Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Rodzina A330neo ewoluuje dzięki wariantom z obniżoną maksymalną masą do startu (MTOW)


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-08-21 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rodzina A330neo ewoluuje dzięki wariantom z obniżoną maksymalną masą do startu (MTOW)
Fot. Piotr Bożyk
Airbus wprowadził kilka nowych "lekkich" wariantów wagowych dla każdej z wersji A330neo. To kolejny ukłon do operatorów tych samolotów, którzy mogą przeznaczać maszyny tego typu np. do lotów krajowych lub regionalnych o zwiększonej liczbie pasażerów, redukując zarazem koszty operacyjne.
Cztery nowe warianty – o maksymalnej masie startowej od 205 do 220 ton – zostały wymienione dla A330-900 i są objęte zaktualizowanym certyfikatem typu Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) dla tego samolotu. Nowe warianty posiadają oznaczenia od WV905 do WV908. Cztery odpowiadające warianty zostały również zatwierdzone dla A330-800, wraz z piątym, WV809, o maksymalnej masie startowej 200 ton.

Przed zmianą zarówno A330-800, jak i -900 były dostępne z pięcioma opcjami wagowymi od 230 do 242 ton i trzema od 247 do 251 ton. Dla porównania najniższe maksymalne masy startowe dla samolotów A330-200 i -300 wynoszą odpowiednio 184t i 192t.

Zmniejszenie masy samolotu daje przewoźnikom, którzy nie potrzebują pełnej zdolności samolotu, możliwość zminimalizowania opłat za nawigację powietrzną i lądowanie, które są obliczane według deklarowanych wartości MTOW. Szczególnie jest to przydatne na trasach krajowych i regionalnych.

A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Airbus sprzedał 331 maszyn A330neo: 15 A330-800neo oraz 316 A330-900neo. Producent z Tuluzy do tej pory dostarczył 63 A330neo: cztery A330-800 oraz 59 A330-900.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5