Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Punktualność w październiku. LOT poza topem Europy
fot. Grzegorz Jereczek, CC BY-SA 2.0, flickr
Październikowe notowanie na najbardziej „punktualnego” przewoźnika lotniczego nie przyniosło zmiany – terminowość operacji utrzymały linie Aeroméxico, broniąc pozycji lidera. Europa odnotowała postęp, lecz anulacje lotów na Starym Kontynencie odpowiadały za 16 proc. łącznych odwołań. Polskim Liniom Lotniczym LOT nie udało się wrócić do dziesiątki najbardziej terminowych przewoźników w Europie.

W pierwszym miesiącu roku 2024 najbardziej „terminowym” przewoźnikiem okazały się hiszpańskie linie lotnicze Iberia. Luty przyniósł zmiany i najbardziej punktualnym operatorem lotniczym świata zostały meksykańskie linie lotnicze Aeromexico. Marcowe notowanie przyniosło zmianę, albowiem na pierwszym miejscu uplasowały się Qatar Airways. W kwietniu pozycję lidera objął z powrotem tradycyjny przewoźnik z Meksyku, notując najlepszą „terminowość” również w maju.

Szósty miesiąc roku przyniósł kolejną zmianę, gdyż najbardziej punktualnym operatorem lotniczym na świecie – comiesięczny ranking sporządza firma analityczna Cirium, dla której operacja lotnicza jest terminowa, jeśli przylot/wylot samolotu odbył się o czasie lub w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny danej operacji – okazały się saudyjskie linie lotnicze Saudia, które utrzymały pozycję lidera globalnego rankingu również w lipcu.

Status quo

W sierpniu, po dwóch miesiącach, przewoźnik z Królestwa Saudów stracił na rzecz największych linii lotniczych z Meksyku miano najbardziej punktualnego operatora na świecie. Aeroméxico utrzymały pozycję lidera również w dziewiątym miesiącu roku. Podobnie było w październiku, w którym meksykański przewoźnik wykonał 15 903 lotów, osiągając punktualność przylotów na poziomie 91,88 proc. Delta Air Lines zajęły drugie miejsce, realizując 149 254 operacji przy 90,53-proc. terminowości. Saudysjki flagowiec zajął najniższe miejsce na podiom. „O czasie” do lotnisk docelowych przyleciało 89,69 proc. samolotów linii Saudia, które wykonały 16 331 rejsów.

Czwartą i piątą lokatę zajęły odpowiednio linie United Airlines i Hainan Airlines, które zrealizowały odpowiednio 143 342 i 22 512 operacji lotniczych. Samoloty amerykańskiego przewoźnika w porcie docelowym wylądowały zgodnie z rozkładem w 88,13 proc. przypadków. W przypadku chińskich linii było to 87,14 proc. Pozostałe miejsca w najlepszej „10” globalnego rankingu zajęli następujący operatorzy: SAS (liczba lotów: 20 612; terminowość: 86,64 proc.), American Airlines (188 481; 86,17 proc,), JetBlue (25 615; 86,00 proc.), All Nippon Airways (26 053; 83,66 proc.), i WestJet (15 715; 83,32 proc.).

Poprawa Europy

Październik okazał się dla europejskich przewoźników lepszy od września pod względem operacyjnym. Liczba odwołanych lotów w całej Europie w październiku spadła o osiem proc., przy czym liczba odwołanych lotów wyniosła 7 121 w porównaniu z 7 731 we wrześniu. W zeszłym miesiącu Europa miała 16 proc. udziału w ogólnej liczbie odwołanych rejsów na świecie. Linie lotnicze i lotniska o najlepszych wynikach w regionie poczyniły znaczne postępy w zakresie punktualności, osiągając poprawę w zakresie od 2 do 16 proc.

Najbardziej „punktualnym” operatorem okazały się linie SAS, które zrealizowały 20 612 lotów i które odnotowały terminowość na poziomie 86,64 proc. Drugie miejsce w rankingu linii ze Starego Kontynentu przypadło Austrian Airlines. Przewoźnik wykonał 11 356 rejsów, a 84,74 proc. przylotów odbyło się „o czasie”. Najniższe miejsce na podium przypadło Finnairowi – fiński operator, realizując 9 815 operacji, osiągnął punktualność na poziomie 83,61 proc.

Dalsze miejsca w czołowej „10” Europy zajęły linie: Norwegian (7 948; 82,61 proc.), Transavia France (7 975, 80,41 proc.), Brussels Airlines (5 524; 80,40 proc.), Norwegian Air Sweden (6,594; 79,83 proc.), Volotea (7 569; 77,81 proc.). Dziewiątą lokatę zajęły linie Vueling, których terminowość przylotów wyniosła we wrześniu 77,50 proc., realizując 19 697 lotów. Najniższe miejsce w najlepszej dziesiątce zajęły Turkish Airlines. Hegemon znad Bosfotu wykonał 32 571 rejsów, a 77,44 proc. samolotów przyleciało do portu docelowego „o czasie”, czyli w ciągu 15 minut od rozkładowego czasu lądowania.

Polskie Linie Lotnicze LOT z czołówki europejskiego notowania wypadły w sierpniu. Terminowość operacji w dziesiątym miesiącu roku nie pozwoliła na powrót na „10” Starego Kontynentu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

Biznes i przemysł

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

PLL LOT, Star Alliance 09 lipca 2025

Retrofit B787 w LOT opóźni się. Wi-Fi na przełomie roku

Pasażer i linie lotnicze

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Mateusz Kieruzal 21 czerwca 2025

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Mateusz Kieruzal 13 marca 2025

Pozostałe z wątku:

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

Biznes i przemysł

Star Alliance najlepszym na świecie sojuszem w rankingu Skytrax Awards 2025

PLL LOT, Star Alliance 09 lipca 2025

Retrofit B787 w LOT opóźni się. Wi-Fi na przełomie roku

Pasażer i linie lotnicze

Stopover w LOT, czyli bezpłatne zwiedzenie Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Mateusz Kieruzal 21 czerwca 2025

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Mateusz Kieruzal 13 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij