Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Punktualność: W czerwcu ogromne problemy w Europie. LOT nie wypada najgorzej


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2018-07-05 12:03
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Flight Stat/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Punktualność: W czerwcu ogromne problemy w Europie. LOT nie wypada najgorzej
fot. Marcin Chmielewski
Ostatni miesiąc przyniósł znaczące pogorszenie punktualności linii lotniczych w Europie. LOT z lotami zrealizowany na czas na poziomie 60,4% wypada lepiej niż Lufthansa, ale gorzej niż Air France, KLM, SAS czy Alitalia.
Z danych Flight Stat za czerwiec dla największych linii lotniczych w Europie – tj. 26 podmiotów – wynika, że najlepszą punktualnością mogły pochwalić się Virgin Atlantic (78,7%), KLM (78,6%), Iberia (78,1%), Finnair (77%), Alitalia (76,4%) i Brithish Airways (75,8%). LOT w zestawieniu znalazł się na 19 miejscu z punktualnością na poziomie 60,4%, zaś Lufthansa na miejscu 20 z wynikiem 59%. Warto jednak pamiętać, że niemiecki przewoźnik realizuje w każdym miesiącu ponad 4 razy więcej lotów, a średnie opóźnienie w jego przypadku było krótsze o ponad 10 minut od lotowskiego.

Średnia punktualność dla wszystkich 26 linii lotniczych wyniosła w czerwcu 67,5%, w maju było to 73,5% zaś w kwietniu 78,8%. Dane można podejrzeć tutaj.

– Te dane pokazują, że ze spadkiem punktualności boryka się wielu przewoźników w Europie, czego powodem są m.in. zmniejszająca się przepustowość głównych portów i strajki kontrolerów ruchu lotniczego. Oczywiście, fakt, że inni przewoźnicy mają ten sam problem nie jest dla nas żadnym pocieszeniem i robimy wszystko, żeby wskaźniki punktualności poprawić, wywiązując się z naszych zobowiązań wobec pasażerów. Służą temu m.in. dostawy nowych samolotów i pozyskiwanie kolejnych maszyn w ramach leasingu krótkoterminowego – mówi Konrad Majszyk z biura prasowego PLL LOT.

LOT stara się poprawić swoją sytuację, pozyskując tymczasowo dodatkowe maszyny. W ramach umów ACMI pozyskał do tej pory dodatkowego Dreamlinera 787-9 od Neosa oraz Boeinga 737-500 od Blue Air i Embraera 190 od Bulgaria Air. W ciągu ostatniego tygodnia do floty LOT zostały włączone dwa Boeingi 737 MAX 8 i jeden B787-9 Dreamliner. W lipcu powinny dotrzeć kolejne Embraery 190, dzięki czemu kontrakt z NAC na dostawę sześciu maszyn zostanie sfinalizowany. Więcej o tym jak LOT próbuje sobie radzić z bieżącymi problemami pisaliśmy tutaj.

Krajowy przewoźnik podkreśla przy tym, że jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się linii lotniczych w Europie, a w sezonie letnim liczba oferowanych miejsc zwiększyła się w skali roku o 31%. W tym roku LOT planuje przewieź ok. 9 mln pasażerów czyli 2,2 mln więcej niż w roku poprzednim.

Przedstawiciel LOT zaznacza, że firma stara się maksymalnie usprawnić obsługę pasażerów i w tym sezonie letnim stworzyła kilkadziesiąt miejsc pracy przy obsłudze rejsów w swoim głównym porcie. – Chcemy zachować płynność operacji w najtrudniejszym dla linii lotniczych okresie wakacyjnym, a poprawić jakość obsługi pasażerów podróżujących przez Lotnisko Chopina – zaznacza Majszyk.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT dementuje: Życie pasażerów lecących z Cancun nie było zagrożone [AKTUALIZACJA]

Pasażer i linie lotnicze

LOT dementuje: Życie pasażerów lecących z Cancun nie było zagrożone [AKTUALIZACJA]

Emilia Derewienko, Łukasz Malinowski 03 lipca 2018

LOT: Poradzimy sobie z problemami

Biznes i przemysł

LOT: Poradzimy sobie z problemami

Łukasz Malinowski 03 lipca 2018

LOT: Ruszyły połączenia do Billund, miasteczka Lego

Biznes i przemysł

LOT: Ruszyły połączenia do Billund, miasteczka Lego

Emilia Derewienko 02 lipca 2018

 

Wizz Air odnotowuje największe opóźnienia w Wielkiej Brytanii

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air odnotowuje największe opóźnienia w Wielkiej Brytanii

06 sierpnia 2018

Mołdawia sprzedaje krajowego przewoźnika

Pasażer i linie lotnicze

Mołdawia sprzedaje krajowego przewoźnika

06 sierpnia 2018

Norwegian chce uruchomić połączenia do Brazylii

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian chce uruchomić połączenia do Brazylii

05 sierpnia 2018

Emirates: Kibicujemy Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu (cz. 2)

Infrastruktura i lotniska

Emirates: Kibicujemy Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu (cz. 2)

04 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS