Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boom ma kolejne fundusze na budowę następcy Concorde’a


Wstecz Dalej

Autor:

Leonard Dolecki

Data publikacji:
2019-01-07 14:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boom ma kolejne fundusze na budowę następcy Concorde’a
fot. boomsupersonic.com
Amerykański start-up Boom zakończył kolejną rundę inwestycyjną, podczas której zebrał ponad 100 mln dolarów na kontynuację realizacji projektu budowy nowego ponaddźwiękowego samolotu komercyjnego. Maszyna ma latać z prędkością przekraczającą 2 machy.
Nowy komercyjny samolot przekraczający barierę dźwięku ma nosić nazwę Overturę i rozwijać prędkość ok. 2,2 macha, czyli ponad dwukrotnie szybszą od prędkości dźwięku. Według planu miałby on trafić do użytku w połowie lat dwudziestych XXI wieku.

Podczas ostatniej rundy inwestycyjnej start-up rodem z Denver zebrał 56 mln dolarów od nowych inwestorów oraz otrzymał wcześniej zapewnione finansowanie. W sumie dało to 141 mln dolarów. Firma przewiduje, że cały program budowy hipersonicznego samolotu ma kosztować ok. 6 mld dolarów.

Inwestorami programu Overture są m.in.: fundusz Emerson Collective, SV Angel, Y Combinator Continuity, Caffeinated Capital oraz inwestorzy indywidualni (m.in.: Sam Altman, Paul Graham, Ron Conway czy Michael Marks).

Z obecnych informacji wynika, że ponaddźwiękowe maszyny, które będą mogły realizować loty komercyjne, cieszą się dużym zainteresowaniem. Samoloty zamówiły już Virgin Group oraz Japan Airlines. Łącznie te firmy chcą pozyskać 30 maszyn typu Overture.

Projektanci, którzy widzą przyszłość w hipersonicznych lotach, zmagają się jednak z szeregiem kłopotów, które muszą rozwiązać. Jednym z nich jest problem ze znalezieniem silników, które mogłyby pozwolić na rozwijanie prędkości przekraczających 2 machy i jednocześnie spełniających normy hałasu na lotniskach.

Rozpowszechnienie ponaddźwiękowych podróży komercyjnych mogłoby całkowicie zrewolucjonizować lotnictwo. Dla przykładu przelot między Londynem a Nowym Jorkiem, z prędkością, jaką ma osiągać Overture, skróciłaby się z (obecnych) ok. 8 godzin do ok. 2 godzin.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Bentley tworzy symulację ruchu pieszych na lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Bentley tworzy symulację ruchu pieszych na lotniskach

Emilia Derewienko 17 października 2018

Ogromny latawiec wprowadza nowe spojrzenie na energetykę

Biznes i przemysł

Ogromny latawiec wprowadza nowe spojrzenie na energetykę

Leonard Dolecki 18 kwietnia 2018

Darmowe ładowarki na lotnisku w Jasionce

Infrastruktura i lotniska

Darmowe ładowarki na lotnisku w Jasionce

inf. prasowa 17 października 2017

 

Finnair otwiera nowe trasy do Sapporo i Punta Cana

Pasażer i linie lotnicze

Finnair otwiera nowe trasy do Sapporo i Punta Cana

15 stycznia 2019

LOT poleci do Indii!

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci do Indii!

15 stycznia 2019

2018 r. w wykonaniu Norwegiana. Na plus czy na minus?

Biznes i przemysł

2018 r. w wykonaniu Norwegiana. Na plus czy na minus?

15 stycznia 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5