Partner serwisu
Biznes i przemysł

Regional One zwiększa zamówienie na E190F

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Regional One zwiększa zamówienie na E190F
Fot. Embraer Media
Regional One rozszerzył w Paryżu współpracę z Embraerem zamawiając kolejne dwie przebudowy samolotu pasażerskiego na wersję cargo tzw. Passenger To Freighter (P2F) E190F. Tym samym firma podwaja dotychczasowe zamówienie na dwa samoloty tego typu.

Kontynuacja współpracy podkreśla silne zaangażowanie Regional One w zwiększanie swoich możliwości transportowych dzięki innowacyjnemu programowi konwersji P2F firmy Embraer.

- Rozbudowujemy naszą flotę samolotów transportowych o dwa dodatkowe samoloty Embraer E-Freighter, aby lepiej zaspokajać rosnące zapotrzebowanie na wydajne, elastyczne i zrównoważone rozwiązania w zakresie transportu towarowego. To strategiczne posunięcie wzmacnia naszą silną współpracę z Embraerem i podkreśla nasze wspólne skupienie się na innowacjach - powiedział George Mamangakis, dyrektor ds. inwestycji Regional One.

Regional One początkowo zamówił dwa samoloty E-Freighter od Embraera w 2022 r. W Paryżu ogłoszono również, że Bridges Air Cargo będzie pierwszym operatorem samolotu E-Freighter i pierwszym klientem Regional One korzystającym z E190F.

- Cieszymy się, że Regional One zdecydowało się rozszerzyć swoją flotę samolotów E-Freighter o kolejne maszyny. To zamówienie jest świadectwem wyjątkowych możliwości naszej platformy E-Freighter. Cieszymy się na dalszą współpracę z Regional One i wspieranie rozwoju tej firmy w sektorze transportu towarowego - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

E-Freightery

Konwersja E-Jet P2F firmy Embraer zapewni wiodące w segmencie osiągi i ekonomikę. E-Jety Freighter będą miały o ponad 50 proc. większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty towarowe i do 30 proc. niższe koszty operacyjne niż odrzutowe samoloty wąskokadłubowe. Przebudowy na frachtowce przeprowadzane są w zakładach Embraera w Brazylii i obejmują m.in. przednie drzwi ładunkowe na pokładzie głównym, system obsługi ładunków, wzmocnienie podłogi, sztywną barierę ładunkową (RCB) - barierę 9G z drzwiami dostępowymi, system wykrywania dymu ładunkowego, w tym gaśnice klasy "E" w górnym przedziale ładunkowym, zmiany w systemie zarządzania powietrzem (chłodzenie, zwiększanie ciśnienia itp.), usunięcie elementów wyposażenia wnętrza oraz przepisy dotyczące transportu materiałów niebezpiecznych.

E190F będzie mógł przewozić ładunek użyteczny o masie do 10 700 kg (23 600 lb), a E195F do 12 300 kg (27 100 lb). Zasięg każdego z nich wyniesie kolejno 4259 km (2300 nm) oraz 3889 km (2100 nm). Sumując miejsce pod i na pokładzie głównym, maksymalna ładowność E190F wynosi 13 500 kg. Do tej pory Embraer zabezpieczył zamówienia na 60 takich maszyn, a amerykański lessor Regional One będzie pierwszym odbiorcą tych samolotów, a pierwszy z nich trafi do Bridges Air Cargo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

Biznes i przemysł

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

inf. pras. 10 lipca 2025

Norwegian: Loty Belgrad – Oslo z międzylądowaniem w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Piotr Bożyk 06 lipca 2025

Malaysia Airlines zamawiają kolejnych 20 A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

Biznes i przemysł

Lars Wagner zostanie prezesem Airbus Commercial

inf. pras. 10 lipca 2025

Norwegian: Loty Belgrad – Oslo z międzylądowaniem w Krakowie

Pasażer i linie lotnicze

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Piotr Bożyk 09 lipca 2025

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

AirAsia chce latać 70 airbusami A321XLR

Piotr Bożyk 06 lipca 2025

Malaysia Airlines zamawiają kolejnych 20 A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij