Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

SAS „w trosce o ekologię” rezygnuje ze sprzedaży pokładowej


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-06-10 13:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP/ pasazer.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SAS „w trosce o ekologię” rezygnuje ze sprzedaży pokładowej
fot. Alan Wilson/ Flickr lic. CC BY-SA 2.0
Skandynawskie linie lotnicze SAS przestaną sprzedawać towary wolnocłowe podczas lotów, aby w ten sposób zmniejszyć wagę samolotów, a w konsekwencji zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla – ogłosiły władze firmy.
– Każdy krok na drodze do zrównoważonego podróżowania jest ważny. Każda inicjatywa mająca na celu zmniejszenie masy i tym samym ograniczenie zużycia paliwa jest oceniana pozytywnie i pomaga dbać o środowisko  – oświadczył SAS, nie precyzując jednak, o ile spadnie dzięki temu masa samolotów.

Jak powiedziała rzeczniczka SAS Freja Annamatz, celem przewoźnika jest redukcja emisji o co najmniej 25 proc. do 2030 roku. – Zmieniają się zachowania pasażerów. Spada sprzedaż pokładowa, a zrównoważony rozwój stał się ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej – dodała Annamatz.

Duńsko-szwedzko-norweski przewoźnik poinformował także, że zamierza być bardziej przyjazny dla klimatu dzięki użytkowaniu nowych, oszczędniejszych samolotów, korzystaniu z biopaliw, a także partnerstwu z Airbusem w pracach nad elektrycznymi i hybrydowymi samolotami.

Ostatnio decyzję o zakończeniu wolnocłowej sprzedaży pokładowej podjął też holenderski KLM. Przewoźnik ten zawiesi usługę początkowo na trasach europejskich, a następnie od początku 2020 roku również na połączeniach długodystansowych. KLM wskazuje na sklepy internetowe i konkurencję ze strony sprzedawców detalicznych jako główne powody rezygnacji z handlu pokładowego.

– Klienci przyzwyczaili się już do niemal nieskończonej gamy produktów, które mogą nabyć w niskiej cenie w Internecie – stwierdził KLM w oświadczeniu dotyczącym zmian w ofercie.

To, że skandynawski przewoźnik tak bardzo podkreśla proekologiczny aspekt swojego posunięcia, wynika ze zjawiska „wstydu przed lataniem”, który już znacząco wpłynął na wyniki przewozowe w Szwecji. SAS rezygnując z coraz mniej rentownej sprzedaży pokładowej, może się przedstawić w oczach potencjalnych klientów jako przewoźnik mający szczególne baczenie na kwestię ochrony środowiska. Jednocześnie rzeczywiście samolot zabierając mniej na pokład, zużyje nieco mniej paliwa, co w dłuższej perspektywie pozwoli liniom trochę zaoszczędzić.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
airBaltic i SAS podpisały umowę code-share

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic i SAS podpisały umowę code-share

Piotr Bożyk 17 maja 2019

AirHelp Score: LOT z awansem, spadek Wizz Air, Ryanair w ogonie

Pasażer i linie lotnicze

AirHelp Score: LOT z awansem, spadek Wizz Air, Ryanair w ogonie

inf. pras./ Redakcja 10 maja 2019

SAS na minusie. Połączenie z Londynem

Biznes i przemysł

SAS na minusie. Połączenie z Londynem

Aleksander Domański 04 marca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5