Partner serwisu
Biznes i przemysł

Pratt&Whitney rozwiązał problem wadliwych silników

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Bloomberg.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Pratt&Whitney rozwiązał problem wadliwych silników
fot. Airbus
Producent Pratt&Whitney znalazł przyczynę awarii silników, która spowodowała uziemienie niektórych samolotów A320neo. Według Pratt zawiniła uszczelka, a konkretnie sposób jej zaprojektowania. Co dokładnie rozumie pod tym określeniem firma – w szczegółach nie określa. Wiadomo natomiast, że wadliwe silniki powodowały drgania i mogły nawet doprowadzić do zgaśnięcia podczas lotu.

W zeszłym roku w przypadku silników P&W pojawiły się problemy na skutek zmiany latem uszczelki w sprężarce wysokiego ciśnienia w tylnej części silnika. Starszą wymieniono z powodu problemu wytrzymałości. P&W dostarczył Airbusowi ok. 550 silników, w styczniu ogłosił, że zamierza podwoić ich produkcję w tym roku.

Zgodnie z obowiązującymi procedurami, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała stosowną doraźną dyrektywę dotyczącą zdatności do lotu (EAD), a Grupa Airbus poinformowała o sprawie swoich odbiorców i przewoźników korzystających z tych egzemplarzy samolotów A320neo, które wyposażono w przedmiotowe silniki. Maszyn takich lata obecnie 113 i są one eksploatowane przez 18 różnych operatorów.

Amerykanie zapowiedzieli wznowienie dostaw silników na początku marca. EASA póki co zablokowała liniom lotniczym używania A320neo na dłuższych trasach nad wodą albo nad odludnymi obszarami. Przypomnijmy, że maszyny cieszyły się dużym popytem wśród klientów. Na liczbę 718 maszyn złożyło się 558 samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus zaprezentował nowe funkcje kabiny Airspace dla A330neo

Biznes i przemysł

Airbus zaprezentował nowe funkcje kabiny Airspace dla A330neo

Redakcja 31 maja 2024

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

Biznes i przemysł

Airbus testuje nowe technologie wspomagania pilotów

Biznes i przemysł

Brussels Airlines wykluczają A321XLR i A330neo

Biznes i przemysł

Airbus chce zwiększyć produkcję w programie A350

Biznes i przemysł

Airbus liczy na chińskie zamówienie samolotów podczas wizyty Xi w Paryżu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus zaprezentował nowe funkcje kabiny Airspace dla A330neo

Biznes i przemysł

Airbus zaprezentował nowe funkcje kabiny Airspace dla A330neo

Redakcja 31 maja 2024

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

Biznes i przemysł

Airbus testuje nowe technologie wspomagania pilotów

Biznes i przemysł

Brussels Airlines wykluczają A321XLR i A330neo

Biznes i przemysł

Airbus chce zwiększyć produkcję w programie A350

Biznes i przemysł

Airbus liczy na chińskie zamówienie samolotów podczas wizyty Xi w Paryżu

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5