Linie lotnicze Ryanair wypracowały zysk w wysokości 820 mln euro w pierwszym kwartale finansowego 2026 roku, obowiązującym od początku kwietnia do końca czerwca minionego roku – poinformował tani przewoźnik z Irlandii w oficjalnym komunikacie.
Wynik uzyskany w FQ1 jest wyższy aż o 128 proc. w odniesieniu do tego samego okresu roku finansowego 2025. Wówczas niskokosztowiec z Zielonej Wyspy wygenerował 360 mln euro zysku po opodatkowaniu.
Przychody Ryanaira w FQ1 wzrosły o 20 proc. do poziomu 4,34 mld euro. Koszty operacyjne (3,26 mld euro) były natomiast wyższe o pięć proc w porównaniu z pierwszym kwartałem roku finansowego 2024. To wyższych kosztów opłat za kontrole ruchu lotniczego, a także wyższych kosztów środowiskowych. Środki pieniężne zgromadzone na kontach bankowych wynoszą dwa mld euro. To o 700 tys. euro więcej aniżeli było w dniu 31 marca, czyli na koniec Q4 roku finansowego 2025.
Wskaźnik wypełnienia samolotów był na pułapie 94 proc. W tym przypadku wartości nie uległy żadnej zmianie. Liczba obsłużonych pasażerów była wyższa rok do roku o cztery proc. Z oferty Ryanaira skorzystało od początku kwietnia do końca czerwca bieżącego roku 57,9 mln pasażerów.
Tani przewoźnik z Zielonej Wyspy zakończył pierwszy kwartał roku finansowego 2026 z flotą 618 boeingów z rodziny 737, w tym 181 odrzutowców B737-8200 "Gamechanger" (dawniej 737 MAX). Między kwietniem a końcem czerwca bieżącego roku flota Ryanaira powiększyła się o pięć nowych samolotów. Niskokosztowiec z Irlandii spodziewa się odebrania pozostałych 29 maszyn z zamówienia na 210 odrzutowców w najbliższych kilku miesiącach. Po oczekiwanej certyfikacji boeinga 737 MAX 10, co ma nastąpić pod koniec 2025 roku, tani przewoźnik z Zielonej Wyspy planuje dostawę pierwszych piętnastu wąskokadłubowych odrzutowców największej wersji już wiosną 2027 roku.
Oferta Ryanaira w bieżącym sezon letni obejmuje w sumie 2600 połączeń, w tym 164 nowe trasy. Wzrosty oferowania będą widoczne szczególnie widoczne na rynkach w Polsce, Szwecji oraz we Włoszech. Jak zaznaczył niskokosztowiec w komunikacie to pozytywny efekt obniżania lub nawet znoszenia podatków lotniczych, a także regionalnych zachęt do stymulowania wzrostu ruchu.
Tani przewoźnik przewiduje przy tym, że europejskie oferowanie na trasach krótkiego dystansu będzie systematycznie ograniczane w ciągu najbliższych pięciu lat. Obsługa 300 mln pasażerów w roku finansowym 2034 pozostanie jednak możliwa. Niemniej w roku finansowym 2026 spodziewany wzrost osiągnie zaledwie trzy proc. To pozwoli obsłużyć maksymalnie 206 mln podróżnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.