Partner serwisu
Biznes i przemysł

Ryanair wstydzi się MAX-ów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Ryanair wstydzi się MAX-ów
fot. WoodysAeroimages
Wygląda na to, że władze tanich linii lotniczych Ryanair wzięły sobie do serca rady prezydenta USA, Donalda Trumpa, o tym, aby zmienić nazwy pechowych samolotów Boeing 737 MAX na inne. Jak zauważono, samoloty irlandzkiego przewoźnika mają na dziobie, zamiast właściwej modelowi nazwy „MAX” – napis „Boeing 737-8200”.

Po katastrofach linii Lion Air i Ethiopian Airlines zadecydowano o uziemieniu wąskokadłubowych samolotów 737 MAX Boeinga na całym świecie. W toku śledztwa okazało się, że to wadliwy podsystem tych maszyn doprowadził do tragedii, w których zginęło łącznie 350 osób. Niedługo potem pojawiły się zarzuty w kierunku amerykańskiego producenta i Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) o zbyt szybkie wypuszczenie samolotów na rynek. Ucierpiała na tym marka Boeinga, co było widoczne zwłaszcza podczas tegorocznego Paris Air Show, gdzie producent nie zgarnął, jak zazwyczaj, wielu zamówień.

Nic więc dziwnego, że MAX-y, na których powrót poczekamy – jak się właśnie okazało – nawet do listopada, mogą budzić w pasażerach niepokój i nie najlepsze skojarzenia. O zmianę nazwy tych samolotów postulował już nawet prezydent USA, Donald Trump. – Co ja wiem o brandingu, może nic (choć zostałem wybrany prezydentem!), ale na miejscu Boeinga, NAPRAWIŁBYM boeinga 737 MAX, dodał parę wspaniałych dodatkowych funkcji i ZMIENIŁBYM nazwę samolotu na nową. Żaden produkt nie ucierpiał tak jak ten. No ale raz jeszcze, co tam u diabła wiem? – pisał prezydent.

Z zamówień na wąskokadłubowce amerykańskiego producenta zrezygnował już indonezyjski przewoźnik Garuda Indonesia, tadżyckie linie Somon Air czy saudyjska niskokosztowa linia flyadeal. W poniedziałek Internet obiegły zdjęcia samolotu linii Ryanair, który zamiast napisu na dziobie „737 MAX” zaprezentował inskrypcję… „737-8200”.

Ryanair ma zamówionych 135 samolotów 737 MAX, z których pierwsze pięć miało zostać dostarczonych jesienią. Linia lotnicza zamówiła większą wersję MAX 8, z 200 miejscami, teraz oznaczoną 737-8200 na zdjęciach zrobionych w Renton w Waszyngtonie, w USA, i opublikowaną w mediach społecznościowych przez Woodys Aeroimages.

Niewątpliwie zmiana nazwy to jednak nie wszystko. Boeing będzie musiał odbudować zaufanie pasażerów, ale i przewoźników. – Wiemy, że musimy podjąć wysiłek, by zasłużyć sobie ponownie na zaufanie naszych klientów, w szczególności opinii publicznej pasażerów – mówił jeszcze w kwietniu Dennis Muilenburg, prezes firmy, podczas konferencji z inwestorami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Przejęcie ITA przez Lufthansę niepewne

Biznes i przemysł

Przejęcie ITA przez Lufthansę niepewne

Mateusz Kieruzal 26 stycznia 2024

Emirates zwiększają liczbę połączeń i rejsów A380 do Australii

Pasażer i linie lotnicze

Gwiazdy Realu Madryt w nowej kampanii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Gwiazdy Realu Madryt w nowej kampanii Emirates

Redakcja/inf. pras. 26 stycznia 2024

Zobacz również:

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Mateusz Kieruzal 25 stycznia 2024

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Mateusz Kieruzal 31 października 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Pozostałe z wątku:

Przejęcie ITA przez Lufthansę niepewne

Biznes i przemysł

Przejęcie ITA przez Lufthansę niepewne

Mateusz Kieruzal 26 stycznia 2024

Emirates zwiększają liczbę połączeń i rejsów A380 do Australii

Pasażer i linie lotnicze

Gwiazdy Realu Madryt w nowej kampanii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Gwiazdy Realu Madryt w nowej kampanii Emirates

Redakcja/inf. pras. 26 stycznia 2024

Zobacz również:

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Biznes i przemysł

FAA nie pozwoli zwiększyć miesięcznej produkcji MAX-ów

Mateusz Kieruzal 25 stycznia 2024

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Mateusz Kieruzal 31 października 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5