Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

SCAT Airlines odebrały pierwszego boeinga 737 MAX 9


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-09-02 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SCAT Airlines odebrały pierwszego boeinga 737 MAX 9
fot. Boeing Media
Linie lotnicze SCAT Airlines odebrały pierwszego boeinga 737 MAX 9 - poinformował w oficjalnym komunikacie przewoźnik z Kazachstanu.
Nowy odrzutowiec przeleciał do Szymkentu po szesnastu godzinach rejsu z fabryki Boeinga w Renton w stanie Waszyngton. Samolot amerykańskiego producenta uzupełniał paliwo podczas międzylądowań i postojów w Keflavik na Islandii oraz w tureckim Stambule.

Trzy etapy podróży

Boeing 737 MAX 9 dostarczony SCAT Airlines został oznaczony rejestracją UP-B3726. Wystartował z Renton 27 sierpnia o godz. 8:07 czasu lokalnego. Po siedmiu godzinach lotu wylądował na lotnisku w Keflavik o godz. 22:04 czasu lokalnego. Po niespełna godzinie tankowania odrzutowiec odleciał z Islandii minutę przed północą.

Drugi etap podróży trwał pięć i pół godziny. Nowy samolot SCAT Airlines wylądował na lotnisku w Stambule o godz. 7:33 czasu lokalnego. Postój nad Bosforem trwał blisko trzy godziny. Odrzutowiec opuścił największe miasto Turcji o godz. 10:27 i po czterech godzinach rejsu wylądował w Szymkencie o godz. 17:33 czasu lokalnego.

Tylko klasa ekonomiczna

Nowy samolot SCAT Airlines może pomieścić na pokładzie 213 pasażerów. Maszyna jest skonfigurowany tylko w jednej klasie - ekonomicznej. Wcześniej przewoźnik z Kazachstanu odebrał również boeinga 737 MAX 8, którego oznaczono rejestracją UP-B3720.

Ten odrzutowiec producenta z Ameryki Północnej przybył do Azji Środkowej jeszcze w marcu 2018 roku. Na jego pokładzie może podróżować, także tylko w klasie ekonomicznej, 186 pasażerów. Od lutego bieżącego roku lata regularnie na trasie Nur-Sułtan (dawniej Astana) - Ałmaty, czyli dwoma największymi miastami Kazachstanu.

SCAT Airlines w sumie zamówiły jeszcze pięć boeingów 737 MAX 8 i jeden większej wersji 737 MAX 9. Poza tym flota przewoźnika składa się z pięciu boeingów 737-300, czterech boeingów 757-200, czterech bombardierów CRJ200ER, trzech boeingów 737-500, trzech bombardierów CRJ200LR, dwóch boeingów 737-800, jednego boeinga 737-700 oraz jednego boeinga 767-300ER.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Pięć nowych połączeń Ryanaira z Wrocławia. Zimą 30 tras z Dolnego Śląska

Pasażer i linie lotnicze

Pięć nowych połączeń Ryanaira z Wrocławia. Zimą 30 tras z Dolnego Śląska

Rafał Dybiński 02 września 2021

Niemcy: Kolejarze strajkują, linie lotnicze natychmiast korzystają z okazji

Pasażer i linie lotnicze

Niemcy: Kolejarze strajkują, linie lotnicze natychmiast korzystają z okazji

Artur Bogdanowicz 02 września 2021

Pierwszy Boeing 737 MAX 8 dla kazachskich linii lotniczych

Biznes i przemysł

Pierwszy Boeing 737 MAX 8 dla kazachskich linii lotniczych

Emilia Derewienko 29 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5