Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boom ma kolejne fundusze na budowę następcy Concorde’a

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boom ma kolejne fundusze na budowę następcy Concorde’a
fot. boomsupersonic.com
Amerykański start-up Boom zakończył kolejną rundę inwestycyjną, podczas której zebrał ponad 100 mln dolarów na kontynuację realizacji projektu budowy nowego ponaddźwiękowego samolotu komercyjnego. Maszyna ma latać z prędkością przekraczającą 2 machy.

Nowy komercyjny samolot przekraczający barierę dźwięku ma nosić nazwę Overturę i rozwijać prędkość ok. 2,2 macha, czyli ponad dwukrotnie szybszą od prędkości dźwięku. Według planu miałby on trafić do użytku w połowie lat dwudziestych XXI wieku.

Podczas ostatniej rundy inwestycyjnej start-up rodem z Denver zebrał 56 mln dolarów od nowych inwestorów oraz otrzymał wcześniej zapewnione finansowanie. W sumie dało to 141 mln dolarów. Firma przewiduje, że cały program budowy hipersonicznego samolotu ma kosztować ok. 6 mld dolarów.

Inwestorami programu Overture są m.in.: fundusz Emerson Collective, SV Angel, Y Combinator Continuity, Caffeinated Capital oraz inwestorzy indywidualni (m.in.: Sam Altman, Paul Graham, Ron Conway czy Michael Marks).

Z obecnych informacji wynika, że ponaddźwiękowe maszyny, które będą mogły realizować loty komercyjne, cieszą się dużym zainteresowaniem. Samoloty zamówiły już Virgin Group oraz Japan Airlines. Łącznie te firmy chcą pozyskać 30 maszyn typu Overture.

Projektanci, którzy widzą przyszłość w hipersonicznych lotach, zmagają się jednak z szeregiem kłopotów, które muszą rozwiązać. Jednym z nich jest problem ze znalezieniem silników, które mogłyby pozwolić na rozwijanie prędkości przekraczających 2 machy i jednocześnie spełniających normy hałasu na lotniskach.

Rozpowszechnienie ponaddźwiękowych podróży komercyjnych mogłoby całkowicie zrewolucjonizować lotnictwo. Dla przykładu przelot między Londynem a Nowym Jorkiem, z prędkością, jaką ma osiągać Overture, skróciłaby się z (obecnych) ok. 8 godzin do ok. 2 godzin.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Biznes i przemysł

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Redakcja/inf. pras. 06 listopada 2019

Lotnisko przyszłości – do czego może służyć sztuczna inteligencja?

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Frankfurt wdraża technologię przewidywania godzin przylotu

Infrastruktura i lotniska

Ogromny latawiec wprowadza nowe spojrzenie na energetykę

Biznes i przemysł

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami

Pasażer i linie lotnicze

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami

Leonard Dolecki 30 września 2017

Zobacz również:

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Biznes i przemysł

WebCAT uruchomiony w systemie PANDORA

Redakcja/inf. pras. 06 listopada 2019

Lotnisko przyszłości – do czego może służyć sztuczna inteligencja?

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Frankfurt wdraża technologię przewidywania godzin przylotu

Infrastruktura i lotniska

Ogromny latawiec wprowadza nowe spojrzenie na energetykę

Biznes i przemysł

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami

Pasażer i linie lotnicze

Za 10 lat easyJet chce latać elektrycznymi samolotami

Leonard Dolecki 30 września 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5