W planach są: Seszele, Malediwy, Dominikana, Kuba i Arabia Saudyjska.

Pomimo obowiązujących restrykcji (m.in. brak dostępu do rynku samolotów i części zamiennych) białoruski flagowiec pozyskał, za pośrednictwem gambijskich linii lotniczych Magic Air, niedawno trzy samoloty typu airbus A330-200, które wcześniej były eksploatowane przez Onur Air. Operacja ta miała na celu obejście unijnych sankcji i odbudowę potencjału operacyjnego Belavii, której flota w wyniku sankcji zmniejszyła się o połowę.

Obecnie flota przewoźnika składa się z 16 samolotów: dwa boeingi B737-300, pięć B737-800, jeden B737 MAX 8, jeden embraer E175 oraz cztery E195, jak i wspominane szerokokadłubowce francuskiej produkcji. Operacyjny jest obecnie tylko jeden samolot (EW-455PA), który realizuje codzienne rotacje do Stambułu, jak i rejsy do Bengazi w Libii, na które nie jest możliwy zakup biletu przez oficjalne kanały sprzedażowe białoruskiego przewoźnika.

Pozyskanie trzech airbusów to „przełomowy moment”, a – jak wskazuje komunikat na stronie internetowej przewoźnika – białoruskie linie lotnicze są „w pełni przygotowane do realizacji szeroko zakrojonych planów zarówno w zakresie przewozów pasażerskich, jak i przewozów towarowych”. Wdrożenie A330-200 – mimo wszystko – trzeba uznać za kamień milowy zarówno przewoźnika, jak i dla lotnictwa cywilnego Białorusi – do tej pory w białoruskim sektorze transportu lotniczego nie było samolotów dalekodystansowych zdolnych do przewozu pasażerów i frachtu na duże odległości.

Linie Belavia już zapowiedziały, że A330-200 będą latać regularnie na wietnamską wyspę Phu Quoc oraz Sanya na chińskiej wyspie Hajnan. To jednak nie koniec planów rozwoju w Azji Południowo-Wschodniej, gdyż – jak powiedział Igor Czerginets, dyrektor generalmy przewoźnika w rozmowie ze „Sputnikiem” – operator uruchomi także połączenia do drugiej destynacji w Wietnamie – Nha Trang, jak i do Tajlandii (Bangkok, Pattaya, Phuket) oraz na Sri Lankę, do której planowane są cotygodniowe operacje. – Obecnie trwają prace przygotowawcze. Negocjujemy ceny i taryfy – wyznał szef Belavii.

Mogłoby się wydawać, że rozwój w Azji Południowo-Wschodniej i Chinach jest ponad stan, lecz zarząd białoruskiego operatora ma inną optykę. Wśród innych destynacji, które podlegają analizie, są: Seszele, Malediwy, Dominikana i Kuba. – Marzymy o Kubie, ale na razie nie możemy tam polecieć – wyjaśnił Igor Czerginets. Według niego, obecnie nie da się polecieć na wyspę bez lądowania. A to oznacza, że bilety mogłoby być droższe o co najmniej kolejne 30 proc. podstawowej ceny biletu. Wśród potencjalnych kierunków znalazła się także Arabia Saudyjska, gdyż ten kraj podpisał w ubiegłym roku umowę o ruchu lotniczym z Białorusią, na mocy której loty tam mogą być wykonywane przez samoloty średniodystansowe od Boeinga.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sposób na Gambię, czyli jak trzy A330 znalazły się na Białorusi

Pasażer i linie lotnicze

Sposób na Gambię, czyli jak trzy A330 znalazły się na Białorusi

Piotr Bożyk 05 czerwca 2025

Belavia wycofała ostatniego boeinga B737-500

Pasażer i linie lotnicze

Belavia: Pierwszy komercyjny rejs 737 MAX na trasie Mińsk - Warszawa

Pasażer i linie lotnicze

Belavia: Pierwszy komercyjny rejs 737 MAX na trasie Mińsk - Warszawa

Rafał Dybiński, Piotr Bożyk 21 maja 2021

Belavia odebrała pierwszego boeinga 737 MAX 8 (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Belavia odebrała pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Sposób na Gambię, czyli jak trzy A330 znalazły się na Białorusi

Pasażer i linie lotnicze

Sposób na Gambię, czyli jak trzy A330 znalazły się na Białorusi

Piotr Bożyk 05 czerwca 2025

Belavia wycofała ostatniego boeinga B737-500

Pasażer i linie lotnicze

Belavia: Pierwszy komercyjny rejs 737 MAX na trasie Mińsk - Warszawa

Pasażer i linie lotnicze

Belavia: Pierwszy komercyjny rejs 737 MAX na trasie Mińsk - Warszawa

Rafał Dybiński, Piotr Bożyk 21 maja 2021

Belavia odebrała pierwszego boeinga 737 MAX 8 (Zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Belavia odebrała pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij