Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Qantas na ostatniej prostej programu odnowy floty krajowej. Powalczą Airbus, Boeing i Embraer


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-10-10 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Qantas na ostatniej prostej programu odnowy floty krajowej. Powalczą Airbus, Boeing i Embraer
Fot. Phil Vabre, GFDL/Wikimedia Commons
Qantas zamówi ponad 100 nowych odrzutowców w ramach gruntownej modernizacji swojej krajowej floty. Według informacji przewoźnika Airbus, Boeing i Embraer będą walczyć o udział w lukratywnym i bardzo prestiżowym kontrakcie, który może być warty aż 14 mld dolarów amerykańskich.
Linie Qantas chcą odnowić swoją podstawową flotę boeingów 737-800 wraz z częścią regionalnej floty QantasLink (B717), wykorzystując napędzany przez pandemię COVID19 spadek sprzedaży samolotów i dzięki temu uzyskać jak najlepszą cenę. Obecnie australijski przewoźnik wszedł w końcową fazę formalnego procesu przetargowego z producentami samolotów i silników w celu długoterminowego odnowienia swojej krajowej floty wąskokadłubowej.

- Nazywamy ten projekt Winton, po miejscu narodzin Qantas w Queensland, ponieważ jest to fundamentalna decyzja dla przyszłości naszych krajowych operacji. Wszystkie samoloty nowej generacji, które bierzemy pod uwagę, mogą przyczynić się do znacznej poprawy kosztów podróży i ogólnej wydajności, a także stanowią doskonałe platformy do świadczenia lepszych usług premium dla naszych klientów - powiedział Alan Joyce, prezes Qantas Group.

W ramach programu, który został już wcześniej zgłoszony, do 2034 r. do floty narodowego przewoźnika Australii trafi ponad 100 nowych samolotów, które zastąpią boeingi B717 oraz B737-800, stanowiące obecnie trzon krajowych operacji lotniczych. Dostawy rozpoczęłyby się pod koniec 2023 r., ale Qantas Group zachowałaby znaczną elastyczność w dokonywaniu korekt w zależności od warunków rynkowych.

Jako zamianę B737-800 pod uwagę brane są samoloty z rodziny 737 MAX (MAX 7, 8, 9 i 10) oraz airbusy z rodziny A320neo (A320neo i A321neo). Mniejsze boeingi B717 miałyby zostać zastąpione przez airbusy A220 (A220-100 i A220-300) lub embraery z rodziy E-Jet E2 (E190-E2 oraz E195-E2)

- Samoloty te nie tylko przyczynią się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 o około 15 proc., ale również rozmawiamy z każdym z producentów o tym, jak możemy przyspieszyć rozwój i wykorzystanie zrównoważonych paliw lotniczych w lotach krajowych. Jest to długoterminowy plan odnowy z dostawami i płatnościami rozłożonymi na 10 lat, począwszy od roku budżetowego 2023, ale równie długi czas realizacji oznacza, że musimy podjąć te decyzje wkrótce - dodał Joyce.

Proces przetargowy obejmuje szczegółową ocenę statków powietrznych pod kątem czterech kluczowych kryteriów: bezpieczeństwa, niezawodności i osiągów, zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji oraz warunków handlowych. Oczekuje się, że ostateczne decyzje dotyczące preferowanych dostawców samolotów i silników zostaną podjęte do końca 2021 r., a następnie do połowy 2022 r. zostaną złożone wiążące zamówienia.

Obecna flota całej grupy Qantasa składa się z 326 samolotów, w tym 95 odrzutowców wąskokadłubowych do obsługi rejsów krajowych: 75 boeingów B737-800 oraz 20 B717.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Qantas z Buenos Aires do Darwin: Najdłuższy lot komercyjny w historii

Biznes i przemysł

Qantas z Buenos Aires do Darwin: Najdłuższy lot komercyjny w historii

Redakcja 07 października 2021

Qantas reaktywują pięć A380 w 2022 roku. Polecą z Sydney do Londynu i Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Qantas reaktywują pięć A380 w 2022 roku. Polecą z Sydney do Londynu i Los Angeles

Rafał Dybiński 27 sierpnia 2021

A380 linii Qantas przyleciał do Drezna i zostanie zmodernizowany

Infrastruktura i lotniska

A380 linii Qantas przyleciał do Drezna i zostanie zmodernizowany

Rafał Dybiński 23 sierpnia 2021

 

PAŻP zmniejszy zatrudnienie o 7 proc.

Infrastruktura i lotniska

PAŻP zmniejszy zatrudnienie o 7 proc.

28 października 2021

Renfe chce kursować między Londynem a Paryżem

Pasażer i linie lotnicze

Renfe chce kursować między Londynem a Paryżem

28 października 2021

Pomorze Zachodnie z uchwałą i apelem o więcej lotów do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Pomorze Zachodnie z uchwałą i apelem o więcej lotów do Warszawy

28 października 2021

A350 Iberii zderzył się z czarnym sępem. Uszkodzony nos odrzutowca

Pasażer i linie lotnicze

A350 Iberii zderzył się z czarnym sępem. Uszkodzony nos odrzutowca

28 października 2021

Nowy prezes ACI Europe. Marin zastąpił Lammersa

Pasażer i linie lotnicze

Nowy prezes ACI Europe. Marin zastąpił Lammersa

28 października 2021

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5