Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-10-02 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Nowy fotel klasy biznes Fot. Qantas
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Qantas zaprezentował pierwszego A380 po retroficie (Zdjęcia)
Wszystko co najlepsze w australijskiej modzie, designie i jedzeniu, zostało zaprezentowane na pokładzie pierwszego zmodernizowanego airbusa A380 linii Qantas (VH-OQK). SuperJumbo wrócił wczoraj (1 października) na siatkę połączeń i wykonał rejs z Londynu do Sydney.
Pokłady wszystkich 12 samolotów A380 Qantasa przejdą retrofit pokładków w ramach modernizacji o wartości kilkunastu milionów dolarów amerykańskich, zapewniającej wyższy poziom komfortu i większą liczbę miejsc premium. Prezes grupy Qantas Alan Joyce zaznacza, że modernizacja pokładu przyniesie spore korzyści pasażerom podróżującym w każdej klasie.

– Australijczycy są przyzwyczajeni do lotów dalekodystansowych i wiemy, że ważne jest dla wszystkich, aby podróż była komfortowa. Dlatego z dumą prezentujemy najlepsze australijskie wzornictwo, wino i jedzenie w tych usługach, które zapewnią sporą zmianę komfortu w każdej klasie podróży – powiedział Alan Joyce.

Australijski projektant David Caon przekształcił salonik górnego pokładu samolotu, który został znacznie rozbudowany. Ściany zostały wyłożone drewnem oraz pojawiły się nowe ciemnozielone skórzane kanapy, które mogą pomieścić około 10 osób. Pasażerowie będą mogli zamówić w saloniku różne przekąski i lekkie posiłki.

Fotel klasy premium, który zadebiutował we flocie Qantasa na pokładzie Dreamlinerów, również wchodzi w skład retrofitu A380. Airbus z Qantasem zaprezentowali lepsze wykorzystanie przestrzeni na A380, co pozwoliło linii zwiększyć liczbę miejsc klasy Premium Economy z 35 do 60. A380 Qantasa jest również wyposażony w większy dedykowany Premium Economy samoobsługowy barek. W klasie biznes Qantasa czyli Business Suite, nazywanej przez często podróżujących pasażerów mini pierwszą klasą, wycofano stare fotele "Skybed" i zapewniono bezpośredni dostęp do przejścia każdemu pasażerowi (1-2-1). W sumie liczba miejsc premium wzrosła o 27 proc., co poprawiło ekonomię samolotu i pozwala Qantasowi zareagować na rosnące zapotrzebowanie na loty dalekodystansowe w wyższych klasach podróży.

Szef kuchni Qantas, Neil Perry i jego zespół Rockpool, stworzyli menu przekąsek i lekkich posiłków, które będą serwowane klientom klasy pierwszej i biznes w przeprojektowanym salonie na górnym pokładzie. Pasażerowie będą mogli wybierać spośród potraw specjalnie zaprojektowanych dla menu każdej trasy jaką obsługuje A380. W salonie znajduje się również nowy samoobsługowy barek, a klienci będą mogli także zamówić oryginalne koktajle, w tym australijskie Negroni z papryką górską i miętą rzeczną czy charakterystyczny gin Qantasa z tonikiem i różowym grejpfrutem.

Do tej pory A380 linii Qantas zabierały na pokład 484 pasażerów w konfiguracji czterech klas podróży: 14 w klasie pierwszej (1-1-1), 64 w biznes (2-2-2), 35 w premium (2-3-2) i 371 w klasie ekonomicznej (3-4-3). Po retroficie A380 zabiera 485 pasażerów, czyli jednego pasażera więcej, a jego czteroklasowa konfiguracja pokładu jest następująca: 14 w klasie pierwszej (bez zmian, układ 1-1-1), 70 w klasie biznes (+6 foteli i nowy układ 1-2-1), 60 w klasie premium (+25 foteli i układ 2-3-2) oraz 341 w klasie ekonomicznej (-30 foteli, układ 3-4-3). Obecnie flota Qantasa składa się ze 136 samolotów, w tym 12 airbusów A380. Przewoźnik spodziewa się zakończyć retrofit trzech kolejnych samolotów do końca br., a pozostałych ośmiu A380 do końca 2020 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Qantas wykona loty testowe do projektu Sunrise

Pasażer i linie lotnicze

Qantas wykona loty testowe do projektu Sunrise

Piotr Bożyk 25 sierpnia 2019

Qantas i American Airlines stawiają na A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Qantas i American Airlines stawiają na A321XLR

Piotr Bożyk 19 czerwca 2019

Qantas usunie 100 mln plastikowych przedmiotów ze swoich pokładów

Pasażer i linie lotnicze

Qantas usunie 100 mln plastikowych przedmiotów ze swoich pokładów

Emilia Derewienko 02 marca 2019

 

Centralny Port Komunikacyjny wygeneruje 37 tys. nowych miejsc pracy

Infrastruktura i lotniska

Centralny Port Komunikacyjny wygeneruje 37 tys. nowych miejsc pracy

07 października 2019

SAS wycofa wkrótce z floty boeingi B737-600

Pasażer i linie lotnicze

SAS wycofa wkrótce z floty boeingi B737-600

07 października 2019

Linie z grupy Lufthansa polecą do Lublany. Wejdą na miejsce Adrii

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansa polecą do Lublany. Wejdą na miejsce Adrii

06 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5