15 marca rozpoczęta została modernizacja Drogi Startowej 11/29 na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W ciągu najbliższych 3 miesięcy wymieniona zostanie część nawierzchni pasa startowego, jak również przeprowadzony zostanie remont i modernizacja niektórych dróg kołowania.
Tak szeroki, wykonywany raz na kilka lat zakres prac wymusił przeniesienie wszystkich operacji na jedną drogę startową, co niestety wiąże się ze zwiększeniem liczby samolotów wykonujących starty i lądowania nad dzielnicami, usytuowanymi w osi drogi 15/33.
Służby lotniskowe dokładają wszelkich starań, aby wszystkie prace zostały wykonane zgodnie z harmonogramem i zakończyły się w zakładanych terminach. Zakończenie zasadniczego, a tym samym najbardziej uciążliwego dla okolicznych mieszkańców etapu prac modernizacyjnych zarząd portu planuje na 30 czerwca 2019 roku.
1 lipca zdecydowanie większa część operacji lotniczych powróci na drogę 11/29. Niemniej, ze względu na trwające prace, starty będą odbywać się ze skróconej drogi startowej. Oznacza to, że samoloty większe nadal będą musiały korzystać z drogi 15/33, przy czym częstotliwość operacji wykonywanych na tej drodze znacząco spadnie. Warto w tym miejscu zauważyć, że droga 15/33 ze względów operacyjnych jest regularnie wykorzystywana do startów właśnie tych maszyn, czyli typu Airbus A330, A340 czy Boeing 787 Dreamliner.
Prace, które wykonujemy są niezbędne, aby utrzymać na wysokim poziomie bezpieczeństwo wykonywanych na lotnisku Chopina operacji lotniczych, a także dostosować port do stale i dynamicznie rosnącego ruchu pasażerskiego. Lotnisko Chopina już teraz przygotowuje się do rozbudowy tzw. pirsu północnego, a w kolejnych latach budowy pirsu południowego, które do 2022 r. mają wydłużyć terminal Okęcia. Gdy w 2020 roku czasowo zostanie wyłączony dłuższy pas, na większy hałas będą musieli przygotować się mieszkańcy Ursynowa i Ursusa. W sumie rozbudowa największego portu lotniczego nad Wisłą będzie kosztować 425 mln złotych, ale w związku z sytuacją na rynku budowlanym – rosnące ceny materiałów i robocizny – kwota na prawie na pewno przekroczy pół miliarda złotych. Wedle harmonogramu prace powinny zakończyć się w 2022 roku.
Warszawskie lotnisko obsłużyło w zeszłym roku 17,8 mln pasażerów, a prognozy spółki wskazują, że ta liczba może się nawet podwoić do 2030 roku. To obecny poziom podparyskiego lotniska Orly.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.