Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

SAS wyleasinguje trzy airbusy A321LR


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-01-24 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SAS wyleasinguje trzy airbusy A321LR
fot. SAS
SAS podpisał w środę (23 stycznia) umowę z Air Lease Corporation (ALC) dotyczącą leasingu trzech airbusów A321LR. Nowe samoloty dadzą linii SAS możliwość zaoferowania pasażerom więcej tras międzykontynentalnych z mniejszych miast do i ze Skandynawii.
Airbus A321LR to wąskokadłubowy samolot specjalnie przystosowany do lotów na dalekich dystansach w porównaniu do standardowego A321neo. Samolot ma wystarczający zasięg, aby dotrzeć do północno-wschodniego wybrzeża USA, jednego z najważniejszych międzykontynentalnych rynków SAS. A321LR może również dotrzeć ze Skandynawii do miast w Kanadzie, na Bliskim Wschodzie i w Indiach.

A321LR otworzy nowe możliwości

– Jest to zupełnie nowy typ samolotu dla SAS, który jest bardzo dobrze dopasowany do rynku skandynawskiego i naszych wzorców podróży. Z niecierpliwością czekamy na dostawę A321LR i uruchomienie nowych tras – powiedział Rickard Gustafson, prezes SAS-u.

SAS obecnie obsługuje rejsy międzykontynentalne airbusami A330 i A340, do których dołączą wkrótce A350. Natomiast A321LR to mniejszy samolot, który daje linii SAS możliwość wypełnienia samolotu na nowych trasach. Mogą to być nowe miejsca na mniejszych rynkach lub istniejące destynacje dalekodystansowe serwowane z mniejszych lotnisk. SAS obecnie obsługuje loty międzykontynentalne z trzech skandynawskich stolic: Kopenhagi, Sztokholmu i Oslo.

Samoloty są częścią najnowszej generacji maszyn z rodziny A320neo i mają zmniejszać emisje CO2, jak to ma miejsce w przypadku wprowadzonych do linii SAS airbusów A320neo. Wpływ na środowisko tego ostatniego jest około 15-18 proc. mniejszy niż samolotów poprzedniej generacji A320ceo.

– Klimat jest kluczową kwestią dla branży lotniczej, a SAS dąży do tego, by doprowadzić do zrównoważonych i ekologicznych podróży. Postawiliśmy sobie za cel zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 25 procent do 2030 r. – dodał Gustafson.

SAS poinformował, że jest obecnie w trakcie podejmowania decyzji o pierwszych trasach na jakich zobaczymy A321LR, a także konfiguracji pokładu nowych samolotów. Nowe trasy będą stopniowo ogłaszane już wiosną tego roku. Airbusy A321LR mają trafić do SAS-u na początku 2020 r. Pierwsze rejsy na nowym typie samolotu mają wystartować w I połowie przyszłego roku.

Flota linii SAS składa się obecnie ze 162 samolotów: dziewięciu ATR-ów 72-600, czterech A319, 11 A320, 24 A320neo, ośmiu A321, ośmiu A330-300, ośmiu A340-300, sześciu B737-600, 27 B737-700, 29 B737-800, 26 bombardierów CRJ-900 oraz dwóch CRJ-1000. Przewoźnik czeka na dostawę 56 airbusów: 44 A320neo, trzech A321LR, jednego A330-300 oraz ośmiu A350-900.

Wąskokadłubowy samolot na dalekie trasy

Wersja A321neo z maksymalną masą startową wynoszącą 97 ton ma największy zasięg ze wszystkich samolotów wąskokadłubowych dostępnych na rynku zarówno dziś, jak i w najbliższej przyszłości, dzięki czemu jest idealnie dostosowana do obsługi tras transatlantyckich i pozwoli liniom lotniczym wejść na nowe rynki długodystansowe, które były wcześniej niedostępne dla operatorów korzystających z samolotów wąskokadłubowych. Pierwszy tego typu samolot został dostarczony w listopadzie do izraelskiej linii Arkia.

A321LR jest wyposażony w trzy dodatkowe zbiorniki paliwa, a maksymalny zasięg tego wariantu to 4000 mil morskich (7408 km). Pojemność pokładu to opcja od 164 do 206 pasażerów (w tym możliwość instalacji 20 siedzeń rozkładanych do pełnej pozycji płaskiej z przodu maszyny) dzięki nowej kabinie Airbus Cabin-Flex (ACF), zapewniającej pasażerom najwyższy poziom komfortu, a liniom lotniczym – wysoką elastyczność i optymalizację kosztów.

Warto dodać, że przewoźnicy będą mieli możliwości wydłużenia zasięgu standardowego modelu A321neo do wersji LR, dzięki instalacji dodatkowych zbiorników na paliwo, choć na początku projektowania Airbus zarzekał się, że musi to być wykonane podczas montażu końcowego. Nowe maszyny będą posiadać także ETOPS 180 minut, czyli procedury (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards) dające zdolność samolotu do bezpiecznego powrotu/dolotu na lotnisko po zaistnieniu jakichkolwiek problemów, w tym m.in. długie zawroty wykonywane np. na jednym silniku powyżej 60 minut od najbliższego (odpowiedniego dla maszyny) lotniska. Taka sytuacja ma miejsce głównie podczas rejsów transoceanicznych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Nowe lotnisko w Hiszpanii już otwarte

Infrastruktura i lotniska

Nowe lotnisko w Hiszpanii już otwarte

Justyna Urbaniak 24 stycznia 2019

Szczecin: Terminal cargo z pozwoleniem na budowę

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: Terminal cargo z pozwoleniem na budowę

Emilia Derewienko 24 stycznia 2019

Air Greenland jeszcze bardziej grenlandzkie

Biznes i przemysł

Air Greenland jeszcze bardziej grenlandzkie

Aleksander Domański 23 września 2018

 

Singapore Airlines stawia na cyfryzację

Biznes i przemysł

Singapore Airlines stawia na cyfryzację

04 lutego 2019

Emirates zrezygnują z części A380?

Biznes i przemysł

Emirates zrezygnują z części A380?

03 lutego 2019

Decyzja środowiskowa dla kolei do Modlina w kwietniu

Infrastruktura i lotniska

Decyzja środowiskowa dla kolei do Modlina w kwietniu

02 lutego 2019

Ryanair rozbudowuje siatkę na Ukrainie

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair rozbudowuje siatkę na Ukrainie

02 lutego 2019

Poznań: Nocne autobusy z lotniska do dworca

Infrastruktura i lotniska

Poznań: Nocne autobusy z lotniska do dworca

01 lutego 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5