Partner serwisu
Biznes i przemysł

Przedstawiciele IFAR debatowali w Warszawie o przyszłości lotnictwa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP Media Room

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Przedstawiciele IFAR debatowali w Warszawie o przyszłości lotnictwa
fot. Piotr Bożyk
Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa był gospodarzem 12th IFAR Summit 2021 Warsaw, które odbyło się w dniach 18-21 października 2021. Wydarzenie zgromadziło ponad 60 przedstawicieli najważniejszych międzynarodowych organizacji oraz firm lotniczych. Głównym tematem obrad było zrównoważone lotnictwo.

IFAR, czyli International Forum for Aviation Research to międzynarodowa organizacja koncentrująca się na kwestiach globalnych na rzecz lotnictwa poprzez wspólne działania i wymianę wiedzy, ekspertów oraz doświadczeń w ramach grup tematycznych. Oprócz promowania wiedzy naukowej i technicznej, IFAR promuje wymianę młodych naukowców.

Coroczne spotkanie organizacji członkowskich IFAR ma na celu podsumowanie działalności organizacji oraz przygotowanie planów na następny rok.

Tegoroczna konferencja przeprowadzona była w formie spotkania hybrydowego, a wśród zaproszonych gości byli dyrektorzy oraz reprezentanci takich organizacji jak: DLR (Niemcy), NASA (USA), NRC (Kanada), TsAGI (Rosja), NLR (Niderlandy), CIRA (Włochy), Technical University Vienna (Austria), ONERA (Francja), JAXA (Japonia), CAE (Chiny) oraz VZLU (Czechy).

Tematem przewodnim 12th IFAR Summit 2021 Warsaw było zrównoważone lotnictwo w aspekcie ekonomicznym.

Podczas spotkania przeprowadzona została debata pomiędzy uczestnikami a zaproszonymi panelistami z Airbus Helicopters, Politechniki Warszawskiej, General Electric Company Polska oraz NLR. Debata moderowana była przez dyrektora Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, dr. inż. Pawła Stężyckiego.

– Wygląda na to, że cele związane ze zrównoważonym lotnictwem postawione przez społeczność międzynarodową, a wyrażone poprzez liczne regulacje na szczeblach rządowych i międzynarodowych są niezwykle ambitne. Jedyną drogą umożliwiającą spełnienie tych oczekiwań jest szeroko rozumiana współpraca instytucji badawczych oraz przemysłu przy wsparciu rządowym tam, gdzie jest to możliwe, np. przy rozwoju podstawowych technologii na niższych poziomach TRL. Wszyscy uczestnicy zgodzili się, że bez wsparcia instytucji rządowych i międzynarodowych nie będzie to możliwe ze względu na wysokie koszty innowacji, ale również potrzebę wprowadzenia szybkich usprawnień oraz regulacji ustawowych i prawnych – podsumował dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa.

Spotkanie obejmowało także część warsztatową, podczas której odbywały się debaty uczestników przy stolikach tematycznych. Podczas jednego z warsztatów przedstawiono m.in. pułapki przy wdrażaniu nowych technologii w aspekcie działalności instytutów badawczych.

– Wynik tego warsztatu stanowi rozszerzenie konkluzji z IFAR Café z 10. IFAR Summit dotyczącego miejskiej mobilności powietrznej i może stanowić wkład do wypracowania wspólnego stanowiska IFAR dotyczącego zrównoważonego lotnictwa – mówi dyrektor Centrum Technologii Bezzałogowych w Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa, dr inż. Mikołaj Jarkowski.

Wnioski z warszawskiego szczytu zostaną opublikowane przez IFAR na stronie internetowej organizacji. 12th IFAR Summit 2021 Warsaw było połączone z jubileuszem Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa, który obchodzi w tym roku swoje 95-lecie. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

Wystartował nabór eksperymentów do lotu suborbitalnego

Biznes i przemysł

Wystartował nabór eksperymentów do lotu suborbitalnego

Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa 19 lipca 2025

Prezentacja polskiego szybowca akrobacyjnego I-45 JAY (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

Wystartował nabór eksperymentów do lotu suborbitalnego

Biznes i przemysł

Wystartował nabór eksperymentów do lotu suborbitalnego

Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa 19 lipca 2025

Prezentacja polskiego szybowca akrobacyjnego I-45 JAY (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij