Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Pratt&Whitney rozwiązał problem wadliwych silników


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-02-22 13:42
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Bloomberg.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pratt&Whitney rozwiązał problem wadliwych silników
fot. Airbus
Producent Pratt&Whitney znalazł przyczynę awarii silników, która spowodowała uziemienie niektórych samolotów A320neo. Według Pratt zawiniła uszczelka, a konkretnie sposób jej zaprojektowania. Co dokładnie rozumie pod tym określeniem firma – w szczegółach nie określa. Wiadomo natomiast, że wadliwe silniki powodowały drgania i mogły nawet doprowadzić do zgaśnięcia podczas lotu.
W zeszłym roku w przypadku silników P&W pojawiły się problemy na skutek zmiany latem uszczelki w sprężarce wysokiego ciśnienia w tylnej części silnika. Starszą wymieniono z powodu problemu wytrzymałości. P&W dostarczył Airbusowi ok. 550 silników, w styczniu ogłosił, że zamierza podwoić ich produkcję w tym roku.

Zgodnie z obowiązującymi procedurami, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała stosowną doraźną dyrektywę dotyczącą zdatności do lotu (EAD), a Grupa Airbus poinformowała o sprawie swoich odbiorców i przewoźników korzystających z tych egzemplarzy samolotów A320neo, które wyposażono w przedmiotowe silniki. Maszyn takich lata obecnie 113 i są one eksploatowane przez 18 różnych operatorów.

Amerykanie zapowiedzieli wznowienie dostaw silników na początku marca. EASA póki co zablokowała liniom lotniczym używania A320neo na dłuższych trasach nad wodą albo nad odludnymi obszarami. Przypomnijmy, że maszyny cieszyły się dużym popytem wśród klientów. Na liczbę 718 maszyn złożyło się 558 samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Pierwszy Airbus A350-1000 dotarł do klienta

Biznes i przemysł

Pierwszy Airbus A350-1000 dotarł do klienta

Emilia Derewienko 21 lutego 2018

Airbus: Nie ma zapotrzebowania na powiększoną wersję A350

Biznes i przemysł

Airbus: Nie ma zapotrzebowania na powiększoną wersję A350

Emilia Derewienko 20 lutego 2018

Bombardier: CSeries trafią do Delty jeszcze w tym roku

Biznes i przemysł

Bombardier: CSeries trafią do Delty jeszcze w tym roku

Magdalena Wosińska 19 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5