Irlandzkie linie Ryanair w związku z pandemią koronawirusa anulowały większość swoich połączeń, w tym z i do Polski. Teraz wprowadzają udogodnienia dla pasażerów i nie będą od nich pobierać opłaty za zmianę lub anulację biletu.
W ciągu ostatniego tygodnia rozprzestrzenianie się wirusa Covid-19 i związane z nim ograniczenia podróży wprowadzane przez rządy poszczególnych krajów miały znaczący i negatywny wpływ na rozkłady lotów wszystkich linii lotniczych Ryanair Group. Skutkiem tych ograniczeń będzie
uziemienie większości, jeśli nie całej floty samolotów w Europie w ciągu najbliższych 7-10 dni.
Z tego powodu Ryanair zaoferował pasażerom możliwość większej elastyczności podróży i wprowadził bardzo istotne w kwestii anulowania lotów udogodnienia.
Propozycje dla podróżnych od irlandzkiego przewoźnika to:
- Bezpłatna zmiana terminu lotu;
- Całkowite zniesienie opłaty za zmianę lotu;
- Po stronie pasażera pozostaje różnica w cenie biletu;
- Bezpłatna zmiana daty lotu będzie miała zastosowanie tylko do pierwotnej trasy;
- Zmiana daty na inną datę kwietniową nie będzie możliwa.
Spółka skupia się obecnie na ukończeniu jak największej liczby regularnych lotów, tam, gdzie jest to dozwolone i repatriować swoich klientów – nawet w przypadku nałożenia ograniczenia podstawowych usług lotniskowych. „W ciągu ostatnich 2 tygodni zaobserwowaliśmy znaczny spadek rezerwacji i spodziewamy się, że będzie to trwało w przyszłości. Będziemy nadal monitorować popyt na bilety, a także ograniczenia rządowe dotyczące lotów i cięcia w rozkładach, jeśli będzie to konieczne” – zapewnia przewoźnik.