Regional One rozszerzył w Paryżu współpracę z Embraerem zamawiając kolejne dwie przebudowy samolotu pasażerskiego na wersję cargo tzw. Passenger To Freighter (P2F) E190F. Tym samym firma podwaja dotychczasowe zamówienie na dwa samoloty tego typu.
Kontynuacja współpracy podkreśla silne zaangażowanie Regional One w zwiększanie swoich możliwości transportowych dzięki innowacyjnemu programowi konwersji P2F firmy Embraer.
- Rozbudowujemy naszą flotę samolotów transportowych o dwa dodatkowe samoloty Embraer E-Freighter, aby lepiej zaspokajać rosnące zapotrzebowanie na wydajne, elastyczne i zrównoważone rozwiązania w zakresie transportu towarowego. To strategiczne posunięcie wzmacnia naszą silną współpracę z Embraerem i podkreśla nasze wspólne skupienie się na innowacjach - powiedział George Mamangakis, dyrektor ds. inwestycji Regional One.
Regional One początkowo zamówił dwa samoloty E-Freighter od Embraera w 2022 r. W Paryżu ogłoszono również, że
Bridges Air Cargo będzie pierwszym operatorem samolotu E-Freighter i pierwszym klientem Regional One korzystającym z E190F.
- Cieszymy się, że Regional One zdecydowało się rozszerzyć swoją flotę samolotów E-Freighter o kolejne maszyny. To zamówienie jest świadectwem wyjątkowych możliwości naszej platformy E-Freighter. Cieszymy się na dalszą współpracę z Regional One i wspieranie rozwoju tej firmy w sektorze transportu towarowego - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.
E-FreighteryKonwersja E-Jet P2F firmy Embraer zapewni wiodące w segmencie osiągi i ekonomikę. E-Jety Freighter będą miały o ponad 50 proc. większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty towarowe i do 30 proc. niższe koszty operacyjne niż odrzutowe samoloty wąskokadłubowe. Przebudowy na frachtowce przeprowadzane są w zakładach Embraera w Brazylii i obejmują m.in. przednie drzwi ładunkowe na pokładzie głównym, system obsługi ładunków, wzmocnienie podłogi, sztywną barierę ładunkową (RCB) - barierę 9G z drzwiami dostępowymi, system wykrywania dymu ładunkowego, w tym gaśnice klasy "E" w górnym przedziale ładunkowym, zmiany w systemie zarządzania powietrzem (chłodzenie, zwiększanie ciśnienia itp.), usunięcie elementów wyposażenia wnętrza oraz przepisy dotyczące transportu materiałów niebezpiecznych.
E190F będzie mógł przewozić ładunek użyteczny o masie do 10 700 kg (23 600 lb), a E195F do 12 300 kg (27 100 lb). Zasięg każdego z nich wyniesie kolejno 4259 km (2300 nm) oraz 3889 km (2100 nm). Sumując miejsce pod i na pokładzie głównym, maksymalna ładowność E190F wynosi 13 500 kg. Do tej pory Embraer zabezpieczył zamówienia na 60 takich maszyn, a amerykański lessor Regional One będzie pierwszym odbiorcą tych samolotów, a pierwszy z nich trafi do
Bridges Air Cargo.