Partner serwisu
Biznes i przemysł

Problemy techniczne ogromnego sterowca. Lot Airlander’a 10 przełożony

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl/ Forbes

Podziel się ze znajomymi:

Największy hybrydowy statek powietrzny na świecie na razie nie oderwie się od ziemi. Jego pierwszy próbny lot był zaplanowany na niedzielę 14 sierpnia jednak, ze względu na „drobną kwestię techniczną”, lot został odłożony i nie wiadomo kiedy procedura zostanie wznowiona.

Pojazd nazwano „hybrydowym” ponieważ mimo, że wygląda jak sterowiec to ma także cechy samolotu takie jak m.in. start z rozbiegu. Pierwsza próba miała zostać przeprowadzona położonego około 70 kilometrów na północ od Londynu lotniska Cardington.

Projekt wykonuje firma Hybrid Air Vehicles, a jej szef, Stephen McGlennan, oświadczył, że start wstrzymano ze względu na "drobną kwestię techniczną", z którą nie będzie można sobie poradzić przed zapadnięciem zmroku. Nie podał jednak konkretnego terminu wznowienia próby.

Airlander 10 ma kadłub o długości 92 metrów, który tworzą trzy połączone ze sobą płaskie zbiorniki w kształcie cygar o łącznej objętości 38 tys. m3, wypełnione niepalnym helem. Jak zapowiadają konstruktorzy statek będzie mógł utrzymać się w powietrzu do dwóch tygodni, latając z prędkością do 150 kilometrów na godzinę. Jego ładowność to 48 pasażerów lub 10 ton ładunku przy masie własnej 20 ton. Zaletą jest niskie spalanie paliwa. Ma być ono pięciokrotnie niższe niż w przypadku samolotów o tym samym udźwigu.

Więcej na temat Airlander’a 10 przeczytacie tu:
Kończą budowę największego statku powietrznego na świecie
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Biznes i przemysł

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Redakcja/inf. pras. 06 listopada 2019

Lotnisko przyszłości – do czego może służyć sztuczna inteligencja?

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Frankfurt wdraża technologię przewidywania godzin przylotu

Infrastruktura i lotniska

Boom ma kolejne fundusze na budowę następcy Concorde’a

Biznes i przemysł

Ogromny latawiec wprowadza nowe spojrzenie na energetykę

Biznes i przemysł

Zobacz również:

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Biznes i przemysł

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Redakcja/inf. pras. 06 listopada 2019

Lotnisko przyszłości – do czego może służyć sztuczna inteligencja?

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Frankfurt wdraża technologię przewidywania godzin przylotu

Infrastruktura i lotniska

Boom ma kolejne fundusze na budowę następcy Concorde’a

Biznes i przemysł

Ogromny latawiec wprowadza nowe spojrzenie na energetykę

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5