„Tanie” linie lotnicze z Omanu uruchomią bezpośrednie połączenia do Wiednia. Debiut Salam Air w Austrii zaplanowano na czerwiec 2026 roku.
SalamAir jest pierwszym prywatnym omańskim przewoźnikiem lotniczym. Linie zostały założone w 2016 r., a inauguracyjny rejs odbył się 30 stycznia 2017 r. Flota przewoźnika składa się z 16 samolotów z rodziny A320neo, z czego sześć jednostek to A320neo, które na pokład mogą zabrać 180 pasażerów, oraz pięć większych A321neo, które mieszczą 212 podróżnych. Linie posiadają także jednego frachtowca o wąskim kadłubie, który wcześniej był samolotem pasażerskim (P2F).
Z Maskatu linie lotnicze o modelu niskokosztowym (w bliskowschodnim rozumieniu tego słowa) oferują bezpośrednie loty do ponad 40 miast w Afryce i Azji Centralnej, na subkontynencie indyjskim oraz w regionie Zatoki Perskiej vel Arabskiej. W siatce połączeń omańskiego operatora znajdują się także trzy połączenia krajowe – do Duqm, Masirah i Salalah.
Zarząd SalamAir planował rozwój w Europie, lecz ekspansję sieci tras utrudniają kwestie prawne – brak bilateralnych umów o komunikacji lotniczej. Tak jest m.in. w przypadku Polski i Omanu. Z tego powodu
SalamAir nie uruchomił rejsów do Warszawy w sezonie zimowym 2023/2024, a
LOT nie może zaoferować lotów do Maskatu. Między dwoma państwami mogą być realizowano wyłącznie operacje czarterowe.
Oferowanie Omańczyków w Europie ulegnie zwiększeniu w sezonie letnim 2026 (obecnie linie oferują rejsy wyłącznie do Stambułu; latem także do Sarajewa), albowiem linie lotnicze SalamAir uruchomią bezpośrednie (w ruchu regularnym) loty do Wiednia. Połączenie zostanie zainaugurowane 15 czerwca; na tę chwilę podaż rejsów ustalono na dwie rotacje tygodniowo, które będą realizowane w poniedziałki i czwartki. Operacje Maskat – Wiedeń – Maskat (OV811/OV812) obsłużą airbusy A321neo.