Linie lotnicze Rossija to kolejny przewoźnik, któremu krajowy regulator lotnictwa cywilnego odnowił i rozszerzył certyfikacje na obsługę techniczną zachodnich odrzutowców – informuje serwis "Aeroin".
Wcześniej Rosawiacja wydała stosowne zezwolenia dla Azur Air i Aerofłotu. Czarterowy przewoźnik z Moskwy może już przeprowadzać obsługę techniczą boeingów 737 i 777 zarejestrowanych w Rosji, natomiast narodowe linie lotnicze największego państwa globu mogą to robić również z airbusami A320 i A350 oraz boeingami 747-700. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.
Rossija natomiast dotychczas posiadała uprawnienia jedynie do serwisowania odrzutowców Suchoj Superjet 100. Teraz obsługa techniczna taniego przewoźnika może to robić z wąskokadłubowymi airbusami A319 i A320, boeingami 737 oraz szerokokadłubowymi wersji 747 i 777.
Wcześniej tych czynności dokonywano wyłącznie poza Rosją. Nowe zezwolenia są jednak odpowiedzią na obowiązujące na Starym Kontynencie sankcje dla przewoźników z kraju, którego armia dokonuje od 24 lutego inwazji w Ukrainie.
Linie lotnicze Azur Air, Aerofłot i Rossija zyskały w ten sposób uprawnienia do przeprowadzania niezbędnych prac konserwacyjnych w celu zapewnienia zdatności do lotu zarejestrowanych w kraju statków powietrznych. Trudno jednak oczekiwać, że będą obowiązujące na zachód od Rosji. Wątpliwości budzą oczywiście kryteria stosowane przy wydawaniu takich zezwoleń przez
Rosawiację.
Wszystkie wiadomości o wojnie w Ukrainie znajdziecie w naszym specjalnym wątku:
Wojna Rosja-Ukraina.